Chapter 13

I'm so sorry but I love you

Dua minggu, tiga bulan dan empat tahun kemudian..

 

Minah dan Baekhyun akan melangsungkan perkahwinan mereka di Hotel Irene City. 10.11.12 adalah tarikh yang sesuai untuk melangsungkan hari yang amat bersejarah dalam hidup pasangan..

 

"Tak sangka hubungan kita dapat kekal sampai sekarang kan?" kata Minah sambil berpusing di taman yang berhampiran dengan hotel itu.

 

"Hahaha. Sudah lah tu, sayang. Jangan pusing-puaing. Esok hari bersejarah. Tak nak baby Hyunie ni jatuh sakit." kata Baekhyun sambil memerhati Minah berpusing.

 

"Tak nakkk. Andwae. I don't want." kata Minah lalu berlari.

 

Baekhyun tersenyum lalu mengejar Minah. Mereka berkejar-kejar sambil ketawa bersama. Hampir 10 minit mereka berkejaran. Minah mula kepenatan tetapi gigih untuk berlari daripada dikejar Baekhyun. Baekhyun yang semakin dekat semakin dekat menghampiri Minah dann...

 

"Bahhh!! I got you, darling!" jerit Baekhyun di telinga Minah lalu memeluk Minah. Minah hampir menjerit seperti orang tidak berakal apabila Baekhyun mengejutnya.

 

"Why my sweetie is so naughty now?'' tanya Baekhyun kepada Minah yang masih dalam dakapannya.Minah hanya ketawa sambil menggelengkan kepalanya.

 

"Amboi amboi. Mentang mentang nak berkahwin esok, dah mula terlebih manja dah." kata Eunji dengan penuh kejutan buat Minah dan Baekhyun.

 

"Nak test je ni. Selepas kami berkahwin, kami sudah biasa lah. Hahaha" kata Baekhyun sambil mencubit pipi bakal isterinya.

 

"Sayang, jangan ganggu mereka." kata Jeongmin di belakang Eunji.

 

Baekhyun dan Eunji terkejut. Jeongmin memanggil Eunji sayang? Mereka? Pasangan kekasih? Couple? Is this only a dream or else?

 

"Jiji tak ganggu. Mereka sweet sangat." kata Eunji sambil memegang erat tangan Jeongmin.

 

"Are you two couple?" tanya Minah.

 

"Haha. Kami sudah bertunang minggu lalu. Minggu depan kami pula akan berkahwin." jawab Jeongmin sambil memandang wajah bakal isterinya yang comel lagi anggun.

 

Minah dan Baekhyun menganggukkan kepala mereka. 

 

"Kami berdua nak masuk rumah dulu okay?" kata Baekhyun lalu menarik tangan Minah pergi dalam rumah.

 

--

 

Di villa milik keluarga Jung..

 

Sora melihat kad jemputan perkahwinan Minah dan Baekhyun di biliknya. "Akhirnya. Dia telah ditakdirkan bersama. Tak sia-sia mereka menjadi pasangan kekasih. Haha" kata Sora sambil tersenyum.

 

"Kau cakap apa tadi? Siapa ditakdir bersama?" tanya Daeryong yang masuk ke bilik Sora lalu duduk di sebelah Sora. Sora menunjukkan kad jemputan itu kepada abangnya.

 

"Haha. Yeah. Tapi, Soryong oppa kau tahu ke tak pasal ni?" tanya Daeryong secara tiba-tiba.

 

Sora menggelengkan kepalanya. "Ani. Sora tak nak oppa hancurkan hari sejarah mereka." jawab Sora. 

 

Ya. Memang betul kata Sora. Soryong tak boleh tahu supaya dia tidak akan hancur dan rosakkan perkahwinan orang. Serta memalukan nama keluarga. 

 

___________________________________________________________________

 

Yoyo. Hi there. Urm. Sorry lambat update. Orang ni dah kehilangan idea nak buat. So terpaksa hiatus for a while. Ni pun udate macam apetah. Anyway, hope you guys like it and keep read my fanfics. Entah bila lagi nak habis crite ni. Harap before november ni habis. Lol. Still panjang cite ni actually. Huhu.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet