Chapter 10

I'm so sorry but I love you

Hari ini hari yang kedua sudah Minah keluar dari hospital. Minah kembali ke sekolah dengan perasaan penuh gembira.

 

Jeongmin berlari ke arah Minah yang sedang duduk di bangku taman di sekolah. "Minah-ssi!! Kenapa kau tak hadir ke sekolah hari tu?? Aku risau tahu!" kata Jeongmin. Minah hanya ketawa melihat Jeongmin.

 

"Kalau aku tak datang kenapa?" tanya Minah.

 

"Sebab.. Aku rindu kau..." kata Jeongmin dengan perlahan. Minah agak tersentak tetapi dia mengerti perasaan  bestfriend dia. "Aku pun rindu kau juga broo.. Aku nak pergi dulu. Annyeong.." sambung Minah lalu membawa buku-bukunya pergi.

 

Jeongmin menganggukkan kepalanya. "Minah! Tunggu! Aku sebenarnya.. Sebenarnya aku.... Ah, nothing. Gotta go too. Bye!" kata Jeongmin lalu terus meninggalkan Minah. "Apa kes dengan budak tu? Apa apa je lah" Minah berlalu pergi.

 

Jeongmin melihat Minah sudah masuk ke dalam kereta. "Fuhh. Apa aku merepek ni? Tak tak! Aku tak boleh confessed macam tu. Through phone? Okay babeh!" kata Jeongmin.

 

-- 

 

Minah sedang menenangkan fikirannya di taman bunga bersebelahan. Bunga Daisy sebagai peneman. Entah mengapa dia suka sangat dengan bunga Daisy. Tiba-tiba, Minah merasakan ada seseorang berada di belakang nya. Apabila dia menoleh, tiada siapa pun. Dia kembali pandang ke belakang.

 

"BANG MINAH!!" kata Baekhyun dengan semangat. Minah hampir terjatuh ke belakang disebabkan Baekhyun tadi tetapi sempat disambut oleh Baekhyun.

 

"What are you doing here?" tanya Minah.

 

Baekhyun hanya tersenyum lalu melutut depan Minah sambil memegang sekuntum bunga Daisy. "Sudikah awak menjadi peneman hidup saya?" 

 

Minah seakan tidak percaya. Dia terfikir kalau dia terima, dia takut omma dan appa dia marah. Kalau dia tak terima, dia akan rugi sebab mana ada orang yang kita suka menyukai kita juga melainkan takdir.

 

"Just accept, darling." kata Puan Bang yang kebetulan berada di situ juga. Minah tersenyum lalu mengambil bunga Daisy itu dari tangan Baekhyun. Baekhyun terus berdiri lalu memeluk Minah dengan penuh gembira.

 

"CHUKKAEEE!!!!!!" jerit L, Ljoe, Peniel, Jun Q serta Eunji yang membawa kek hari jadi. Minah berasa sangat terkejut. Adakah ini sebahagian rancangan? Wait! Siapa birthday? 

 

"Today is your birthday, honey." kata Baekhyun. Minah terlupa hari ini ialah hari jadinya yang ke 17. Semua yang berada di situ menyanyikan lagu untuk Minah. Minah amat terharu dengan mereka. "Thank you for wishing my birthday." kata Minah sambil menundukkan kepalanya.

 

"Nasib baik Hyunie ingat birthday orang yang tersayang. Kalau tak, memang tak suprised sangatlah hari ni." kata Baekhyun lalu mencubit pipi lembut Minah.

 

Minah hanya tersenyum. BYUN BAEKHYUN, kingka in the Salesio High School is already taken by BANG MINAH. Haha

 

--

 

Di rumah banglo di Jalan Seoul...

 

Jeongmin cuba untuk menelefon Minah pada malam itu. Walaupun agak gementar tapi dia cuba untuk menepikan sifat itu.



"Err, hi."

"Hi. I just want to say Happy Birthday to you."

"Oh thanks, Jeongmin."

"Most welcome. Errr I want to say that I.."

"Hmm?"

"I like you."

"Hahaha. It's kinda weird. As a bestfriend right?"

"No."

"Errr.. Are you serious?"

"I know that you cannot believe what I said. But yeah, I really like you since we're bestfriend about a year ago."

"How I gonna say.."

"I hope that I'm not late to say this thing. But, please accept me?"

"I.. I.. Actually I.."

"Just say it, dear"

"Yeah. I cannot believe it what you said. I just thought that we're loving as a bestfriend only. Get the meaning? But I'm so sorry. You're late for me."

"I'm late? So, you're now taken?"

"Yeahh. Sorry to say.."

"It's okay. I gotta go now. See ya at school next week. And have a blast with your new boyfriend."

 

Hancur berderai hati Jeongmin apabila mendengar Minah sudah dimiliki oleh seseorang. Dia terfikir siapakah orang itu. "Tentu Baekhyun kan? Haha. Bertuahnya dia. It's okay. Mungkin takdir aku dengan orang lain." kata Jeongmin sambil mengeluh.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet