Chapter 11

I'm so sorry but I love you

Jeongmin keluar pergi ke taman bunga seorang diri. Dia ingin mnenangkan fikirannya di sana.

 

Kebetulan juga Eunji berada di situ. Berjalan di sekitar taman bunga Seoul. Jeongmin terserempak di hadapan Eunji. Jantung Eunji sudah berdegup kencang. "Crush aku depan mata aku. Crush aku depan mata aku? Aaaahhhh!!!" jerit Eunji dalam hati.

 

"Hi Eunji. Awak buat apa dekat sini?" tanya Jeongmin. 

"Saya hanya datang sini je. Nak tenangkan fikiran." jawab Eunji dengan malu.

"Jom kita borak di bangku sana?" ajak Jeongmin.

 

Eunji hanya tersenyum lalu pergi bersama dengan Jeongmin. Sebelum mereka borak di bangku, mereka pergi melihat bunga ros. Eunji amat menyukai bunga ros. Begitu juga dengan Jeongmin. Tiba-tiba, jari Jeongmin terkena duri bunga ros "Ahh!!" jerit Jeongmin. Eunji mula panik lalu membawa Jeongmin ke bangku yang berdekatan.

 

"Awak ni kan. Hati-hati lah sikit. Bak sini tangan awak tu." kata Eunji. Jeongmin hanya menurut kata-kata Eunji.

 

"Ermm. Perangai dia sebiji macam Minah. Haha. OH NO! Aku.. Aku.. Suka dia!?" tanya Jeongmin dalam hati sambil memerhati mata Eunji yang begitu menggoda.

 

Eunji melihat Jeongmin. Dia hairan mengapa Jeongmin asyik melihatnya. Eunji hanya tersenyum dan pura-pura bertanya. "Waeyo? Ada benda pelik ke?" 

 

"Tak. Awak. Tu. Tiba-tiba ambil berat tentang saya." jawab Jeongmin. Eunji hanya tergelak sebentar. "Tak kan saya nak biarkan awak sakit." kata Eunji pula.

 

"Ermm, boleh tanya something tak, ji?"

"Sure."

"Awak masih single ke?"

"Eh?"

"Awak..."

"Awak apa?"

"Sudi tak jadi girlfriend Minnie?"

 

Eunji terdiam seketika. Dia melihat bintang yang cantik di langit. Jeongmin hairan lalu menyepetkan matanya yang comel itu. Dia pun melihat bintang-bintang di langit.

 

"Bintang di langit sungguh cantik. Banyak pula tu. Kalau awak nak jawapan tu, jawapan saya ada di langit." kata Eunji.

 

Jeongmin hairan. Apa yang dimaksudkan oleh Eunji?

 

"Maksud saya awak akan tengok bintang ini kadang-kadang ada kadang-kadang tiada kan? Bintang ini diibaratkan sebagai hati. Jika ada bintang, maka terbukalah pintu hati. Jika tiada secara tiba-tiba, maka pintu hati pun mulai tutup. Jadi, jikalau bintang di langit, maknanya pintu hati ada menerima awak seadanya." kata Eunji dengan panjang lebar.

 

Jeongmin tersenyum puas. Akhirnya, dia menerima juga lamaran itu. "Gomawoyo." kata Eunji sambil melemparkan senyuman kepada Jeongmin. Jeongmin hanya membalas senyumannya itu. "Jom balik. Saya hantar awak." kata Jeongmin sambil menghulurkan tangannya kepada Eunji.

 

Mereka pun pulang ke rumah dengan hati yang senang.

 

--

 

Soryong mundar mandir di dalam bilik. "Kenapa perasaan aku makin tidak selesa?" kata Soryong sambil mengusutkan kepalanya. 

 

Daeryong mengetuk pintu bilik Soryong. "Tok! Tok! Tok!" 

 

"Woi. Apehal ketuk pintu!? Pergi blah lah weh!" jerit Soryong.

 

"Aku nak cakap sesuatu kat kau lah begok!" kata Daeryong lalu memulaskan tombol pintu. Dia terus duduk di atas sofa bilik abangnya itu.

 

"Kenapa kau dah berubah? Apa masalah kau? Kau dah tak macam dulu!" kata Daeryong.

 

"Aku? Berubah? Ke kau yang berubah!? Hahahaha!!" tanya Soryong sambil ketawa jahat.

 

"Aku betul-betul tak faham dengan sikap kau. Kau dah selalu ponteng sekolah.  Kau dah pandai minum arak. Kau dah pandai merokok segalanya. Kau ni tak betul ke hah!? Kau nak jatuhkan maruah keluarga kita!? Macam tu ke!? Weh bengap, seriously I really can't stand anymore about this thing. Kalau ada perbuatan yang melampau yang datang dekat aku, kau akan kena akibatnya nanti, bengapp" kata Daeryong lalu keluar dari bilik.

 

"Eh. Dah lahhhhh..." belum sempat Soryong menyambung, Daeryong menjerit. "beenggaapppp". Soryong bengang dengan sikap kembarnya itu. 

 

"Ahhhh!!!! Semua buat aku naik angin je! Kesialan semua terserlah! PFFT!" keluh Soryong,

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet