Chapter 19

Destiny

"We,kau tahu cerita terbaru tak?",tegur Ika."Cerita apa? Best ke?",tanyaku teruja."Minggu depan..dah exam !!",kata-kata Ika itu memberhentikan aku dari tersenyum dan bertukar menjadi terkejut."Kau biar betik?! Mana kau tahu? Aku tak ready lagi.Ulangkaji pun belum",kataku cemas."Aku pergi bilik guru tadi.Masa tu aku nampak Cikgu Mira tengah borak dengan cikgu lain.Masa aku nak ambil buku latihan aku atas meja Cikgu Syuhada,aku terdengar yang Cikgu Mira cakap yang minggu depan dah exam.Terkejut beruk aku tadi",jelas Ika"Macam mana ni? Aku takut keputusan aku teruk macam dululah",kataku perlahan.

"Macam ni jelah,apa kata kita stayback petang ni?",cadang Nisa tiba-tiba."Mak kau bagi ke kau stayback?",sampuk Sara."Mak aku mesti bagi punya.Kalau aku cakap yang Huda ada sekali,mesti dia bagi.Sebab mak aku percaya kat Huda seorang je",ujar Nisa."Kalau macam tu,terpulanglah.Tapi korang macam mana?",tanyaku pada Hana dan Sara."Kitorang on je",balas mereka."Kalau macam tu,petang ni tau",kata Ika."Kalau diorang ada kan lagi bagus",kata Sara."Jangan haraplah.Aku tahulah yang kau nak jumpa Kris tu.Nanti kau bukan belajar,nanti asyik pandang muka dia je",kataku selamba.

                                                                           ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Petang itu,aku mesej Baekhyun tentang kepulangan aku sementara menunggu yang lain membeli minuman..

Min-hye:"Abang hari ini Min-hye balik lambat sikit ya.Jangan ambil Min-hye".

Beberapa minit kemudian,Baekhyun membalas..

Baekhyun:"Min-hye nak pergi mana sampai balik lambat? Ada hal penting ke?".

Min-hye:"Min-hye tak kemana pun.Kat dalam kawasan sekolah je.Min-hye nak buat revision dengan kawan-kawan".

Baekhyun:"Oklah.Hati-hati ya.Kalau dah habis,call abang.Nanti abang jemput".

Min-hye:"Yalah,nanti Min-hye call".

Pada waktu itu,aku terasa seperti ingin ke tandas lalu aku meninggalkan phone bersama mereka lalu pergi ke tandas.Ketika Huda semakin jauh dari mereka,mesej masuk ke dalam phonenya.Mereka memandang antara satu sama lain."Nak tengok tak? Aku rasa macam nak tengoklah",kata Sara.Yang lain mengangguk.Dengan langkah berjaga,mereka mengambil phone itu dan membuka mesej itu.

Baekhyun:"Abang lupa nak cakap sesuatu".

"Nak balas tak? Tangan aku macam nak balas pula ni",kata Ika."Kita balas lah sekali.Aku nak tahu juga apa yang dia nak cakap",kata Nisa nakal.Dengan pantas,Ika membalas mesej itu.

Min-hye:"Apa dia? Abang buat Min-hye tertanyalah".

Mereka menunggu dengan hati yang berdebar-debar,menunggu mesej itu dibalas oleh Baekhyun.Apabila mesej masuk,mereka menggelabah menekan punat phone itu.

Baekhyun:"Love you sayang".

Jawapan itu membuatkan mereka menjerit keriangan.Mereka tak menyangka Baekhyun akan jawab macam itu."Sweetnya..!!",kata mereka.Mereka tidak menyedari kehadiran Huda di situ."Apa yang sweetnya?",sampukku tiba-tiba.Mereka terkejut lalu mendiamkan diri."Kitorang terbaca......mesej....kau",kata Hana gagap."Mesej? Siapa hantar?",aku terus mengambil telefon lalu membaca mesej itu.Sekali lagi,aku tersenyum melihat mesej yang Baekhyun balas itu."Aku dah agak mesti dia suka",bisik Sara pada Nisa.

