Meet her~

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

Selepas bersiap,Luhan turun ke bawah dengan tangan di dalam jaket baseballnya. Cermin mata sengaja dipakainya. Puan Xi hanya mengeluh melihat baju anaknya. Mereka akan pergi makan malam dekat sebuah restoran bukan pergi taman tema nak bermain. 

(Just think it like this)

"Huh~ Luhan kita nak makan malam bukan nak pergi taman tema." 

"Apa? Oklah ni kan? Panaslah pakai kemeja." 

" Luhan sekurang-kurangnya pakailah jaket hitam kenapa pakai warna yang terang ni." 

"Ok,omma! Kejap lagi Lu turun." Luhan segera naik ke biliknya mencari jaket hitam yang sesuai dengan baju jenama HBA kepunyaannya.

 Selepas 5 minit,Luhan pun turun dengan jaket hitam tersarung di badannya. Puan Xi amat berpuas hati dengan pakaian Luhan. Mereka segera bergerak ke restoran di mana Puan Xi ingin berjumpa seseorang.

 ***

Sesampainya di sana, Luhan keluar dari kereta . Dia melihat sekeliling,keluhan berat dilepaskan. Dia mengikut ibu bapanya masuk ke dalam restoran. Dari jauh Luhan dapat mengenal pasti bahawa satu pasangan yang sedang melambai ke arah ibu bapanya adalah orang yang ibu bapanya mahu jumpa(k,berterabur -_-). Ibu bapanya segera berjalan ke arah pasangan tersebut.

"Annyeong,dah lama tunggu ke? Maaf ye ! " Kata Puan Xi.

"Takde lamalah. Jemput duduk." Kata Puan Hong menjemput Puan Xi dan sekeluarga duduk.

Luhan dan ibu bapanya,merebahkan punggung di kerusi yang berada di hadapan Puan Hong dan Encik Hong. 

"Kenalkan inilah Luhan yang saya ceritakan itu!" Kata Puan Xi sambil tangannya memegang bahu anaknya.Luhan menunduk tanda hormat. 

" Ommo kacaknya!" ujar Puan Xi. Luhan dah tersengih sumbing ke arah Puan Hong. Mahunya dia kembang bila dipuji. XD 

"Oh, by the way,Where is your daughter? I want to see her." kata Puan Xi berspeaking. 

" Erm,kejap lagi dia sampailah.So,mari kita order dulu eh?" Ujar Puan Hong sambil menepuk belakang suaminya yang sedang rancak berbual dengan Encik Xi.

Selepas mengambil pesanan,mereka menyambung semula perbualan untuk merancakkan lagi suasana.Luhan yang tidak tahu hendak buat apa hanya melayan handphonenya.Puan Hong yang terlihat satu susuk tubuh yang sedang berdiri sambil matanya melilau mencari sesuatu,segera berdiri lalu dilambai tangannya ke arah susuk tubuh itu. Orang itu, yang dapat mengecam Puan Hong segera berjalan menuju ke arahnya. Reaksi yang mengejut yang diberikan Puan Hong segera menarik perhatian, orang di sekelilingnya.Luhan yang terkejut dengan reaksi Puan Hong itu segera dialihkan pandangannya ke belakang di mana arah wanita itu memandang. Seorang gadis sedang berjalan ke arah mereka dengan wajahnya di tundukkan. Mata Luhan tidak dapat dialihkan dari muka suci gadis di hadapannya. Dia terasa ada bidadari sudah turun ke langit and 'now the angle is in front of him.'Mahu saja dia memeluk gadis itu. Suara Puan Hong mematikan lamunannya.Dia memandang gadis di hadapannya, dressnya yang berwarna salmon menampakkan lagi kulitnya yang cerah. Bibirnya berwarna merah pucat buat Luhan tidak keruan.Rambutnya yang panjang mengurai berwarna perang keemasan membuatkan Luhan ingin membelainya pada setiap hari. Keterangan Puan Hong sekali lagi mengejutkan Luhan dari lamunannya.

