Kwn baru.

Trouble

Kise and akashi

(Kise and akashi)

pada pagi yang indah dan nyaman suasananya, tetsuya terpaksa merajinkan dirinya untuk membawa adik-adiknya kise dan akashi. Atas paksaan ibunya.

tetsuya langsung tak berminat untuk memerhati adik-adiknya. Tetsuya duduk di buayan bengan mukanya yang masam. Datang seorang sebayanya . ( tetsuya still 4 years old)

bdk lelaki tu duduk di buayan sebelah tetsuya , tetapi tetsuya langsung tak mengalihkan pandangannya dari tanah.

" Saya nk mintak maaf pasal kwn-kwn saya" bdk lelaki tu memulakan perbualan, tetsuya membalasnya " bukan salah kau pun, lagupun kau try halang dia org kan" tetsuya langsung tak memandang ke arah bdk lelaki tu, " saya jungkook, " jungkook menghulurkan tangan tapi tak di sambut oleh tetsuya. " tetsu " tetsuya membalas singkat .

jungkook seakan-akan memanggil someone. Tetapi tetsuya langsung tak menghiraukannya.

Dan kini ada lagi 3 org yang berdiri di hadapan tetsuya. " saya jimin, yang ni hoseok dan yang ni taehyung " jimin memulakan percakapannya setelah lama berdiri di hadapan tetsuya " mmm... Kitaorg mintak maaf atas kesalahan kita org" taehyung pula betsuara. Kini tetsuya mengangkat mukanya. Lalu tetsuya mengangguk tanda memaafkan dia org.

" Boleh kita kawan !! " tanya hoseok ceria. Tetsuya  memandang hoseok " kenapa aku? "Jungkook mamandang tetsuya pelik dengan soalan yang di tujukan kpda mereka berempat.

 " ok tapi korang tak de nama samaran ke ? Nama korang panjang sangat aku tak leh ingat" tetsuya bersuara " hoseok awak boleh panggil j-hope , kalau taehyung awak panggil V , rasanya nama saya pendek so awak panggil je saya jiminyang jungkook awak panggil je kookie haha" tetsuya mengangguk tanda faham " and one mere thing , kuna lah aku kau bukan awak saya ok " jungkook , jimin , j-hope dan V angguk tanda faham.

" Yang 2 org bdk kecik tu adik kau ke?" Soal j-hope, tetsuya hanya mengangguk " kembar ke ? " tanya j-hope lagi. Dan tetsuya hanya mengangguk. " oun rasanya baya adik v, daehyun ngan baekhyun, tu pun kembar" tetsuya hanya mengangguk bengar apa yang sibuk diceritakan oleh j-hope

ketika tetsuya sibuk mendengar cerita j-hope, tetsuya tak perasan akan adiknya, kise terjatuh.

apabila balik rumah, kise mangadu yang kakinya sakit akibat terjatuh.

parents tetsuya membawa kise dan akashi masuk bilik, selepas itu parents tetsuya jumpa tetsuya di biliknya.

satu lempangan hinggap di muka tetsuya, tetsuya sudah biasa bipukul, ditengking dan dikurung . " yah!! Kau memang tak pandai jaga daik-adik kau eh!? Apa jenis kakak kau ni!" Itu ayat yang selalu tetsuya dengar, tetapi tetsuya tidak menjawab sebaliknya membiarkan dirinya ditengking , dikurung, dan dipukul, persoalannya, layak ke budak berumur 4 tahun terima semua penderitaan tersebut?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
Thanks for read my story!!!^^

Comments

You must be logged in to comment
chichisakura99 #1
Chapter 15: Omg. Meleleh air mataku. Hukhuk
chuppoppo #2
Chapter 15: girl (if you're a girl, which i think la), your plot kan, awesome seh! jalan cerita best!
it's just i have a few suggestions: kalau part nama2 tu, buat huruf first tu huruf besar, okay sikit. and a few of ejaan2. (hey, i'm giving constructive comments, no hard feelings okay?)^^
nice story, author-nim! keep up!
chuppoppo #3
Chapter 2: aku ingat.. tetsuya ni.. lelaki hahahaha
minlee123 #4
Chapter 15: Kesian lah dekat jungkook cerita ni dh habis ke
k-hope
#5
Chapter 15: Kesian nyerr jungkookkk....my kookie...kesian keluarga dia...sedihnyeee..
Starlight1011 #6
Chapter 15: Sedihnya last chapter nie ㅠㅠ Anyway , ff nie mmg daebak !!
minlee123 #7
Chapter 13: Mana jungkook dah pergi hilang ke mana jungkook tu