Marriage?

Cold hearted girl is my wife?!!
Please Subscribe to read the full chapter

" Omma! Luhan masih muda,omma! I'm still young,can you just forget about it?" Ujar Luhan sedikit menjerit. Dia menjadi terkejut apabila diberitahu ibunya mengenai berita itu.

"Yes,i know! That's why,i want you to do it. It's for your sake too." Kata Puan Xi.

"Listen, Luhan! Appa tahu kamu terkejut dengan berita ni,tapi ini kebaikan kamu juga."Kata Encik Xi mencelah.

"Demi kebaikan Luhan ke demi kerja appa?" Ujar Luhan,cuba beredar dari meja makan.

"LUHAN!!!" 

"If i say 'No', i mean it. So, 'No' to this ARRANGED MARRIAGE!!"Kata Luhan lalu beredar dari situ. Dia naik ke atas di mana biliknya berada,dihempas pintu biliknya sekuat hati. Tanda protes.

"Haish,macam mana nak bodek anak awak ni?" ujar Puan Xi.

"Well,just leave him. He will accept it !" kata Encik Xi lalu menghabiskan makanannya. Hanmi hanya melihat pertelingkahan antara appanya dan adiknya. Mulutnya bisu,ingin sahaja dia membangkang niat ibu bapanya. Dia faham perasaan adiknya pada masa sekarang ni.

***

Luhan mengusutkan kepalanya,rimas dengan berita yang disampaikan ibunya sebentar tadi. Disepaknya semua bantal yang berada di atas katilnya. Habis berselerak biliknya. Dia membiarkan sahaja perkara itu berlaku,kepalanya sekarang ni mula buntu. Macam mana dia harus lari dari situasi yang berlaku sebentar tadi? 

'Patut ke aku lari dari rumah?'

'Tapi aku nak lari ke mana? Haish,ini semua sebab perkahwinan yang diatur oleh ommalah yang buat aku rasa stress.'

'Kalau tak dah lama aku hidup bahagia. Pikir ni semua cerita yang dalam novel ke apa? Kahwin paksa ni?'

'Aku pula tu yang jadi mangsa dalam urusan kerja appa ni!'

'Aku taknak kahwin!!!!! Aku muda lagi!!!!!' 

Luhan mula rasa ingin lari dari rumah. Dia mula buntu,dia tidak mahu menyusahkan orang sekelilingnya apabila dia lari dari rumah. Tiba-tiba,satu ketukan dari pintu bilik Luhan kedengaran. Luhan memandang pintu biliknya.

'Tch,mesti omma tu! Nak pujuk oranglah tu.' 

Dia membelakangkan pintu biliknya. Dia masih protes dengan kejadian tadi.Pintu biliknya dikuak perlahan dari luar. Derapan kaki semakin dekat dengan dirinya. Satu pelukan mesra hinggap di badan Luhan. Bau minyak wangi milik orang itu dapat diketahui Luhan bahawa orang itu ialah kakaknya,Xi Hanmi.Pelukan itu dileraikan kakaknya. Hanmi mendaratkan punggungnya di sebelah Luhan,yang sedang duduk di hujung katil. Luhan masih dengan muka protesnya. Satu keluhan keluar dari mulut Hanmi. 

"Luhan,sudahlah! Janganlah protes lagi."

"So,Noona berpihak pada omma ngan appa lah?" Ujar Luhan dingin.

"Anni,Luhan! Noona tak berpihak pada sesiapa pun. Cuma noona harap rumah tangga kita tak berpecah belah disebabkan perkahwinan ini." 

Luhan terdiam. Dia mula terfikir,mungkin dia patut terima atau tidak patut terima. Dia taknak keluarganya berpecah belah disebabkan dirinya. Jika dia lari semasa perkahwinan berlangsung,mahu keluarganya tanggung malu disebabkan dirinya. 

"Dah lah Lue,i think it's gettin' late now! So goodnight! By the way,Please accept the marriage? huh?"Kata kakaknya dengan harapan Luhan menerima perkahwinan itu. Hanmi keluar dari bilik Luhan,niatnya hanya memujuk adiknya dari protes.Dia tak mampu berbuat apa2 untuk menolong Luhan. 

Luhan hanya merengus kegeraman. Otaknya stress memikirkan masalah yang dihadapinya. Dia tidak ingin berkahwin kerana dia masih muda lagi.Dia benci pada perkahwinan yang dipaksa.Jika ada buku novel mengenai kahwin paksa,ingin sahaja dia membakarnya.Sebelum dia baring di atas katilnya,dia mengutip kembali bantal dan selimutnya yang jatuh dari katilnya akibat disepaknya.

Akhirnya, Luhan tertidur memikirkan hal tersebut.

***

Luhan bangun dengan sendirinya,akibat memikirkan hal tersebut,Luhan tidak lena tidur. Dia bersiap lalu turun ke bawah. Dia merenung ke arah meja yang siap dengan sarapan pada pagi itu. Dia memandang ibunya,yang cuba memanggilnya untuk bersarapan. Luhan mengendahkan ajakan ibunya,dia masih protes lagi dengan ibunya. Dia memakai kasutnya lalu berjalan keluar dari rumah. Sebelum itu, dia meminta izin ibunya untuk ke sekolah.Dia taknak ibunya risau tentang dirinya. 

"Omma~ Luhan pergi sekolah,jalan kaki!Annyeong" ujar Luhan.

Keluhan berat dilepaskan Puan Xi. Dia tahu anaknya masih protes dengannya tentang berita itu. Dia rasa dirinya terlalu memaksa anaknya untuk berkahwin.Tanpa banyak soal,dia meneruskan kerja yang sepatutnya dia buat pada setiap pagi. Menyediakan sarapan~

***

Dalam perjalanan,Luhan mengelamun.Dia masih stress dengan perkahwinan itu. Matanya kuyu sahaja akibat tidak lena tidur semalam.Perutnya berkeroncong kerana tidak bersarapan. Egonya menyuruhnya untuk terus protes.Dia sanggup bertahan kerana egonya. Dia mempercepatkan kakinya untuk ke sekolah. Perutnya  dari tadi meminta diisi. Dia ingin bersarapan di sekolah sekiranya dia sempat sampai ke sekolah. 

***

Di depan pagar sekolah,semestinya akan ada perarakan. Dengan Luhan sebagai ketuanya. Heol~ ,cuma dia dikerumuni peminat sahaja.Pergerakannya menjadi susah apabila semakin ramai mengerumuninya. Fikirannya yang kusut ditambah lagi  dengan keadaannya dikerumuni sekarang ini,membuatkan dia menjerit. 

"YAH!!!! Please don't disturb me,today?I need some rest. Tolong paham keadaan saya ni. Beri saya ruang buat sementara waktu? Lain kali saya akan layan awak semua." ujar Luhan.

Semua terdiam. Suasana hingar-bingar bertukar sunyi sepi.Luhan maju ke hadapan. Semua peminatnya memberi dia ruang untuk berjalan. Mereka mula memahami situasi Luhan.Badan Luhan kelihatan  lesu,matanya bengkak dan perutnya berkeroncong. Luhan bersegera berjalan ke arah  Kafeteria. Dia perlu bersarapan,kalau tidak pasti dia akan pengsan di tengah jalan. 

Selepas bersarapan,Luhan masuk ke dalam kelas. Dia mengambil tempat duduknya. Dia merehatkan mata dia sebelum guru kelas nya masuk. Dia tersedar apabila Sir Richard sudah masuk untuk sesi pembelajarnnya. Luhan tidak dapat menampung matanya yang kuyu itu,akhirnya dia kembali semula ke alam mimpi. 

Sudah berjam-jam berlalu,Luhan masih

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AsyiA_MiZuki
#1
Chapter 13: ppali update jusseyo..cite awk best gile...excited gile nak baca next chappie xD
syasyumilaimzamani #2
Chapter 13: update la lgi!! x sbr nk tunggu chapter strusnya.. best sgt!~
BabySprinkle98
#3
Chapter 13: Cam x prcye plak rseny,yelah lame mne dh author x update ntah2 dh brhbuk dh citer ni hehe 쓰ㄴ쓰......risauny Luhan kat Ra Hyun smpai hbis bsah kuyup bju die dsbbkn hjan lbat,wlaupun die dh brmndikn hjan p die msih lg nk cari Ra Hyun nk wat camne org dh jtuh cinta snggup la brkorbn demi org trsyg haha ;'D......akhrny mengalah jgk Luhan hbis mnggigil sbb ksjukkn nk bke pintu pgar pun trktar2 cam kene rnjatn elektrik pun ad hehe :3 haish Ra Hyun ni pun lau yelah nk g beli brg2 dpur bgtau la Luhan dlu ni x wat snyp je risau Luhan tau x......lameny Luhan pluk Ra Hyun dh risau sngt kan huhu,amboi leh plak die pngsan kat bahu Ra Hyun kene bwk die msuk lam rmh la jwbny wlaupun Luhan tu berat "^_^......mlu ke melting tngok abs Luhan Ra Hyun oiii hihihi ;V kene jgk tkr baju Luhan yg bsah,Luhan pun dh dmm akbt mndi hjan......ececeh Luhan lam keadaan camtu bleh lg die duk tngok Ra Hyun lap bdan die knp ingt Ra Hyun x caring ke hoho ㅎ_ㅎ......dh lam keadaan sakit bubur tawar pun leh hbis jgk......sebrslh Luhan nk sign kontrak tu yelah die kan dh jtuh cinta kat Ra Hyun......WHAT??? Ra Hyun nk truskn psl kontrak tu?? tngok Luhan,gtal sngt wat prjnjian camtu ni lah padahny haih 므_므......UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
NizNisrina12 #4
Chapter 13: update soon
fazreen #5
Chapter 12: Update soon
maisarahluhan #6
Chapter 12: Palli update a/n !!
vixx1004 #7
Chapter 11: PALLI 2 UPDATE
pandayaya #8
Chapter 12: Palli update author-nim ^_^