Hairan

Still

            "Jadi...betullah?" Suho masih menunggu jawapan dari Yoon. Yoon hanya mendiamkan diri. "Suho, ni bukan yang kau sangkakan. Ini semua salah faham je" Sehun cuba mempertahankan kebenaran. "Salah faham? Huh, kau tahu dia tinggalkan aku macam tu je. Takda alasan." Suho mencebik. "Tapi..." "Apa yang awak sangkakan tu semua betul" Sehun terkedu apabila Yoon berkata sebegitu. "Susah sangat ke nak cakap?" Suho berlalu sebaik dia berkata sebegitu. "Awak jangan menyesal" "Tak! Saya takkan !" Suho agak sedikit terkedu namun ditahan perasaannya. 'Senangnya awak berubah, Yoon"

            "Kenapa cakap macam tu?" soal Sehun. Yoon mengangkat bahunya. "Saya tak sampai hati nak cakap" "Aish! pabo betul! Habis Suho fikir buruk pasal saya nanti" Sehun geram dengan tindakan Yoon, masakan dia tidak berterus terang sahaja dengan Suho. Sekarang ini dia yang menjadi mangsa. "Dahla jom pergi kelas" Yoon menarik tangan Sehun lalu menuju ke kelas mereka.Tanpa disedari mereka, sepasang mata telah melihat kejadian itu tadi.

           "Omo! Seriously Yoon unnie buat macam tu dekat sunbae" Eunji terkejut dengan apa yang dilihatnya tadi. 'Kesian sunbae' "Eish, asal aku nak sibuk hal mereka? Baik aku masuk kelas!" Dia bergegas pergi ke kelas dan pada masa yang sama, dia terlanggar dengan seseorang yang menyebabkan semua buku yang dipegangnya terjatuh ke lantai. "M...mianhae...jeongmal mianhae" Eunji menggelabah mengutip buku-bukunya sambil meminta maaf kepada orang yang dilanggarnya itu. Dia takut jika dimarahi kerana dia yakin orang yang dilanggarnya ialah senior di dalam kelasnya. "It's okay. Let me help you" 'Orang' itu membantu Eunji mengutip buku-buku itu lalu menghulur kearahnya. "Gumawo" Eunji menunduk hormat. "It's okay" 'Orang' itu senyum kearahnya "Jung Eunji. Nice name" Eunji tersenyum dan terlihat pas pelajar orang yang dilanggarnya itu...dan orang itu adalah... Kim Suho, lelaki yang dilihatnya tadi. 

                                           

                                                                                                  

 

             Sebaik sahaja kelasnya tamat, Yoon bergegas pergi ke perpustakaan untuk mencari buku rujukan. Sudah kebiasaan, perpustakaan merupakan tempat dia melepak, belajar, dan menenangkan fikiran. Ramai menganggap bahawa perpustakaan itu tempat untuk budak-budak nerd namun tidak baginya. Perpustakaan merupakan segalanya baginya kerana ia senyap dan tidak banyak gangguan. Yoon menolak pintu perpustakaan dan menegur sunbaenya yang menjaga kaunter. Dia menuju kerarah tempat kegemarannya iaitu, di bahagian hujung bersebelahan rak-rak buku.

             Kebetulan, dia ternampak Suho sekali lagi di meja yang berdekatan dengan tempatnya. Dia cuba untuk menganggap bahawa Suho tiada di dalam perpustakaan itu dan membuat kerjanya sendiri. Tidak sampai 10 minit, Suho mengambil begnya dan pergi dari perpustakaan. Yoon menarik nafas lega. 'Kenapa aku tak boleh buang perasaan ini?'

                                                                                                   

 

          Sudah dua hari, kelibat Suho tidak kelihatan di kolej. Ramai yang hairan dengan ketiadaan Suho. Yoon juga perasan akan perkara itu. Tetapi, dia buat tidak tahu sahaja kerana Suho bukan lagi sesiapa baginya. Namun, dia kadang-kadang terfikir hal itu tanpa disedarinya. 'Kenapa dia tak datang? Mungkin sakit kot? Takkanlah..... Aish kenapa aku nak tahu pasal dia?

            

TBC

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
schawany
esok saya update! yay!

Comments

You must be logged in to comment
jongcrong
#1
Chapter 15: i'm very love it so far. Can't wait.<3 untuk authornim yg sgt talented
nurhannan02 #2
Chapter 14: Waalaikumussalam, saya setuju
_shuhidah
#3
Chapter 14: Saya setuju!!!
saranghae_xo #4
Chapter 14: Saya setuju!!!!! \(^_^)/
SyaHiirah #5
Chapter 13: such a great and sweet story... Thanks authornim for this lovely story
saranghae_xo #6
Chapter 13: Wahhhhhh! Suwitnyaaaa >_<
Btw, cerita ni mmg best! Harap authornim dpt buat sequel, kalau tak keberatan lah...
//tangkap duit Suho//
haninad
#7
Chapter 13: so cuteeee.. huwaaa.. hahah..
haninad
#8
Chapter 12: Woahhhhh.. Suho handsome lh...btw, keep update :)
_shuhidah
#9
Saya harap sangat orang itu adalah suho :)
saranghae_xo #10
Chapter 12: Entah-entah suho tu kot suami yoon? Tak pun sehun...
Keep update authornim! :D