THE FORCE'S

Description

Negara Korea merupakan sebuah negara yang aman tanpa sebarang kekacauan oleh kerana negara itu dilindungi oleh sebuah kumpulan yang dikenali sebagai THE FORCE'S.Semua itu tidak kekal lama apabila salah seorang ahlinya yang bernama Cho KyuHYun yang mula berubah dan tamakkan kuasa.Segala kekacauan bermula apabila dia bertemu dengan Lord ShinDong,orang dari dunia kegelapan.Apabila ketua mereka iaitu Park JungSoo mengetahui tentang hal tersebut,KyuHyun akhirnya disingkirkan.2 tahun kemudian KyuHyun kembali setelah mendapat kuasa baru yang lebih hebat daripada THE FORCE'S.Negara mereka musnah akibat dendam KyuHyun.Seluruh ahli THE FORCE'S terpaksa berpindah dan berhijrah kenegara lain.Mereka terpaksa bersembunyi bersama keluarga masing-masing daripada KyuHyun disebabkan kuasa mereka yang tidak dapat menandinginya.

 
Masing-masing membawa diri.12 tahun kemudian,perang kembali bermula apabila KyuHyun ingin menjejak kembali ahli THE FORCE'S.Misi utamanya adalah mencari salah seorang anak mereka yang mempunyai kuasa yang bisa membangunkan DEMON OF THE HELL.Manakala anak-anak mereka mula bersatu dan ingin menghapuskan Lord ShinDong,orang yang bertanggungjawab memulakan segala kekacauan.

Foreword

 

Park ChanYeol

-Anak kepada ketua 'The Force's' iaitu Park JungSoo dan Kim TaeYeon.Dia tinggal di Tokyo semenjak kecil.Orang tuanya meninggal dunia ketika dia berusia 8 tahun dan dia dijagai oleh kumpulan SHINEE.Berusia 20 tahun.Dia boleh mengawal elemen 'api' serta mempunyai haiwan lagenda iaitu Phoenix yang dia warisi daripada ibunya.Sejak kecil dia dilatih oleh SHINEE tentang seni mempertahankan diri.Mencintai musuhnya iaitu Helena, anak kepada KyuHyun.

 

Helena Cho(OC)

-Anak perempuan kepada Cho KyuHyun dan Seo JooHyun.Tinggal di Spain dan berusia 20 tahun.Dia memakai topeng atas arahan bapanya. Dia menyembunyikan kecantikannya disebalik topeng dan tiada orang pun pernah melihat wajahnya melainkan orang tuanya dan ChanYeol. Dia memiliki kuasa minda dalaman, mengawal elemen api serta terbang.Dia jatuh hati pada ChanYeol tanpa mengetahui bahawa ChanYeol merupakan anak kepada musuh bapanya.

 
 
Zhang YiXing 
 
-Anak lelaki kepada Zhang HanGeng dan SongQian. Berusia 21 tahun. Tinggal di pergunungan Himalaya, India. Bersahabat baik dengan Renata, BaekHyun dan JongDae.Dia mempunyai kebolehan menyembuh, berbicara dengan binatang serta juga mahir dengan seni mempertahankan diri. Mencintai Renata. Mahir menari serta bermain alat muzik.Dia amat bersedih apabila tidak dapat melindungi Renata. 
 
 
 
Renata Kim(OC)
 
-Anak kepada Kim KiBum dan Im YoonA. Tinggal di pergunungan Himalaya, India bersama ibunya. Bersahabat baik dengan YiXing, BaekHyun dan JongDae. Berusia 21 tahun.Tidak pernah bertemu dengan bapanya kerana ibunya memberitahu bahawa bapanya telah dibunuh oleh Cho KyuHyun. Mencintai YiXing dan serta amat menyukai bila YiXing bermain alat muzik. Dia mempunyai kuasa untuk menyeru puting beliung serta dia imun dengan kuasa Helena.Diculik oleh Helena atas arahan Lord ShinDong kerana Renata mempunyai kuasa untuk menyeru kegelapan apabila usianya genap 21 tahun menjelang.
 
 
Byun BaekHyun
 
-Anak lelaki Byun SungMin dan Lee SunKyu.Tinggal di pergunungan Himalaya, India bersama bapanya serta bersahabat dengan YiXing, Renata dan JongDae.Berusia 20 tahun.Mengawal kuasa cahaya dan dia boleh mencari orang melalui cermin ataupun melalui air yang jernih.Mahir seni hapkido.Tidak mengetahui akan kuasanya sehinggalah Renata diculik dihadapannya.
 
 
Kim Jong Dae
 
-Anak lelaki kepada Kim JongWoon dan Park SunYoung.Berusia 20 tahun dan tinggal di pergunungan Himalaya, India bersama orangtuanya serta bersahabat dengan YiXing, Renata dan BaekHyun.Seorang yang cepat baran dan apabila dia marah petir akan muncul secara tiba-tiba dilangit.Boleh mengawal elemen kilat dan petir.
 
 
 
LuHan

-Anak lelaki Lu HenRy serta Amber Liu.Berusia 22 tahun.Tinggal di Malaysia bersama SeHun.Mempunyai kuasa telekinesis.Seorang yang suka berlawak tetapi amat protektif terhadap keluarga serta sahabatnya. Menganggap SeHun sebagai adiknya sendiri.Dia dan SeHun yang memulakan perjalanan untuk menemui ketua 'THE FORCE'S'
 
 
 
 Oh SeHun
 
-Anak lelaki Oh DongHae serta Kwon YuRi.Berusia 18 tahun.Tinggal di Malaysia bersama orang tuanya serta keluarga LuHan. Suka minum bubble tea. Seorang yang genius seperti bapanya. Kadangkala bersikap matang daripada LuHan walaupun usianya baru 18 tahun.Mempunyai kebolehan mengawal elemen angin.
 
 
 Wu YiFan
 
-Berusia 22 tahun dan dia tinggal di Vancouver, Canada bersama ibunya, Pn. Choi JinRi setelah bapanya En. Wu SiWon meninggal dunia akibat barah setengah tahun yang lalu.Sebelum meninggal, En. Wu sempat memberitahu YiFan tentang asal usul mereka dan tentang organisasi 'The Force's'.Ibunya menyuruhnya untuk menunaikan tanggungjawabnya sebagai seorang anak untuk menyatukan kembali 'The Force's' dan menghapuskan Ketua kejahatan di Spain.Mempunyai kuasa terbang serta mempunyai seekor naga hitam yang hanya mengikut arahannya sahaja.
 
 
 Kim JongIn
 
-Baru sahaja berusia 18 tahun tetapi dia merupakan officer yang termuda serta terbaik di Los Angeles.Orangtuanya iaitu Kim HeeChul dan Jung SooYeon telah lama meninggal dunia dan dia tinggal bersama MinSeok.Mempunyai kebolehan untuk teleport dan dia menggunakan kuasa tersebut apabila perlu sahaja.
 
 
 
 
 Kim MinSeok
 
-Walaupun berusia 22 tahun tetapi wajahnya seperti berusia 18 tahun.Orang tuanya iaitu Kim HyukJae dan Kim HyoYeon telah lama meninggal dunia dan tinggal serumah dengan JongIn.Salah seorang officer yang terbaik bersama dengan JongIn.Dia amat menyukai Baozi oleh itu dia di panggil sebagai 'Baozi'.Boleh membekukan sesuatu dengan hanya jarinya menyentuh sesuatu.Seorang yang suka bermain-main tetapi dia amat serius dengan tugasnya.
 
 
 Do KyungSoo
 
-Anak kepada Do RyeoWook dan Choi SooYoung.Berusia 19 tahun dan tinggal di Afrika Selatan bersama-sama dengan JoonMyun. Seorang yang pendiam tetapi dia amat mahir memasak.Di Afrika Selatan, dia bersama JoonMyun membantu orang asli Afrika daripada peperangan serta kebuluran.Dia mempunyai kebolehan untuk mengawal elemen tanah.
 
 
 
 Kim JoonMyun
 
-Berusia 21 tahun dan tinggal di Afrika Selatan bersama-sama dengan KyungSoo.Anak kepada Kim YoungWoon serta Hwang MiYoung.Seorang yang suka tersenyum dan juga sentiasa menghulurkan bantuan apabila seseorang berada di dalam kesusahan.Mempunyai kebolehan untuk mengawal elemen air.
 
 
 Huang ZiTao
 
-Anak kepada Huang ZhouMi dan Jung SooJung.Baru sahaja berusia 19 tahun dan dia menjadi guru seni mempertahankan diri di QingDao, China.Ibubapanya telah lama meninggal dunia jadi dia tidak mengetahui akan kuasanya.Walaupun wajahnya tampak jahat tetapi sebenarnya dia mempunyai hati yang baik.Dia tidak mengetahui bahawa dia mempunyai elemen untuk menjaga masa.Dia hanya bisa untuk menghentikan masa tetapi tidak bisa untuk kembali ke masa lalu.
 
 
 Super Junior
-Ahli 'The Force's' melainkan ShinDong serta KyuHyun
 
 
 Girl Generation
-Isteri kepada ahli-ahli 'The Force's' melainkan SeoHyun yang merupakan isteri kepada KyuHyun
 
 
 
 
F(x)
-Isteri kepada ahli-ahli 'The Force's' 
 
 
 Shinee
-Penjaga kepada Park ChanYeol dan mereka tidak akan dimamah usia.
 
 
 Mblaq
-Pengikut Shinee
 
 
Nuest
-Pengikut Helena Cho
 
 
 Kara
-Godness of Lupin serta pembantu Helena
 
 
 Infinite
-7 ketua pengawal masa.Boleh pergi ke masa lalu dan masa depan.(Akan muncul watak mereka pada penghujung cerita)
 
 
 
 B.A.P
-Demons of the hells.Hanya mendengar arahan daripada Renata(Akan muncul watak mereka pada penghujung cerita). 
 
 

Anyong ^^ XingGirlLove here..This is my 2nd fanfic with HannahYeolS ..Since we're still a new author,we hope you'll will support our stories..Hope you'll enjoy the story..Please do comment and subsribe :)

 

~~*~~

Thanks to underthemidnightsun for the poster and background ^^

 
 

 

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...