Love Is ....

❛「Katzz」 ¦ SM Girl Group ¦ Malay ver ❜
Please Subscribe to read the full chapter

Suasana di set pengambaraan semakin sibuk dengan persiapan bagi shoot yang akan mengambil tempat dalam 1 jam lagi. Kehulur- kehilir staffs dengan prop. Manager Kim masih dengan director yang bertanggungjawab dalam pengurusan CF ais-krim ini.

Di hujung studio itu, KATZZ masih lagi bersiap-sedia dengan stylist mengerumuni mereka. Dari bulu mata hingga ke bibir, satu-satu disolek hingga menambah lagi kesempurnaan wajah mereka. Dua daripada member iaitu, Yunhee dan Yoomi sudah berada di bilik persalinan.

Yoomi melihat pantulan dirinya di dalam cermin. Scandal dating tu dah berakhir. Manager Kim cakap, ada seorang fan ni mungkin tak puas hati dengan Yoomi lalu menyebarkan berita yang palsu dan menghantar gambar Kai dan dia dekat Dispatch. Yoomi masih beruntung kerana tidak kehilangan kepercayaan fans dia yang baru sahaja nak meningkat.

Yoomi cuba untuk senyum. Walaupun keadaan bertambah baik, tapi hubungan Yoomi dan Yunhee sedikit renggang. Dia faham perasaan dikhianati Yunhee cuma dia tak faham kenapa Yunhee masih marah walaupun memang terang-terang dia dah Kai tiada hubungan.

Yoomi menghembus nafas perlahan-lahan. Dia menyelak kain fitting room dan keluar. Disebabkan ketidakstabilan badannya, Yoomi tersepak heels yang cuba diambil oleh Yunhee.

Ops…

 

Yunhee bangun dari keadaan mencangkung nya. Dia memandang tepat kearah Yoomi yang dilihat jelas ingin meminta maaf.

“Apa masalah kau,hah?” ujar Yunhee perlahan-lahan. Yoomi menelan air liur perlahan-lahan sebelum menjawab. Mana pergi formality Yunhee ni?

“ Unnie tak sengaja. Sorry,” kata Yoomi dengan ikhlas.

“ Tak sengaja ke sengaja?” Yunhee membalas. Kata-kata itu sememangnya menaikkan marah dalam diri Yoomi.

“Hei perempuan, dah minta maaf tu pun dah kira baik kan? Apa kau nak lagi?” balas Yoomi.

Yunhee tersenyum sinis. “Kasarnye, Kai mesti tak suka kan?”

“Kenapa naik kait dengan Kai ni,haa? Oh ye la, kau takut dia betul-betul datang dekat aku, kan? Kesian,” kini Yoomi pulak tersenyum sinis. Dia tahu apa kesan kata-kata dia, tapi marah lebih mempengaruhi dirinya kini.

“Lagipun, kau ingat Kai suka sangat ke kat budak kategori pasif macam kau ni!” Yoomi menambah. Yunhee mengetap kuat bibirnya. Tetapi sungguh, Yoomi tidak memaksudkan apa yang dikatakannya.

 

 

Yunjee yang masuk ketika itu melihat pergaduhan mereka.

“Dah, cukup.”

“Korang nak bergaduh, bergaduh dekat rumah, bukan masa kerja. Yoomi, Yunhee, cuba jadi matang.” Yunjee menahan tangan Yunhee dari diangkat ke muka Yoomi.

 

Keadaan tegang memenuhi bilik ini.

Ketukan dari salah seorang staff untuk memanggil mereka merengangkan keadaan. Mereka bertiga berjalan kearah set yang dipenuhi dengan prop makanan manis. Macam- macam jenis candy berbentuk gergasi ada. Sangat comel!

Selepas shoot iklan, mereka menukar baju untuk photoshoot pula, masih set yang sama juga.

“Haa, Hana nak pakai shorts bukannya skirt!” Hana mengembangkan skirt berwarna purple cair itu kearah Hyera dan RooA yang sedang duduk diatas sofa di dalam set.

“Haih, unnie nak pakai skirt tu, bukannya shorts ni,” ujar RooA perlahan. Ni susah yang banyak member ni. Tak semua costume yang nak dipakai dapat dekat diri sendiri. Nasib….

Hyera memandang Hana atau Izzy dari atas sampai bawah. Rambutnya dibuat lurus, dipadan dengan blouse putih bertangan panjang dan skirt purple cair yang Hana tak suka tu. Kakinya yang kecil nampak comel dengan heels putih dipadankan dengan ribbon berwarna ungu yang dipakainya. Ye, kalau siapa yang kenal Hana memang agak pelik tengok budak ni macam ni, tapi orang muka comel, pakai apa pun memang dah sah cun. Apapun, itu Izzy bukan Hana. Hyera mengingatkan dirinya.

Hana yang sedang mengipaskan dirinya tertangkap pandangan tajam Hyera. Telan air liur kejap. Hana mengambil beberapa minit untuk mengingatkan dirinya yang apa yang dia buat salah dekat Hyera. Rasanya minggu ni dia banyak kacau RooA dan Yoomi je. Ah, dia ada ikat kasut Hyera dekat tiang mana tah. Hyera balas dengan letak garam dalam coffee Hana ( wow! ) Tapi, kira seri la kan?

“H-Hyera unnie… kenapa pandang Hana macam tu?” Hana tersenyum lemah. Hyera bangun dari tempatnya dan melihat Hana dari atas dan bawah sekali lagi sebelum menjawab.

“Tak, Izzy nampak comel.” Dan Hyera berlalu pergi.


Dang! Dang! Dang!

“Apakah? Unnie tak silap dengar kan?” Rooa berkata selepas beberapa minit cuba memproses kata-kata Hyera. Hana pula masih melihat kearah bilik persalinan dimana Hyera hilang.

Hana memusing kearah RooA.

“Unnie! Hana rasa Hana memang comel la,” kata Hana secara statik.

“Jeez,” RooA menjawab.

 

Tepat jam 4:45 petang, Katzz keluar dari set dan terus menuju ke Ilsan bagi menghadiri Hallyu Dream Concert yang diadakan disana. Perjalanan yang mengambil masa selama 20 minit itu hampir-hampir menganggu jadual dry rehearsal diorang. Sebaik sahaja turun dari van hitam mereka, kesemua member berlari ke bilik persalinan untuk menukar pakaian yang lebih selesa untul rehearsal petang itu. Konsert itu akan diadakan pada waktu malam jam 7 dan akan disiarkan di saluran KBS Drama.

Selepas menunggu APink turun dari pentas, Katzz mengambil tempat di pentas.

RooA mengenakan t-shirt putih bergambar Pororo dan legging hitam bersama kasut sport biru kehitaman.

Yoomi lebih selesa dengan t-shirt kuning berbelang hitam, shorts hitam dan rambutnya dibuat messy bun. Yunjee cakap nampak macam lebah dari jauh tadi.

Sejujurnya, Yunjee menyerlah dengan rambut coklatnya yang dibiarkan begitu sahaja, shorts hitam, dan tank top berwarna pink.

Yunhee pula dengan rambutnya diikat ponytail, t-shirt putih, dan legging purple gelap. Pinggannya diikat dengan cardigan hitam. Ingat nak pakai tapi cuaca tetiba panas.


Hyera, paling ‘style’ dengan gayanya. Tank top merah, shorts blue black, snap back Iron Man, dan sunglasses. Haa, tak semua rookie pakai sunglasses masa rehearsal. Hi-Ra in her own class~

The maknae, Hana yang tak suka pakaian yang disediakan oleh Coordi unnie. Rambutnya diikat ponytail, t-shirt pastel pink, dan skirt hitam. Haa! Skirt, tu yang dok malas nak tukar baju tu. Selepas beberapa perdebatan dengan Coordi unnie, dia dipakai legging separa lutut underneath skirt dia.

 

Setiap member mendengar setiap arahan yang dinyatakn camera director, Ahn Daejung. Setiap pergerakan kamera diberitahunya kepada mereka. Disebabkan masih rookie, Katzz dipakaikan tag nama besar dibaju mereka bagi memudahkan cameraman.

Selepas selesai lagu dimainkan, mereka turun dari stage dan melihat pada screen monitor untuk melihat persembahan mereka tadi. Setelah perbincangan dilakukan, Katzz naik kembali diatas pentas dan lagu dimainkan sekali lagi. Selepas kali ketiga, mereka turun untuk member laluan kepada group seterusnya, EXO.

Hana memeluk Yunhee dalam keadaan badannya yang sedikit berpeluh.

