Am I wrong?

Stalker
Please Subscribe to read the full chapter

 


am i wrong?

 

 

Aku merenung tajam sepasang mata milik lelaki yang berada di hadapanku ini. Terdapat luka pada bawah matanya. Mungkin, mungkinkah Luhan...

"Awak buat apa dekat sini?" Aku tersentak dari lamunan dan kembali ke alam nyata. Baru sedar yang aku merenungnya dengan begitu lama. Aku tertunduk malu. Apa yang ditanyakan oleh Luhan langsung tidak berbekas dalam kepala aku. Apa yang ditanyakannya sebentar tadi? Aku mendongak memandang wajah milik Luhan yang masih tegang itu.

"A-awak cakap apa tadi?" Gagap aku bertanya. Reaksi wajahnya tidak berubah, dengan perlahan dia mengulangi kata-katanya.

"Awak buat apa dekat sini?" Aku buat apa dekat sini? Aku datang sini sebab nak jumpa stalker aku. Adakah itu jawapan yang aku patut katakan kepadanya? Aku menggelengkan kepala perlahan sambil tersenyum dengan apa yang terlintas di dalam fikiran.

"Saya datang sini dengan Kai-"

"Saya tahu awak datang dengan dia. Awak kenal dia jenis orang yang macam mana, kan? Kenapa awak ikut juga dia datang sini?" Aku terkedu dengan kata-kata yang keluar dari mulut Luhan.

Macam mana dia tahu aku datang dengan Kai? Mungkinkah Kai bagitahu dia? Terlupa yang Kai dan Luhan juga bersahabat. Pelik bila difikirkan bila dua orang yang berlainan personaliti dan perwatakan boleh menjadi serapat ini. Aku cuba membuka mulut, tapi tiada suara yang dapat membalas kata-katanya.

"Saya hantar awak balik." Belum sempat untuk aku berfikir sejenak, dia menyambar pergelangan tanganku dan menarik aku bersamanya. Kala kulit kami bersentuhan, aku terasa darah ini mengalir menongkah arus.

"T-tapi Kai-"

"Nanti saya sendiri bagitahu dia." Semua berlaku terlalu pantas untuk aku sedar apa yang terjadi. Apa yang aku pasti sekarang, Luhan tegur aku. Dan aku dibawa lari bersamanya.

 

 

Beberapa minit setelah Haeri dan Luhan beredar, Kai kembali ke tempat dimana Haeri sepatutnya tunggu dia sebentar tadi. Kai melihat sekeliling mencari-cari kelibat Haeri. Kerisauan mula terpancar di riak wajahnya. Namun dia masih dapat mengawal perasaannya.

Takut benar jikalau terjadi apa-apa terhadap gadis itu. Hati mulai dipaut rasa resah. Segera dia mengeluarkan telefon bimbit yang berada di dalam saku seluar dan menelefon nombor yang tertera pada skrin. Dengan telefon yang melekap di telinga, dia berjalan mencari gadis itu lagi.

 

  Aku berada di dalam kereta bersebelahan tempat duduk pemandu. Sesekali anak mata ini mencuri pandang ke arah Luhan. Di minda masih be
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
little-deer
To smua pembaca Stalker skalian alam. Klau fanfic ni ada kesilapan kat mana2, jgn segan utk menegur. Sama2lah kita belajar dari kesilapan. LMAO mende merepek ni

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 7: update soon....... DAEBAKKK!!!!!!!!
pikahbajet #2
Chapter 6: saya still baca fanfic awak yang bosan gila nak mammam.
KimTaehyungWifeu
#3
Chapter 7: aaaaaaaaa !! sape stalker tu ?!! mcm luhan ! tapi knp luhan mcm... mcm mna nak ckp eih --'' pfffttt plisz updateee soon !! x sbar nk tawu pe jdi
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 7: Siapa stalker diaa ?~~~ Okaii ,,,Ternyata sel-sel otakku x berhubung dlm perkara ni ...Baek ke Stalker dia ? .-. ,,Or Luhan ? ,Or Jong In ? -_- ..Seriously aq keliru -_- ...Mohon update cepat-ii ~ T^T ...Jumpa story ni kat Facebook ...Nasib baik ada orang post xDD ...New Subs and Upvoters here ~ xD
KUROBARAHIME
#5
Chapter 7: NAMPAKNYA PERANG BESAR AKAN BERLAKU!
HABISLAH!
Qee_Ha
#6
Chapter 7: Siapa stalker dia?
Siapa stalker dia?
Siapa stalker dia?

Wahrghhh!!! Susahnya nak pilih siapa stalker dia..hahaha
ExoLoveable
#7
Chapter 6: saya still baca fanfic awak yamg bosan gila nak mamman ni.
best!!update soon.
ExoLoveable
#8
Chapter 1: its my turned to comment lol .... ff awak memang best but poster dia lagi best cun pun ada !!
shizuka_arumi
#9
Chapter 6: Wah cerita menarik....saya masih tertertanya2 stalker dia luhan ke...
update soon ...
jangan delete ..
Sayang sbb cerita awak menarik..