Seize

Please Subscribe to read further chapters

Description

    Dendam.Itulah perasaan Krystal terhadap ibu tirinya Kim Taeyeon yang telah membunuh ibu kandungnya.Kim Taeyeon juga telah menyebabkan ayah kandung Krystal menghalau Krystal daripada rumahnya.Krystal sanggup buat apa sahaja untuk menyingkirkan Taeyeon dari keluarganya,walaupun dia dilayan dengan baik oleh Taeyeon.Orang ramai akan menganggap Taeyeon seorang yang sangat baik jika dilihat daripada wajahnya yang suci itu,tetapi sebaliknya dia seorang yang licik untuk mendapatkan kemewahan.

     "Aku akan pastikan hidup kau takkan bahagia dengan kemewahan yang kau dapat ni.Sebab aku akan rampas balik semua harta mak aku dari tangan kau dan juga suami kau yang tercinta itu."-Krystal

            "Terserah kau nak buat apa pon.Yang penting sekarang ni ayah kau dah tak percayakan kau lagi dan aku akan berkuasa di syarikat mak kesayangan kau tu."-Taeyeon

   "Saya nak tebus balik dosa saya terhadap awak.Saya dah buat seluruh hidup awak musnah.Tolong bagi saya peluang untuk betulkan semua ini,saya merayu pada awak."-Baekhyun

             "Jangan risau,saya akan lindungi noona dari bahaya.Jadi,kuatkan semangat.Figthing!"-Hyuk

    

Foreword

CHARACTERS:

LhCNmh9k.jpeg

KRYSTAL JUNG/JUNG SOO JUNG  (21)

   Seorang yang tidak pernah putus asa.Menjadi pendiam dan kuat sejak kematian ibu kandungnya.Berusaha untuk membongkarkan kejahatan ibu tirinya.Membenci ayahnya sendiri kerana mengambil semua harta ibunya untuk kepentigan diri sendiri.

kim_taeyeon_by_randyelitz-d6x6fyb.jpg

KIM TAEYEON  (26)

   Berusaha untuk mendapatkan kemewahan.sanggup mengahwini lelaki tua yang kaya untuk hidup mewah.Dibenci oleh anak tirinya.Berpura-pura baik di hadapan suaminya dan juga orang yang berkuasa serta pekerja2 di Syarikat SM Holdings.Dianggap baik kerana memiliki muka yang sangat suci Dan selalu tersenyum.Selalu menggunakan cara kotor untuk menutup kesalahannya.

images?q=tbn:ANd9GcSYEqdwYbkrAc7gXprPhL-

BYUN BAEKHYUN  (23)

   Seorang yang baik,amanah dan setia.Sanggup melakukan apa sahaja untuk orang yang disayangi.Bekas teman lelaki Taeyeon.Berniat untuk membalas dendam terhadap Taeyeon kerana telah menkhianatinya dan membuatkan hidup dia dan adiknya menderita.

 

tumblr_mzalarwpWP1swvb9go1_500.png

HYUK/HAN SANGHYUK  (20)

    Seorang yang ceria dan berfikiran positif. Prihatin.Adik angkat kepada Krystal dan menaruh hati terhadap Krystal.Selalu memberi semangat dan pertolongan kepada Krystal disaat Krystal kesusahan.Sentiasa bersama Krystal ketika susah dan senang.

 

BR4Z8EhCMAAgUEX.png

PARK CHANYEOL   (23)

    Seorang yang kelakar dan ceria.Kawan baik kepada Baekhyun.

 

buks6agciaawms7.jpg

BYUN SEOLHYUN  (20)

    Seorang yang manja.adik kepada Baekhyun.Sangat sayang akan abangnya.Terlalu membenci Taeyeon yang telah membuat abangnya merana.

 

 

 

 

 

 

 


Anyeong.

Ini adalah fanfic pertama saya.Fanfic ni saya ada ambil sedikit dalam cerita The Innocent Man dan yang selebihnya idea saya.

Jadi, harap sudilah singgah baca fanfic saya.Subcribe,comment dan upvote amat dihargai.

Terima kasih (bow 90 darjah)

 

 

    

 

Comments

You must be logged in to comment
Aminoz #1
Jjang!!! Ade kelainan dari cite basal, the important ththing heroin die Krystal..
Cpt buat sambungan, x sbr nk tgk ape yg Krystal akn buat dkt taeyeon.. Cian my unnie
6Queen_here #2
Chapter 6: nnti kau taeyeonn..baek ngan krys balas dendam //evil laugh//
6Queen_here #3
Chapter 5: siannnyaaaa baek..taeyeon..mcm nk bunuh je kau dlm ff ni..
Tashaa #4
Congratulations
Mrs_Hana02
#5
Sian kat krystal :(
6Queen_here #6
Chapter 4: arghh..sakitnya hati ini, jahatnye hang taeyeon ㅠㅠ, baek bengong ,sian krys, tp klau ni based on the innocent man..last hepy ending kann..
6Queen_here #7
Chapter 3: jahtnye taeyeon..x pelh dlm ff jaa..tp ape pasal baek tu bongok sngt..sakitnye hAtii!!
shalihah_abdullah
#8
Chapter 3: why taeyeon sangat kejam. baekhyun pun satu ikut jerr. Btw palli2 update