(imagine Ra Hyun like this,pardon the face)

"Kenalkan anak perempuan saya,Hong Ra Hyun!" Ujar Puan Hong.

'tolong ulang balik,aku tak mimpi kan? Ni bukan Raven kan? Please!!' getus Luhan dalam hati.

" Annyeonghaseyo,Hong Ra Hyun imnida!" ujar Ra Hyun lalu tunduk hormat. Suara Ra Hyun sayup masuk ke dalam telinga Luhan. Merdu sangat. Ini kali pertama Luhan dapat mendengar suara gadis itu. Dalam pada masa yang sama ,dia tak percaya gadis di hadapannya itu adalah Hong Ra Hyun. 

"Wah,cantiknya dia."ujar Puan Xi. Ra Hyun segera duduk apabila dipelawa ibunya untuk duduk di sebelahnya,di mana Ra Hyun terpaksa duduk bertentangan dengan Luhan. Luhan hanya tersenyum kambing apabila Ra Hyun memandangnya. Ra Hyun hanya memandang Luhan dingin. Makanan telah dihidangkan selepas 5 minit Ra Hyun tiba di meja makan itu. Ibu bapa Ra Hyun dan Luhan berbual sambil memakan makanan yang terhidang di atas meja. Luhan dan Ra hyun 'Krik Krik~',sepatah perkataan pun tak keluar dari mulut dua remaja itu. Luhan sekali-sekala memandang ke arah Ra Hyun. Hampir sahaja dia terkantoi dengan Ra Hyun kerana memandang gadis itu dengan senyap.

Selepas siap makan, mereka semua pulang ke rumah. Di dalam perjalanan,Luhan asyik termenung sahaja. Bayangan Ra Hyun menyapa minda Luhan. Luhan tersenyum sendirian apabila bayangan itu muncul di kotak fikirannya.Dia tidak tahu kenapa penampilan Ra Hyun agak berbeza dengan di sekolah. Ingin sahaja dia bertanyakan soalan pada Ra Hyun,tapi apakan daya sesuatu telah mengunci kotak suaranya dari bercakap. 

***

Sesampainya Luhan di rumah,dia segera melompat ke atas sofa empuknya di ruang tamu,di mana kakaknya sedang sibuk melayan drama kegemarannya.

"Yah Lue!!!"Jerit kakaknya yang bernama Xi Hanmi.

"Wae?" tanya Luhan yang sedang cuba menutup mata apabila kedudukannya sudah menjadi selesa.

" Ish budak ni!! Kalau air ni tumpah macam mana? Naya nuna kena lap air manis ni."marah Hanmi,apabila air yang dia hendak minum hampir tumpah ke badannya ,bila adik kesayangannya melompat ke arahnya.

"Nuna, Mian" ujar Luhan acuh tak acuh.

" Cuba ikhlas sikit." 

" ok,baiklah....Nuna ku yang ku sayangi maafkanlah dongsaeng kesayangan mu ini!" ujar Luhan selepas bangun dari posisi baringnya lalu membuat aegyo didepan kakaknya.

"Stop Luhan.Hahhahahahaha,lawaknya muka Luhan!!!" ujar Hanmi sambil ketawa.

"Apa! aegyo Luhan yang boleh cairkan hati perempuan ni,nuna cakap lawak?" Luhan mencebik.Idea jahat mula muncul di benak fikirannya.

"Ok,ok! Nuna stop eh......Hahahahahaha" Hanmi sekali lagi ketawa apabila Luhan menggeleteknya di pinggang.Encik Xi dan Puan Xi yang menyaksikan adegan antara anak beranak itu hanya menggelengkan kepala. Selepas puas geletek Hanmi,Luhan segera berlari naik ke atas bilik. Takut dipelakukan sepertimana dia mengenakan kakaknya. Hanmi yang sedar Luhan cuba lari,segera ditangkap kaki adiknya. Habis Luhan jatuh menyembah bumi,terdengar suara kekekan dari kakaknya yang sudah gembira apabil

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^