Worrying

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

Hyomin sedikit tersentak, mendengar jeritan itu. Dia menghentikan apa yang dilakukan lalu menoleh ke arah di mana suara itu kedengaran. Semua orang terdiam mendengar jeritan itu lalu dialihkan pandangannya pada suara jeritan itu.

Seorang lelaki berdiri dengan tegaknya berapa meter dari perhimpunan haram itu.Rupa parasnya menarik minat para pelajar perempuan di situ termasuk juga mencairkan hati Hyomin.

Rambut yang di blonde kuning menambahkan lagi kekacakannya.Ketinggiannya memang sesuai dengan dirinya. Matanya sedikit bulat, hidung yang mancung plus bibir dia yang berwarna merah pucat menambahkan lagi keangelannya.(uwah…Fangirl)

Pelajar perempuan mula bergosip tentang lelaki itu.

“Siapa tu? Wah!! Hensemnya!!”

 “Harap dia masih single.”

“Aku nak dia jadi boyfriend aku.”

“Tak pernah Nampak dia pun kat sini.Mesti pelajar baru ni!!”

“Nampaknya ada saingan barulah untuk Luhan oppa! Mesti Awesome kan”

Luhan membuat muka apabila mendengar bisikan para pelajar perempuan yang berada di sekelilingnya.

Lelaki itu segera berjalan mendekati Hyomin. Dengan spontannya genggaman tangan Hyomin lepas dari rambut Ra Hyun. Ra Hyun yang sudah tiada tenaga terus terduduk di lantai.Dalam sekelip mata penglihatannya menjadi gelap.

Lelaki itu yang perasan dengan keadaan Ra Hyun segera mempercepatkan perjalanannya.Dia berasa simpati pada Ra Hyun.Dalam beberapa langkah, dia sudah berada di hadapan Hyomin.Ditenung muka Hyomin sedalam yang boleh,membuatkan perempuan itu merah kemerahan. Matanya turun kea rah nametag yang di pin di uniform sekolah Hyomin.

“Herm, Park.Hyo.Min…Cantik namanya sama dengan tuan punya badan.”Ujar lelaki itu dengan senyuman sinis.Hyomin semakin merah apabila lelaki itu memujinya.

“Tapi kalau rupa paras menawan tapi tuan punya badan tak jaga adab dan perangai, tak berguna juga kan!”Tambah lelaki itu.Semua orang terkejut mendengar kenyataan lelaki itu termasuklah Hyomin.

“Psst, beraninya dia cakap macam tu dengan Hyomin”

“Beraninya dia, type aku ni…Arhh!!!”

Luhan sekali lagi membuat muka annoying bila perempuan disebelahnya berbisik.

“Dahlah buang masa je cakap dengan orang yang tiada adab ni.Well, boleh tolong ke tepi sikit tak? Aku ada kerja nak selesaikan.”Dia menolak Hyomin yang tidak bergerak itu lalu mendekati Ra Hyun.

Dia mengangkat Ra Hyun secara Bridal Style dan mula menapak keluar dari perhimpunan haram itu. Hyomin berdiri di situ sambil memandang kea rah lelaki itu yang sedang membawa Ra Hyun pergi

“Yah!!!Siapa kau?”Jerit Hyomin selepas berdiam selama 144143525minit.Lelaki itu menghentikan langkahnya lalu menoleh ke belakang.

“No need to know who I am, immature girl.Mind your business”Kata  lelaki itu dalam Bahasa inggeris.

Dan sekali lagi lelaki itu menghentikan langkahnya lalu menoleh.

“Maksudnya, Kau takyah tahu nama aku. Baik jaga diri kau je.Betulkan attitude kau tu.Aku cuma beritahu kau maksudnya je , takut-takut kau tak paham Bahasa inggeris.” sambung lelaki itu lalu berlalu pergi dengan Ra Hyun di tangannya.

Hyomin baru hendak membuka mulutnya tapi kelibat lelaki itu terus hilang dari kaki lima sekolah itu.Apa yang lelaki itu cakap memang betul,Hyomin amat lemah dalam Bahasa Inggeris dan sepatah haram pun dia tak paham apa yang lelaki itu cakap tapi disebabkan lelaki itu dah beri maksudnya,dia rasa yang dia dah menjadi budak paling dungu di sekolah itu.

Dia menghentakkan kakinya, geram dengan kata-kata lelaki itu lalu dia beredar dari situ bersama gengnya apabila bunyi loceng kedengaran menandakan sudah mula waktu pembelajaran.

Para pelajar segera menuju ke kelas masing-masing untuk memulakan pembelajaran pada hari itu.

Luhan yang melihat iste-…ops bakal isterinya dibawa pergi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali terpegun seketika. Dia asyik memikirkan tentang keadaan Ra Hyun pada masa itu sambil berdiri tegak di tengah kaki lima sekolah itu.

‘Wait! Woah, Lue kau kenapa risaukan dia ni . Dia boleh jaga diri dia….tapi bila difikirkan balik dalam keadaan macam tu dia boleh ke ja-… woah, dahlah baik aku masuk kelas’ ujar Luhan dalam hati.

Luhan segera bergerak ke kelasnya.Dia memandang kea rah jam yang bertakhta di tangannya, dia sudah lewat 10 minit ke kelas kerana berdiri macam tunggul di tengah kaki lima tadi.

Dalam perjalanan ke kelas, Luhan melalui bilik rawatan.Luhan yang masih berlawan dengan mindanya tentang keadaan Ra Hyun menjadi ragu-ragu untuk melihat Ra Hyun.Akhirnya ego dia kalah dengan kerisauannya yang sudah merebak ke seluruh badannya.

Luhan membuka pintu bilik rawatan itu lalu dijenguk ke dalam.Kelihatan lelaki

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^