“Yah, Jung Hana!” Yunhee sedikit menjerit dan ketawa. Tetapi ketawanya mati setelah melihat Kai memandangnya dengan pandangan kosong. Hana yang perasan perubahan itu hanya senyap dan melepaskan pelukannya.

Yunjee yang melihat EXO yang bersedia untuk naik keatas pentas, terus mengalihkan pandangannya kearah Yoomi yang hanya menundukkan mukannya. Melihat keadaan itu, Yunjee terus memeluk bahu Yoomi dan turun bersamanya.

Kai yang berada dibelakang, menunggu sehingga Yunhee turun dan menyambar pergelangan tangan Yunhee. Perlakuan itu membuatkan Yunhee terpaksa menoleh kearah Kai. Belum sempat Kai berkata apa-apa, Yunhee menarik kembali tangannya dan berlalu pergi.

 

Hana berjalan menuju ke kafeteria yang disediakan penganjur. Tak banyak orang pun, kebanyakan hanya staffs. Tujuan Hana untuk ke sana adalah untuk menolong Manager Kim mengambil makanan untuk member lain. Ho, ho, ho, kalah game Hana tu, tak ada maknanya dia nak relakan diri. Plus kene jentik dekat dahi setiap member. Yang paling sakit sekali adalah Yunjee. Nak dikejarnya sampai dapat. Kalah tetap kalah. Reda.

Hana dengan muka yang penuh dengan make-up dan dress kuning cair paras paha menjenguk kedalam cafeteria itu. Memang banyak staff, dia membisik sendiri. Dia melangkah masuk kedalam dan mencari stylist Katzz, Go Hanmi. Setelah dikenal pasti orang itu Go

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Velliessa
❛「Katzz」❜ | Saye hiatus, maybe dlm jangka masa yg panjang. And ade sedikit perubahan

Comments

You must be logged in to comment
MaryReeds
#1
Chapter 51: Hopefully dorg dpt jumpa Hyera secpt mungkin!!
JungHaeIn00
#2
Chapter 51: hope hyera will be fine :))))
EsperanzaZawa
#3
Chapter 51: Uishhh serammnyaaa apa berlaku nanti ya xD
Velliessa
#4
Chapter 54: Akhirnya dh ade dh co-author dh ff ni !!!
Maaf, author ni dh mampu nk jln kn tugasnyee TT


Pyshco tu.....saye sendiri tertanye mna hyera kne culik ...hurm
MaryReeds
#5
Chapter 49: Aw why yoomi dgn yunhee gaduh :( baek tinggalkan dia camtu jer? Kurang hajo ahaha. Omg siapa laki kat akhir tu? Dia nak bunuh katzz ke? :'o tidakkkkk
EsperanzaZawa
#6
Yoomi ngan Yunhee gaduh sedih...takkan sebab lelaki nak gaduh kan? Tak comel ah xD but takpe mesti nanti akan berbaikkan?

Amboi Hyera...rare xD Si Xiumin alahai comel ngan hana ...mereka kyeo bersama ...

But siapakah orang misteri tu? Dia dangerous ker? Omo curious..tak sabar for next chapters<3
JungHaeIn00
#7
Chapter 49: wahhh keras betul hati hyera ni
SapphireBlue91
#8
Chapter 49: Nasib baik part scandal dispatch tu tak lama... tapi, tak best pulak bila Yoomi ngan Yunhee gaduh pasal Kai (tp realiti mmg mcm tu pun, perempuan gaduh pasal sorang lelaki)...

Hyera puji Hana? Wow! Ini rare.. hahahahahaha!

Yunjee.. wah kau.. kemain lagi ek... bunga2 cinta berputik kembali ke? Huhuhuhu

And the most interesting part, the last part... okey... who's that psycho??? Ni yang tak sabar nak baca next chapter...
SapphireBlue91
#9
Sunyi sepi je cerita ni... hhhhmmm...
EsperanzaZawa
#10
Alahai kesian Mia nak pt3...Akak know its hard...Bersabar lah anda >< but seriously rugi kalau cerita ni habis cepat sayang ku...Ada potensi nak kembangkan sekembang2 nya xD Takpe...boleh sambung lepas pt3 nanti time tu Mia rasa gerenti boring sampai mengheret kepala kat lantai...Hah! time tu la idea masuk2 otak nanti xD Katzz after story menarik idea dia xDD Akak nanti siap kan seasap mungkin okey?