Bab 6 : Be Mine [ Until Our Last Breath ]

Be Mine [ Until Our Last Breath ]
Please Subscribe to read the full chapter

‘Ting Tong.’
“Tidur lagi kut Hyungie ni. Aku masuk ajelah.”

     Setelah menekan butang kata laluan yang betul, Hyunji melangkah masuk ke dalam rumah Hyungie. Hyunji mengemas barang-barang yang dibawa olehnya. Ketika mengemas, Hyunji berasa menyesal kerana menipu appanya.

          “Appa, Hyunji ada hal so malam ni Hyunji tak balik rasanya. Appa tak payanh tunggu Hyunji ye,” Hyunji berkata sekilas tanpa memandang wajah appanya yang sedang membaca surut khabar.

     Hyunji mengemas ruang tamu Taehyung yang agak berselerak. Hyunji mengemas rumah Taehyung sehingga bersih dan kemas. Hyunji telah membersihkan semua ruang kecuali bilik tidur Taehyung. Hyunji tidak pasti sama ada dia mahu mengejutkan Taehyung ataupun tidak. Namun, apabila Hyunji melihat jam yang sudah hampir tengah hari, dia bercadang untuk membangunkan Tahyung juga. Hyunji melangkah secara perlahan-lahan lalu menolak sedikit badan Taehyung.

     Taehyung yang pada itu hanya memakai seluar pendek mendebarkan hati Hyunji. Hyunji mencuba lagi untuk mengejutkan Taehyung setelah cubaan pertamanya gagal. Jika tadi dia menyentuh seeluar Taehyung, kini dia menyentuh badan Taehyung.

          “Hyungie, bangun dah tengah hari ni”

     Ada pergerakan yang dilakukan oleh Taehyung. Semasa Hyunji hendak mengejutkan lagi Taehyung, tiba-tiba badannya ditarik oleh Taehyung. Kini, wajah Taehyung berada tepat di hadapan Hyunji.

     ‘Dubdab. Dubdab.’

     Hyunji cuba melepaskan diri daripada pelukan Taehyung, namun pelukan Taehyung menjadi lebih erat. Satu kecupan hinggap di bibir Hyunji. Hyunji hanya mampu tergamam. Kemudian, Taehyung bersuara.

          “Thanks for coming into my life, Hyunji. I really hope that we’ll be together until our last breath.” Satu lagi kucupan hinggap di bibir Hyunji.

     Taehyung mula melepaskan Hyunji daripada pelukannya. Hyunji yang tadinya terbaring mula duduk. Hyunji berlagak seperti kejadian tadi tidak pernah berlaku.

          “Tu. Hyunie dah siapkan makanan dekat dapur. Harap Hyungie sudi rasa.”

     Hyunji pantas keluar daripada bilik tidur Hyungie. Pipi Hyunji yang putih menjadi kemerah-merahan kerana aksi spontan daripada Taehyung tadi. Mungkin Hyunji dan Taehyung telah menjadi pasangan kekasih tetapi Hyunji tidak biasa menerima kucupan daripada lelaki kerana Taehyung merupakan cinta pertamanya. Hyunji juga menerima ciuman pertama daripada Taehyung dan tiada sesiapa yang mengetahui perkara ini. Hyunji membuka televisyen bagi melupakan perkara yang baru berlaku tadi. Kelihatan satu iklan pencuci muka ya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
fazreen #1
Chapter 8: Update soon
chae_lin21 #2
Chapter 8: Chapter 8: Ommo! Sweetnya Taehyung & Hyunji~~ ><