Unexpected things happen

Stalker
Please Subscribe to read the full chapter

 


unexpected things happen

 

 

Sunyi menyelubungi suasana tika ini. Matahari juga tidak memancarkan cahayanya yang terik. Dengan perlahan aku memejamkan mata. Menikmati udara segar yang bertiup penuh dengan kelembutan di bawah sebatang pokok yang sudah pun berusia.

Tiba-tiba suasana menjadi gelap. Dengan kening yang berkerut aku menganggkat wajah sambil membuka kelopak mata dan mendapati ada seseorang sedang berdiri dihadapanku. Menghalang matahari yang menerpa wajah ini. Tidak lain tidak bukan, Kim Jongin. Atau lebih dikenali sebagai Kai. Lelaki yang menjadi pujaan ramai wanita seusiaku, atau mungkin juga mereka yang sudah pun berusia.

"Saya duduk sini dulu." Secara tidak sengaja kata-kata itu keluar dari mulutku. Lelaki itu tersenyum sinis memandang ke arah aku setelah aku berkata sedemikian.

"Didn't see that coming." Buat pertama kalinya dia menegurku. Aku mula merasakan sesuatu yang tidak kena. Aku pun bangkit dari kerusi masih memandang lelaki yang berada di hadapan aku ini sambil berkata.

"Awak boleh ambik kalau nak." Satu-satunya cara untuk aku mengelak dari lelaki ini, aku cuba melangkah untuk beredar. Tetapi, belum sempat untuk aku mengambil langkah pertama, Kai sempat menarik lengan aku sebelum aku berlalu pergi. Aku menoleh, memandang lengan yang dipegang erat olehnya, dengan pantas aku menetap tanganku.

Kai bukanlah calang-calang orang. Dia sering mencari perempuan sebagai target seterusnya. Senyum sinis itu terukir lagi di bibirnya.

"Saya tak pernah nampak awak pun sebelum ni. Still baru lagi ke dekat sini?" Tanya Kai dengan nada suaranya yang garau itu.

"Tak juga." Keningnya terangkat memandang aku.

"Betul ke? Setahu saya, saya kenal semua pelajar perempuan yang cantik dekat sini." Itu dia. Dia menjadi aku sebagai target seterusnya. Aku pasti.

"Kalau macam tu, awak mesti kenal saya, kan? Jangan risau, awak bukan target seterusnya." Senyuman itu, bertapa teringannya untuk aku menampar senyuman yang terukir di bibirnya.

Tapi aku bukanlah orang seperti itu. Aku bukanlah jenis orang yang menampar seseorang itu hanya disebabkan senyuman yang terukir di bibir. Dia lebih licik dari apa yang aku jangka. Seolah-olah dia dapat membaca apa yang terlintas di fikiranku.

Dia berdiri dengan tangannya menyeluk saku seluar sambil menyambung kata-katanya.

"Kalau awak tak kisahlah kan, saya nak jemput awak datang rumah saya malam ni. Orang tertentu sahaja yang dijemput, dan awak salah seorang darinya." Sudah semestinya aku akan menolak permintaannya.

Dia tidak boleh memperbodohkan aku seperti mana dia memperbodohkan semua perempuan yang berada di bawah ketiak masyamnya sebelum ini. Belum sempat aku menolak tawarannya, bunyi talefo

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
little-deer
To smua pembaca Stalker skalian alam. Klau fanfic ni ada kesilapan kat mana2, jgn segan utk menegur. Sama2lah kita belajar dari kesilapan. LMAO mende merepek ni

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 7: update soon....... DAEBAKKK!!!!!!!!
pikahbajet #2
Chapter 6: saya still baca fanfic awak yang bosan gila nak mammam.
KimTaehyungWifeu
#3
Chapter 7: aaaaaaaaa !! sape stalker tu ?!! mcm luhan ! tapi knp luhan mcm... mcm mna nak ckp eih --'' pfffttt plisz updateee soon !! x sbar nk tawu pe jdi
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 7: Siapa stalker diaa ?~~~ Okaii ,,,Ternyata sel-sel otakku x berhubung dlm perkara ni ...Baek ke Stalker dia ? .-. ,,Or Luhan ? ,Or Jong In ? -_- ..Seriously aq keliru -_- ...Mohon update cepat-ii ~ T^T ...Jumpa story ni kat Facebook ...Nasib baik ada orang post xDD ...New Subs and Upvoters here ~ xD
KUROBARAHIME
#5
Chapter 7: NAMPAKNYA PERANG BESAR AKAN BERLAKU!
HABISLAH!
Qee_Ha
#6
Chapter 7: Siapa stalker dia?
Siapa stalker dia?
Siapa stalker dia?

Wahrghhh!!! Susahnya nak pilih siapa stalker dia..hahaha
ExoLoveable
#7
Chapter 6: saya still baca fanfic awak yamg bosan gila nak mamman ni.
best!!update soon.
ExoLoveable
#8
Chapter 1: its my turned to comment lol .... ff awak memang best but poster dia lagi best cun pun ada !!
shizuka_arumi
#9
Chapter 6: Wah cerita menarik....saya masih tertertanya2 stalker dia luhan ke...
update soon ...
jangan delete ..
Sayang sbb cerita awak menarik..