Debut stage

❛「Katzz」 ¦ SM Girl Group ¦ Malay ver ❜
Please Subscribe to read the full chapter

Beberapa minggu kemudian...

Kesemua member Katzz menumpukan 100% perhatian ke arah sebuah tv yang tergantung di hadapan mereka. Ada orang yang terpersona,ada yang berasa cemburu dan gementar dengan persembahan 'sunbae' mereka dan ada juga tidak peduli. Tipulah kalau kata kesemua member tidak berasa gementar.Sudah jelas lagi bersuluh sportlight grade A,semua member membuat muka ketat. Tapi mestilah dorang cover, sesetengah member belajar berlakon waktu zaman trainee dulu kut.'Dulu' ataupun beberapa minggu lepas.

'Wahh,Girl's day sunbaenim !! seksinya !!' kata Yunhee dengan senyuman yang luas.Mulutnya sedikit ternganga disebabkan terpesona dengan 'kecantikan' kumpulan Girl's day.

'Yelah,kaki dorang cantik..' kata Yoomi dengan suara yang rata.Matanya tidak berkelip langsung. Wajahnya nampak pucat walaupun dia sudah memakai mekap. Dia berasa bimbang dengan ahli kumpulan yang lain.Entah boleh ke tidak dapat number 1.Bagi dia tak dapat nombor 1 pun tak apalah sekurang-kurangnya masuk Top 10.Ye,sekurang-kurangnya atau mereka akan menerima hukuman yang agak ngeri dari staff sm ent.

'Cantik tu memang cantik tapi tengoklah pakaian dorang !! murah dan terdedah gila ! pastu baru tadi dorang strip ! selepas ini mesti dorang kena bash dengan netizen.'kritik Hyera.Sebenarnya dia kata begitu bukan kerana dia tak suka Girl's day tapi hanya untuk mencari kelemahan Girl's day sekaligus menaikkan keyakinan diri mereka sendiri

'Hyera,tahulah kau nervous tapi tak perlulah sampai nak memburukkan orang.' kata Hana.Agaknya dia terlupa dengan siapa dia sedang bercakap.*Alamak,terlepas cakap.Harap-haraplah dia tak meletup.Kalau meletup,nanti mesti masuk allkpop* fikir Hana.Inilah keburukan menjadi maknae.Disaat semua member bebas menggunakan bahasa informal dengan orang-orang yang tertentu tapi Hana pula Setiap masa dan setiap ketika perlu guna bahasa panggilan yang formal dan sopan.Kalau tak, mesti kena...-uhh-

'Okay,fine ! -kejap,'Kau' ? woi maknae ! nak mati ke? It's HYERA UNNIE . H-Y-E-R-A unnie,faham ke tidak atau perlu ke aku guna eja perkataan unnie tu,hah?' jerit Hyera.Selalunya dia hanya mendiamkan diri apabila orang bercakap pasal dia tapi kesabarannya ada limit juga. Lagipun Hana selalu kacau dia jadi inilah masa untuk membalas dendam yang sudah terpendam di sanubari. Hana terkedu,akhirnya Hyera 'unnie' mula mengamuk.Tulah,padam muka ! selalu kacau orangkan.4 orang yang lain hanya mendiamkan diri.Tak ingin nak masuk campur.

'Tapi rasanya ada betul jugak apa yang Hyera cakap.tapi nasib baik kita buat cute concept tapikan zaman sekarang ni,Seksi trend. Dorang hina tapi mulut menganga, air liur meleleh jugak bila tengok.Inilah realiti yang benar tapi menyedihkan.' kata RooA.Sebagai seorang leader,dia bertanggungjawab untuk menenangkan member-member yang tak berapa matang dan 'muda' yang bertengkar disebabkan hal yang kecil.

'Okay anak-anak,mari kita berhenti berdebat dan fikirkan tentang group kita sendiri.Tak usah memikirkan group lain,okay. Lepas ni kita ada interview so faham-faham jelah apa yang perlu kita buat.'kata Yunji lalu dia tersenyum paksa.Selalunya dia yang paling bising tapi debut stage banyak mengubah dia.Bukan dia sahaja malah member yang lain pun turut terjebak dengan virus ini.

'Okay,okay !!Budak rookies mana? siapa Katzz? sila standby..selepas ni korang kena interview kemudian persembahan pertama' kata seorang staf perempuan lalu staf itu berlalu pergi.Katzz hanya memandang staf itu dari jauh.Mereka berasa agak gementar.

'Jadi,siapa yang rasa gementar macam aku? angkat tangan !'kata yoomi lalu dia mengangkat tangannya ke udara. Member yang lain hanya memberi pandangan yang kosong kepada Yoomi.Tak sangka ! dalam waktu-waktu yang genting macam ini sempat lagi buat lawak. 

Mata Yoomi bergerak ke kiri dan ke kanan.Nampaknya kesemua member tidak memberi sebarang respon lalu dia menjatuhkan tangannya perlahan-lahan.'Jadi korang semua tak rasa gementarlah ni? baguslah,ini tak adil.aku rasa gementar tapi korang buat muka don't know je.' kata Yoomi dengan suara yang kecewa.

'Tak! kami tak rasa gementar tapi kami rasa gementar gila babi ! 'kata Yunji.Jadi patutlah dia diam,dia 'terlalu gementar' rupanya. Hana,yunhee,yoomi dan Hyera mula terke

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Velliessa
❛「Katzz」❜ | Saye hiatus, maybe dlm jangka masa yg panjang. And ade sedikit perubahan

Comments

You must be logged in to comment
MaryReeds
#1
Chapter 51: Hopefully dorg dpt jumpa Hyera secpt mungkin!!
JungHaeIn00
#2
Chapter 51: hope hyera will be fine :))))
EsperanzaZawa
#3
Chapter 51: Uishhh serammnyaaa apa berlaku nanti ya xD
Velliessa
#4
Chapter 54: Akhirnya dh ade dh co-author dh ff ni !!!
Maaf, author ni dh mampu nk jln kn tugasnyee TT


Pyshco tu.....saye sendiri tertanye mna hyera kne culik ...hurm
MaryReeds
#5
Chapter 49: Aw why yoomi dgn yunhee gaduh :( baek tinggalkan dia camtu jer? Kurang hajo ahaha. Omg siapa laki kat akhir tu? Dia nak bunuh katzz ke? :'o tidakkkkk
EsperanzaZawa
#6
Yoomi ngan Yunhee gaduh sedih...takkan sebab lelaki nak gaduh kan? Tak comel ah xD but takpe mesti nanti akan berbaikkan?

Amboi Hyera...rare xD Si Xiumin alahai comel ngan hana ...mereka kyeo bersama ...

But siapakah orang misteri tu? Dia dangerous ker? Omo curious..tak sabar for next chapters<3
JungHaeIn00
#7
Chapter 49: wahhh keras betul hati hyera ni
SapphireBlue91
#8
Chapter 49: Nasib baik part scandal dispatch tu tak lama... tapi, tak best pulak bila Yoomi ngan Yunhee gaduh pasal Kai (tp realiti mmg mcm tu pun, perempuan gaduh pasal sorang lelaki)...

Hyera puji Hana? Wow! Ini rare.. hahahahahaha!

Yunjee.. wah kau.. kemain lagi ek... bunga2 cinta berputik kembali ke? Huhuhuhu

And the most interesting part, the last part... okey... who's that psycho??? Ni yang tak sabar nak baca next chapter...
SapphireBlue91
#9
Sunyi sepi je cerita ni... hhhhmmm...
EsperanzaZawa
#10
Alahai kesian Mia nak pt3...Akak know its hard...Bersabar lah anda >< but seriously rugi kalau cerita ni habis cepat sayang ku...Ada potensi nak kembangkan sekembang2 nya xD Takpe...boleh sambung lepas pt3 nanti time tu Mia rasa gerenti boring sampai mengheret kepala kat lantai...Hah! time tu la idea masuk2 otak nanti xD Katzz after story menarik idea dia xDD Akak nanti siap kan seasap mungkin okey?