Kemunculan Yang Tak Disangka

THE FORCE'S

 

Los Angeles,USA

 

Ditengah kepekatan malam setiap penduduk kota sedang beradu bagi merehatkan diri setelah menjalani rutin seharian.Namun bagi kota yang tidak pernah mati itu terdapatnya beberapa manusia yang masih berjaga.Disitu dimana terdapatnya beberapa pemuda yang ketakutan sedang melarikan diri.Berlari,bagaikan esok hari tiada lagi.

 

Pemuda itu berlari sekuat hati dengan membawa dirinya kelorong-lorong yang bisa meloloskan diri dari pemburu yang sedang memburunya.Dia berhenti disebuah tempat yang mana dia rasakan amat selamat setelah menyedari orang yang memburunya sebentar tadi telah hilang jejaknya.Nafas termengah-mengah,peluh mengalir walau saat ini angin malam bisa mendinginkan.

 

Semerta senyuman terukir dibibirnya.Megah kerana merasa dirinya telah berjaya melepaskan diri.Dia masih lagi mencari nafas yang bagaikan hilang sebentar tadi.Namun apabila saja dia ingin beredar dari situ,secara tiba-tiba munculnya seorang lelaki yang sedang memburunya sebentar tadi.

 

 

Didepan matanya.

 

 

Datang bagaikan angin yang bertiup dan bagaikan hendak tercabut nyawanya apabila kemunculannya yang entah dari mana.

 

Tanpa membuang masa pemburu tersebut menolak keras tubuh pemuda itu kedinding.”You’re under arrest”.Tangan lelaki itu digari dan memastikan dia tidak akan terlepas lagi.

 

~~~~~~

 

“Hyung,where are you.Why you so late?”.JongIn bertanya didalam talian setelah menunggu lama kedatangan teman sekerjanya.

 

“Aishh JongIn-ah,i’m still on my mission.Why don’t you come and help me?”.Kedengaran suara hyungnya mengeluh dari talian.Suaranya termengah-mengah.JongIn tersenyum.

 

“Haaaa,JongIn.I found them.I’ll be right back,”.Talian diputuskan.

 

~~~~~~

 

Kelam-kabut MinSeok meletakkan telefon bimbit kedalam kocek seluarnya kembali apabila matanya mengesan sekumpulan pemuda yang sedang berlari kearahnya.MinSeok berganjak,bersembunyi disebalik dinding.Pemuda tersebut tidak menyedari keberadaan MinSeok dan apabila mereka semakin dekat,MinSeok memunculkan diri.

 

“Where you want to go?”.MinSok berdiri dalam beberapa jarak dari mereka.Bibirnya tersenyum sinis.

 

Langkah 2 orang pemuda tersebut terhenti.Terkejut melihat keberadaan orang yang sedang memburu mereka.Dan apabila MinSeok mula ingin melangkah kearah mereka,semerta mereka ingin bertindak melarikan diri.

 

MinSeok tidak mendiamkan diri,dia memerhatikan orang buruannya itu sebelum matanya memandang keatas jalan tersebut.Perlahan-lahan,jalan raya itu berubah menjadi hamparan ais yang sedang menjalar sekaligus 2 pemuda yang sedang berlari itu jatuh tergelincir akibat jalan yang telah membeku itu.

 

JongIn muncul didepan MinSeok secara tiba-tiba.Dia melihatkan 2 orang pemuda yang sedang mengerang sakit diatas jalan yang telah berubah menjadi hamparan ais itu.

 

JongIn kemudiannya menghilang,dan dilihat semula berdiri dihadapan 2 orang lelaki itu.Segera dia menggari tangan lelaki-lelaki itu.MinSeok turut membantu,setelah dia mencairkan ais itu kembali….

 

Dan tanpa disedari,seseorang sedang memerhatikan mereka..Berdiri teguh diatas langit.

 

~~~~~~

 

Ketiga-tiga penjenayah tersebut disumbatkan kedalam penjara akibat jenayah yang telah dilakukan oleh mereka.JongIn dan MinSeok yang bertanggungjawab melakukan tugas tersebut telah berjaya melaksanakannya.Mereka mendapat pujian diatas kejayaan mereka yang telah menumpaskan penjenayah tersebut.

 

Mereka berjalan keluar dari pejabat dan ingin pulang menuju keapartment yang disewa oleh mereka berdua.Namun secara tiba-tiba,kelibat sesuatu mengejutkan mereka.Sesuatu yang tidak bisa diterima oleh akal fikiran.

 

Seorang pemuda berpakaian sut hitam.Wajahnya tampak sempurna dan tubuhnya seperti manusia biasa.Namun apa yang mengejutkan mereka,kaki pemuda itu tidak memijak bumi.Tubuhnya melayang-layang diudara.Pemuda itu lantas tersenyum memandang mereka.

 

Who the hell are you?”.MinSeok berkata.Mendongak memandang keatas langit dimana kemudiannya pemuda tersebut perlahan-lahan turun kebawah.Namun kakinya masih lagi tidak memijak bumi.

 

MinSeok turut menanti jawapan yang bakal meniti dari bibir pemuda tersebut.Sementara dirinya berwaspada akan sebarang kemungkinan yang akan menimpa mereka.

 

“I’m your relatives”.Tingkah pemuda tersebut mengejutkan lagi mereka berdua.

 

“What a nonsense!!”.JongIn mendengus.Tidak mempercayai kata lelaki tersebut.Lelaki tersebut masih melemparkan senyuman dan kemudiannya berdiri dihadapan mereka dengan wajah yang masih tenang.

 

“Hyung,let’s move”.JongIn menarik tangan MinSeok yang masih termangu melihat wajah sempurna milik pemuda tersebut.

 

Mereka ingin berganjak dan segera berpaling.Namun munculnya seekor naga hitam menghalang perjalanan mereka.Ianya melebarkan sayap berkali-kali dihadapan mereka dan membuatkan mereka terasa bahangnya.

 

Perlahan-lahan pemuda tersebut berjalan menuju kearah mereka berdua.JongIn dan MinSeok berhadapan kembali kearah pemuda tersebut.”I’m telling the truth”.Tingkahnya lagi.

 

“Then what’s the proof?”.MinSeok bersuara pula.

 

Pemuda tersebut kemudiannya menghulurkan tangannya dan melihatkan seutas jam tangan yang berada dipergelangan tangannya.Jam tersebut terdapat logo berbentuk naga,dan tertulis ‘EXO’ diatasnya.JongIn dan MinSeok saling berpandangan.Mereka berdua turut memiliki jam tangan yang sama dan terdapat logo masing-masing.

 

“I’m Wu YiFan,anak kepada Wu SiWon dan juga Choi JinRi”.

 

~~*~~

“I know it’s hard,but we all have to make sacrifices”

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...