It's GIMP

Please Subscribe to read further chapters

Description

BACKGROUND ONEBACKGROUND TWO

It's GIMP

It's GIMP

IMAGE ONE

Welcome

Welcome to It's GIMP
— Saya Zee, atau lebih dikenali sebagai little-deer akan kongsikan resources yang saya guna dan yang saya tak guna untuk poster seperti texture, render, font,  HQ pictures, dan bermacam-macam lagi. Credit goes to the rightful owners. Ramai yang bertanya perkara yang sama seperti "Guna software apa buat poster?", "Belajar poster dekat mana" dll. Mungkin saya juga akan berkongsi beberapa tutorial menggunakan Gimp. To sesiapa yang guna Photoshop, korang boleh ambil resources yang saya share. Kalau ada sebarang pertanyan, jangan segan untuk bertanya. Saya akan cuba membantu apa yang termampu. Saya mula berlajar sendiri membuat graphic semasa berusia 15 tahun, bulan 4 tahun 2012. Pada mulanya cousin saya, YummyCupcakes menceritakan tentang AFF dan sebulan kemudian saya mula tertarik untuk membuat poster dan belajar sendiri.

IMAGE TWO

download

★ download GIMP

[Link]  [Link]

Ramai yang kata Gimp merupakan kembar Photoshop. Sejujurnya, Photoshop lebih baik dari Gimp dalam sesetengah bahagian. Tapi Photoshop sepatutnya perlu dibayar, jadi bila download berkemungkinan akan ada virus. Kalau bernasib baik, mungkin tak akan ada virus. Gimp free. Tak perlu risau tentang virus bila nak download. Pernah nak belajar Photoshop tapi dah terbiasa dengan Gimp so yea.

IMAGE TWO

others

❝ little-deer says,
Saya hanya nak membantu mereka yang berminat dalam bidang graphic dan ingin membuat graphic dengan menggunakan gimp. Saya akan kongsikan sedikit sebanyak apa yang saya tahu. Saya tak menguasai sepenuhnya  dalam bidang ini sebab saya pun masih belajar. Jadi kalau ada salah silap harap dimaafkan.

©

Foreword

Dah lama nak buat benda ni sebenarnya.
Harap apa yang saya kongsi dapat membantu.

×
 Resources
 Tutorials

Comments

You must be logged in to comment
barelybearable
#1
Chapter 4: Sy ambik texture kat sini. Thank you!
Qee_Ha
#2
Chapter 2: Thanks kak sebab tunjuk ajar~ Sekarang saya guna GIMP. Satu hapak pun saya tak tahu. Sebab dulu saya guna ps cs6. Tiba-tiba, ps tu rosak pulak. Terpaksa guna GIMP jap. Ap yang saya boleh buat, poster simple aje. Pastu blur pulak tu. Haha. Kalau GIMP kan..Boleh buat poster GIF tak?
_Lullaby
#3
Chapter 2: saya nak cuba yang ni kejap lgi :P hahahahaa. btw ape name ulzzang tu?
_Lullaby
#4
Chapter 1: ade ambil sikit resources kat sini
angel-inspirit
#5
Chapter 1: sye ambil semue. terima kasih untuk ni ^^