One After One

❛「Katzz」 ¦ SM Girl Group ¦ Malay ver ❜
Please Subscribe to read the full chapter

Yunjee menurunkan hoodie sweaters kebelakang. Mask yang bersimbol ‘X’ itu juga diturunkan dari menutupi separuh mukanya. Dia melepaskan keluhan. Waktu malam itu hanya dihadiri beberapa orang sahaja penduduk kawasan itu. Yunjee meletakkan kimbap dan tin air yang sudah terbuka yang dibeli dari stall berdekatan disebelahnya kemudian dia duduk. Masih lagi melepaskan keluhan.

Malam tu, Hana dah tahu.

Yunjee mula mengingati Wu Yifan. Lepas beberapa hari diorang perpisah, Kris balik China. Ramai yang tak tahu pasal hal itu. Yunjee tahu pun dari Manager EXO yang memang tengah pening kepala time tu.
Minggu seterusnya, berita Kris keluar dari EXO. Diikuti dengan berita dia saman SM.

 

Yunjee tersenyum nipis. Dia membuka lipatan kertas yang hampir terkoyak dan berkedut seribu. Yunjee meneliti kembali tulisan yang tertulis dalam kertas itu.

 

I am so sorry. Forget me.

                           -Kris

 

Kertas itu diroyakkan dan dibuang ke dalam sungai Han yang mengalir liar malam itu. Yunjee meneguk air dari tin itu. Ketika itu air matanya jatuh… lagi.  Dia mengelap kasar mukanya. Tapi lagi dia mengelap air mata itu, lagi banyak yang turun. Dia sudah mahu melupai lelaki itu tapi kehadiran lelaki itu dalam hidupnya membuatkan semuanya indah. Yunjee tertunduk. Tangannya menutupi seluruh mukanya.

 

“Nak soju?”

Yunjee menggangkat mukanya dan menoleh kearah sumber suara itu.

“Kyuhyun sunbae-nim?” Kyuhyun mengoncangkan botol soju dan cawan kertas yang berada didalam plastic hitam. Dia tersenyum dan duduk disebelah Yunjee tanpa diundang. Dia membuka botol soju dan menuangkan kedalam 2 cawan kertas. Kyuhyun mengambil cawan yang paling banyak soju dan diberikan kepada Yunjee yang masih keliru dengan kehadirannya.

Yunjee mengambil cawan kertas itu dan mengerutkan dahinya. Kyuhyun mengambil cawannya dan menghala kearah cawan Yunjee. Yunjee masih lagi keliru. Kyunhyun mendekatkan cawannya ke cawan Yunjee. Cheers!

Kyuhyun terus memasukkan cecair itu kedalam mulutnya. Yunjee berbuat sebegitu walaupun hakikatnya dia masih tidak faham kehadiran seniornya itu.

“ Nak satu shot lagi?” Yunjee tidak menjawab sebaliknya menanyakan soalan.

“ Kenapa sunbae ade dekat sini?” soalan itu hanya mendapat senyuman dari Kyuhyun.

“ Salah ke nak temankan hoobae sendiri?” Yunjee senyap lalu Kyuhyun menuangkan soju kedalam cawan diorang.

“ Jomi kita minum sampai habis!” dia menaikkan cawannya keatas dengan nada yang teruja. Yunjee pun ikut lar. Naikkan tangan diudara dan hirup air.

 

“ Tahu tak kenapa patung-patung yang ada dekat tokong China semuanya mata kecik-kecik?” Kyuhyun menyumbat kimbap tanpa mintak izin tuan dia pun. Dia memandang Yunjee untuk mendapat jawapan. Yunjee hanya menggeleng. Lagi pening budak ni. Datang-datang ajak minum lepas tu tanya soalan pelik macam ni.

“ Se…babb, kan orang Cina kan suka sembah patung-patung tu dengan kayu berasap diorang tu. Asap tu masuk mata patung tu, tu la mata diorang kecik-kecik!” Kyuhyun mengangguk seperti berpuas hati dengan lawaknya itu. Dia menoleh kearah Yunjee.

 

Gadis itu tersenyum.


“ Lagi satu. Tahu tak sebab apa patung-patung sembah dekat India, mata diorang terbeliak keluar, perut diorang bulat.  Tahu tak?” Yunjee berfikir sebentar.

“ Sebab patung tu nak termuntah dengan bau-bau dekat tokong tu…?” Kyuhyun membuat muka berfikir.

“ Well….SALAH!” Pang, satu ketulan kena diatas kepala Yunjee. Menjerit la Yunjee ni.

“ Sebab, kan orang India kan suka pakai sari. Haa, terbeliak la patung-patung tu tengok orang pakai tunjuk pinggang diorang tu!,” Kyuhyun ketawa lagi dengan lawaknya. Yunjee juga turut ketawa bila difikirkan jawapan Kyuhyun. Dia mengangguk tanda setuju.

Malam berlanjutan dengan gelak ketawa mereka. Makanan yang tadi hanya kimbap ditambah dengan macam-macam lagi makanan. Dan juga satu lagi botol soju.

 

Apa yang Yunjee tak tahu, kedatangan Kyuhyun adalah untuk mengubati kerinduannya terhadap Kris.

 

KATZZ sedang berjalan menuju ke lif sebelum ditahan oleh Manager Kim. Muka penat mereka menghadap Manager Kim. Nafas Manager tercugap-cugap sambil cuba memberitahu sesuatu. Dinding ditepinya menahan dirinya dari terjatuh akibat kepenatan. Dalam pada dia tengah menarik udara yang tidak terbayar tu, pintu lif itu terbukak. Dua orang wanita yang kemungkinan staff di SM keluar dari lif. Mereka behenti sebelum tunduk kearah KATZZ —begitu juga diorang.

Tanpa menunggu penjelasan Manager Kim yang macam tak nak terang tu, Hyera melangkah masuk dahulu dan diikuti Yunhee.

“Eh,eh! Korang nak ke mana tu? Unnie tak habis cakap lagi ni,” Manager Kim menekan button ‘down’  yang menyebabkan pintu yang hampir tertutup itu terbukak semula. Untuk mengelakakkan dua orang ni lari lagi, dia terus saja menekan button itu.

“ Unnie tak cakap apa pun,kan. Masa kami tak banyak untuk melihat unnie menarik nafas,” Hyera memeluk tubuhnya. Muka blank nya dengan muka penat macam tak banyak beza pun. Komen Hyera membuatkan Manager Kim terus memandangnya atas dan bawah. Keja

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Velliessa
❛「Katzz」❜ | Saye hiatus, maybe dlm jangka masa yg panjang. And ade sedikit perubahan

Comments

You must be logged in to comment
MaryReeds
#1
Chapter 51: Hopefully dorg dpt jumpa Hyera secpt mungkin!!
JungHaeIn00
#2
Chapter 51: hope hyera will be fine :))))
EsperanzaZawa
#3
Chapter 51: Uishhh serammnyaaa apa berlaku nanti ya xD
Velliessa
#4
Chapter 54: Akhirnya dh ade dh co-author dh ff ni !!!
Maaf, author ni dh mampu nk jln kn tugasnyee TT


Pyshco tu.....saye sendiri tertanye mna hyera kne culik ...hurm
MaryReeds
#5
Chapter 49: Aw why yoomi dgn yunhee gaduh :( baek tinggalkan dia camtu jer? Kurang hajo ahaha. Omg siapa laki kat akhir tu? Dia nak bunuh katzz ke? :'o tidakkkkk
EsperanzaZawa
#6
Yoomi ngan Yunhee gaduh sedih...takkan sebab lelaki nak gaduh kan? Tak comel ah xD but takpe mesti nanti akan berbaikkan?

Amboi Hyera...rare xD Si Xiumin alahai comel ngan hana ...mereka kyeo bersama ...

But siapakah orang misteri tu? Dia dangerous ker? Omo curious..tak sabar for next chapters<3
JungHaeIn00
#7
Chapter 49: wahhh keras betul hati hyera ni
SapphireBlue91
#8
Chapter 49: Nasib baik part scandal dispatch tu tak lama... tapi, tak best pulak bila Yoomi ngan Yunhee gaduh pasal Kai (tp realiti mmg mcm tu pun, perempuan gaduh pasal sorang lelaki)...

Hyera puji Hana? Wow! Ini rare.. hahahahahaha!

Yunjee.. wah kau.. kemain lagi ek... bunga2 cinta berputik kembali ke? Huhuhuhu

And the most interesting part, the last part... okey... who's that psycho??? Ni yang tak sabar nak baca next chapter...
SapphireBlue91
#9
Sunyi sepi je cerita ni... hhhhmmm...
EsperanzaZawa
#10
Alahai kesian Mia nak pt3...Akak know its hard...Bersabar lah anda >< but seriously rugi kalau cerita ni habis cepat sayang ku...Ada potensi nak kembangkan sekembang2 nya xD Takpe...boleh sambung lepas pt3 nanti time tu Mia rasa gerenti boring sampai mengheret kepala kat lantai...Hah! time tu la idea masuk2 otak nanti xD Katzz after story menarik idea dia xDD Akak nanti siap kan seasap mungkin okey?