"Ehem..Ehem..Sambung balik kerja tu",kataku sambil buat muka serius.Mereka hanya menurut tanpa membantah.Aku duduk sambil membalas mesej itu.

Min-hye:"Love you too abang".

                                                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Aku rasa yang ini pun kena buat jugalah",aku tak sedar bahawa seseorang berada di belakangku.Yang lain perasan akan kehadiran mereka tapi mungkin 'seseorang' itu sudah bagitahu yang lain supaya diam akan kehadirannya.Sebaik sahaja aku mahu berdiri untuk mengeluarkan dompet,orang itu memelukku membuatkan aku terkejut seketika."Min-hye",bisik Baekhyun di telingaku.Aku memandang ke belakang,ternyata yang lain juga berada di situ."Abang buat apa kat sini?",tanyaku."Abang nak belajar ABC.Mestilah abang nak makan dengan Min-hye.Nak makan McD tak?",kata Kyungsoo.

"Abang macam tahu je yang Min-hye lapar.Terima kasih abang",kataku sambil tersenyum manja.Baekhyun duduk di sebelahku sementara yang lain duduk berdekatan dengan diorang.Kawanku dikelilingi oleh bias mereka membuatkan hidung mereka kembang sekejap.Maklumlah,bukan selalu dapat peluang macam tu.Aku mengetepikan buku belajar dan meletakkan makanan di hadapan kami lalu kami menjamah sementara ia masih panas.Di kantin itu hanya kami sahaja yang ada.Suara kami yang riuh memecahkan suasana petang itu.

Ada di antara mereka yang sedang berselfie dengan makanan,makan sambil bercakap dengan orang sebelah mereka,makan sambil kacau orang lain makan dan ada yang diam tanpa bunyi sambil menikmati makanan mereka(Xiuminlah tu).Ketika itu,Nisa yang berada di sebelahnya hanya memandang.Nisa tak peduli apa yang lain bualkan,asalkan depan matanya ada Xiumin sudah buatkan dia gembira apabila melihat Xiumin yang kelihatan tenang sambil makan dengan mata yang sengaja dibesarkan untuk nampak lebih comel.Nisa juga tak menyedari bahawa Xiumin juga memandangnya dari tadi.

"Apa yang Nisa pandang kat abang? Ada apa-apa yang tak kena ke?",tanya Xiumin."Oh tak ada apa-apalah,abang nampak comel hari ini.Sebab tulah Nisa pandang",kata Nisa spontan.Dia tak menyangka dia akan bagitahu  pada Xiumin begitu."Oh yakah? Terima kasih",kata Xiumin sambil buat eye smile pada Nisa.Alamak!! Hati Nisa dah cair !! Tapi Nisa hanya tersenyum memandangnya."Alahai dia ni.Suka buat aku pengsan kat sini.Aku tahulah kau comel buat eye smile,tapi janganlah buat kat sini.Boleh buat aku pengsanlah",bisik hati Nisa.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
KimMinHye
Give me more comments and subscribe too..Jebal T.T

Comments

You must be logged in to comment
Zzzarith #1
Chapter 42: Author update lh lgi
sunlight_ #2
Chapter 39: Update soon ~
mimie_lulu #3
Chapter 37: Update lagi...update lagi!!update lagi!!!!!!!!!!!!!!!!!
minhyun298 #4
Chapter 28: Update soon... ^_^
*nk tau ape yg akn jdi, sgt2 *
^_^
weloveexoforever #5
Chapter 20: Update soon
weloveexoforever #6
Chapter 19: Sweetnyew minhye ngan baekhyun
ohyehett #7
Chapter 2: Sape huda ? Huda tu name minhye dekat malaysia kea ,? Sorry terblank jap
weloveexoforever #8
Chapter 10: Update soon
woohyun98
#9
Chapter 10: update soon :)