D-Day

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

Hari pertunangan berlangsung pada hari sabtu pada minggu itu. Hanya yang terdekat sahaja yang hadir pada hari itu . EXO yang dah tahu mengenai rahsia Luhan juga hadir pada hari itu.Majlis pertunangan hanya dibuat secara kecil-kecilan. Luhan dan Ra Hyun berdiri sambli melayan tetamu yang hadir pada hari itu. Mereka berdua memberikan senyuman yang terbaik untuk para tetamu. Sesekali Luhan memandang ke arah gadis di sebelahnya yang bakal menjadi isterinya. Dia tahu senyuman itu kosong dan tidak ikhlas.

Mereka secara berterusan menyambut tetamu yang tiba di majlis itu. Majlis itu berlangsung sehingga ke petang. Senja mula bertukar malam ,tapi Exo masih belum mahu pulang ke rumah. Selepas menyambut tetamu,Luhan dan Ra Hyun berehat di sebuah bilik yang ditempatkan khas untuk mereka oleh ibunya. Luhan merebahkan punggungnya di atas sebuah sofa yang berada di situ. Dilonggarkan sedikit tali bow yang diikat kemas di sekitar lehernya. Sesekali dia melepaskan keluhan. Sekarang dia sudah mendapat gelaran 'husband-to-be'. Dan tak lama lagi dia akan mendapat tanggungjawab yang amat besar iaitu tanggungjawab sebagai seorang suami.

Dia menjeling ke arah gadis yang masih berdiri tegak di hadapannya. Kalau tengok dah rupa macam patung cendana. Tak bergerak walau seinci pun. Luhan mula membuka mulut.

"Well,kalau kau nak berdiri kat situ lama lagi aku tak kisah. Asalkan jangan berdiri dekat dengan aku."

Ra Hyun memberi pandangan kosong kepada Luhan. Dia masih lagi kekok dengan Luhan. Ra Hyun segera berjalan ke arah pintu, ingin mencari Puan Hong. Secara tiba-tiba pintu dibuka dari luar. Ra Hyun yang agak terkejut dengan pergerakan itu,mula mengundur ke belakang. Nasib malang menimpa dia, apabila kasut tumit tingginya memijak kain dressnya yang labuh. Tidak semena-menanya dia menutup mata,menunggu masa untuk terus jatuh menyembah bumi. Dia membuka matanya kerana dia hairan kenapa dia tidak jatuh terbaring di lantai. Benda pertama yang dia nampak ialah Luhan. Yup,Luhan sedang memeluknya. Ra Hyun terkebil-kebil memandang Luhan. Luhan pula merenung ke dalam anak mata Ra Hyun. Dia terasa bakal isterinya comel bila terkejut. Satu suara berhentikan lamunannya. 

"Ops,mungkin kita masuk pada waktu yang salah."ujar lelaki yang lebih tinggi dari Luhan  yang boleh dikenali sebagai Wu Yi Fan aka Kris. Kelihatan 11 ahli Exo sudah tercongok di depan pintu bilik itu.

Luhan segera memperbetulkan posisinya dengan Ra Hyun. Luhan berdehem sedikit,terasa agak kekok bila rakannya memerhati gelagatnya bersama gadis dingin itu. Ra Hyun pula memberi pandang kosongnya pada mereka.

"Ooh, don't mind us. Teruskan drama."ujar lelaki yang dikenali sebagai Park Chanyeol. Luhan memandang ke arah Chanyeol. Dia membuat muka tidak puas hati. Chanyeol hanya tersengih macam kerang busuk.

"Korang kenapa datang sini? " tanya Luhan.

"Saja nak tengok wife-to-be kau dengan lebih dekat."ujar Baekhyun tersengih sambil menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal. Well,siapa yang takkan puji gadis dingin itu apabila memakai dress yang sangat cantik. Ditambah lagi kulitnya yang putih kemerahan. Mekapnya pula  hanya bersahaja.Look perfect in man eyes. Chanyeol menyiku perut Baekhyun.

"Jangan dengar cakap Baek tu Luhan. Kitorang datang ni nak ucap 'Goodluck' untuk majlis perkahwinan kau nanti "ujar Suho cuba menerangkan kehendak mereka ke situ.

"Goodluck eh? Kitorang pergi dulu,banyak kerja sekolah belum siap ni."ujar Xiumin sambil menepuk bahu kiri Luhan untuk memberikannya semangat.Luhan hanya mengangguk. 

Selepas mereka semua mengucapkan 'goodluck'pada Luhan dan Ra Hyun,mereka segera beredar dari situ. Luhan dan Ra Hyun mengahantar mereka dengan pandangan mata sahaja. Luhan kembali duduk di sofa itu. Ra Hyun segera keluar dari bilik itu,ingin mencari ibunya,Puan Hong. Ini disebabkan dia berasa rimas dengan dress labuh yang dipakainya. Luhan ditinggalkan berseorangan di dalam bilik itu.

***

Luhan dapat rasa sesuatu yang dia tak pernah rasa apabila Baekhyun memberikan pandangan menggodanya pada bakal isterinya.Walaupun dia tahu Baekhyun hanya bergurau tapi perasaan itu mula menyelubungi hatinya. Inikah yang dinamakan CEMBURU? 

'Tak sedap aja hati aku bila Baek bagi pandangan menggoda dia tu ' 

'Aku cemburu ke?' maldo andwae!!!' Luhan menggeleng-gelengkan kepalanya.

Dia tidak sedar yang Ra Hyun sudah kembali ke bilik itu selepas penat mencari ibunya. Ra Hyun duduk di sebelah Luhan tapi ditinggalkan berapa meter dari Luhan. Luhan yang masih dengan dunianya bertindak untuk baring di sofa panjang itu.Dia meletakkan kepalanya dia atas sesuatu yang lembut.Yang pasti dia tak tahu itu paha Ra Hy

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^