Waktu sukan

Trouble

Waktu sukan. 

" ok hari ni kita main softball, semua kene ada pasangan, satu pemukul yang satu lagi penangkap.kita akan belajar sekadar balingan je , lepas tu baru kita fight, faham"

Bdk 1st year mengangguk faham. Changjo tersenyum sinis dengan rancangannya. " weh cunji, aku nk jdi pemukul tau " chunji mengangguk setuju

Kelas tetsuya menghadap padang,dan sepanjang pembelajaran bermula, tetsuya selalu memandang ke arah padang dan memerhati kise dan akashi.

" tetsu! " tetsuya memandang ke arah v " apa ?" V hanya tersenyum. " so mcm mana, hubungan kau ngan adik-adik kau." Tetsuya kembali memandang padang " camtu lah " tetsuya tersenyum. Senyuman tetsuya pudar bila nampak bdk-bdk kelas kise dan akashi bermain softball. Tetsuya terus bergerak ke padang dan tak mengendahkan cikgu yang mengajar. Jimin, v, jungkook dan j-hope mengikut tetsuya ke padang.

Di padang, chinji mula baling bola ke arah changjo. Changjo mula sasarkan pukulannya ke arah akashi. 

Tapat je tetsuya sampai, tetsuya terkejut apabila melihat akashi terbaring dengan kepala yang berdarah. Changjo tersenyum sinis. Kise , baekhyun dan daehyun duduk di sebelah akashi. Tetsuya berjalan ke arah akashi dan yang lain. Tetsuya menggegamkan tangannya. Tetsuya teringat yang dia memakai t-shirt di dalam seragam sekolahnya. Oleh itu , tetsuya membuka baju sekolahnya untuk dijadikan pembalut kepala agar darah akashi terhenti.

Tetsuya memandang sekeliling. " mana cikgu " kise menjawab " cikgu gi dewan " tetsuya mengangguk faham " jimin, jungkook bawak akashi gi jumpa cikgu, suruh cikgu bawak akashi di hospital " jimin dan jungkook terus bawak akashi . " v ! Bawak baekhyun, daehyun ngan kise kat tempat lain " v mengangguk.

Selepas kise, baekhyun dan daehyun dah takde, tetsuya memegang bole yang terkene kepala akashi. Tetsuya campak bole tersebut secara pelahan. Bole tersebet bergolek dan berhenti tepat di kaki changjo.

Tetsuya pergi berdepan dengan changjo. Tetsua merampas pemukul daripada changjo. " kau tahu tak aku memang benci kau " j-hope hanya mampu memehati. Tetsuya menghayunkan pemukul, lalu memukul changjo berkali-kali dengan kuat. 

Changjo menjerit kesakitan. Darah changjo keluar dari mulut dan tulang kaki changjo patah . Tetsuya masih tak berhenti memukul changjo . " t..te..tetsu, d..dah .. " tetsuya memotong kata-kata j-hope " BAIK KAU JANGAN MASUK CAMPUR " j-hope menundukkan kepalanya " s...so..sorry " 

Akhirnya tetsuya berhenti memukul chnagjo. " KALAU ADA SESIAPA ANTARA KORANG BAGI TAHU KISE, AKASHI , BAEKHYUN DAN DAEHYUN KORANG AKAN TERIMA PADAH YANG SAMA DENGAN BDK NI " tetsuya berlalu pergi. 

J-hope pergi ke arah changjo. " well aku dah cakap " j-hope memanggil chunji dan niel untuk bawak changjo ke hospital. Lalu j-hope berlalu pergi mengikut tetsuya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
Thanks for read my story!!!^^

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 15: Omg. Meleleh air mataku. Hukhuk
chuppoppo #2
Chapter 15: girl (if you're a girl, which i think la), your plot kan, awesome seh! jalan cerita best!
it's just i have a few suggestions: kalau part nama2 tu, buat huruf first tu huruf besar, okay sikit. and a few of ejaan2. (hey, i'm giving constructive comments, no hard feelings okay?)^^
nice story, author-nim! keep up!
chuppoppo #3
Chapter 2: aku ingat.. tetsuya ni.. lelaki hahahaha
minlee123 #4
Chapter 15: Kesian lah dekat jungkook cerita ni dh habis ke
k-hope
#5
Chapter 15: Kesian nyerr jungkookkk....my kookie...kesian keluarga dia...sedihnyeee..
Starlight1011 #6
Chapter 15: Sedihnya last chapter nie ㅠㅠ Anyway , ff nie mmg daebak !!
minlee123 #7
Chapter 13: Mana jungkook dah pergi hilang ke mana jungkook tu