Chapter 26

Yah! She My Wife! [New Version]
Chapter 26

 

<--play!play!play! cute pink cat

Kira POV

“A-appa..kau-nak buat ni, Myungsoo?” Dia hanya diam. Serius aku takut sekarang..Myungsoo mendekati aku. Aku mengundur langkah ke belakang sehingga aku terperangkap di dinding.

Myungsoo tersenyum bodoh lalu memerangkap aku dengan kedua belah tangannya. “Y-yah..w-wa-eyo??”  Nada suara aku mula bergetar. “Ani..”Dia mendekatkan mukanya ke telingaku.

“Comel sungguh muka kau bila takut..” Myungsoo ketawa, aku mengecilkan mataku lalu menrengus. “Yah! Kan aku dah kata jangan buat lawak macam ni..aku takut, tau tak?” Aku menolak badannya.

“Dahlah malas aku nak layan kau..aku nak turun..” Belum sempat aku memulas tombol pintu, Myungsoo menarik aku ke dalam pelukannya lagi.

Kali ni aku sudah lali dengan sikapnya yang suka usik aku. “Aish..Myungsoo..apa ni…” Aku menolak badannya tapi semakin kejap pelukannya.

“Kira-ah, teman aku ek? Aku mengantuklah..erm?” Dia merehatkan kepalanya di kepalaku. Aku semakin pelik dengan kelakuannya. “Kau kenapa ni Myungsoo?” Aku ingin melihat mukanya, tapi dia tidak membenarkan.

“Jebal-uh?” Dia menarik aku ke katilnya, genggaman tangan masih belum dilepaskan. Muka disembamkan ke dadanya. Aku semakin gelabah dengan situasi yang berlaku sehinggalah aku terdengar dengkuran halus.

Aku meleraikan pelukan Myungsoo, aku bangun lalu aku memandang wajah lelaki atau suami yang aku cintai dalam diam. Tanganku menolak anak rambut Myungsoo lalu aku mengeluh, menarik selimut hingga ke bahu Myungsoo, kemudian bangun dari katil tersebut.

Aku mengambil bantal lalu membaringkan diriku di sofa yang berada di bilik Myungsoo. “Myungsoo-ah, jangan buat aku telebih suka dekat kau..aku takut, aku susah nak lupakan perasaan aku nanti..” Aku kemudiannya tenggelam di dalam mimpi yang aku sendiri tidak pasti apa maksudnya.

Myungsoo POV

Aku menenyeh-nenyeh mata, kenapa aku rasa tangan aku kosong je ni? Bukan semalam, aku dengan Kira…cepat-cepat, mataku liar mencari Kira.

Bilikku kosong, entah kenapa hati aku semakin risau…sejak Kira masuk hospital, aku sering rasa risau kalau tidak nampak kelibat Kira, sedangkan dia berada serumah dengan aku.

Aku keluar dari bilik lalu menuruni tangga, kelihatan Kira sudah berpakaian sekolah, tangannya menyuap bubur kepada Yeonyu. Taeyeon noona dan Sunggyu hyung sedang makan.

“Mashisee?” Kira memandang Yeonyu, Yeonyu ketawa lalu menepuk-nepuk tangannya, Kira ketawa, tangannya mengelap bubur yang berada di mulut Yeonyu, aku memandang kelakuan Kira. Kira yang hendak menyuap Yeonyu, tiba-tiba berhenti, setelah memandang aku.

“M-myungsoo?” Kira gagap. “Oh..selamat pagi, dongsaeng!” Taeyeon noona tersenyum bermakna memandang aku, begitu juga Sunggyu hyung.

“Oh..” Aku kemudiannya mengusap-usap belakang leherku apabila memandang Kira, setelah teringat kembali adengan aku semalam.

“Erm..unnie, oppa..Kira, pergi sekolah dulu..okey?” Taeyeon noona dan Sunggyu hyung pada mulanya hairan, kemudian mengangguk perlahan, Kira bangun. “Chakkamman…kenapa awal sangat?” Aku memasukkan tangan ke poket seluar.

“Ah..Kira ada hal sikit..okey, aneyong!” Kira terus keluar dari rumah. Aish…kenapa aku tak bersiap awal?? Aish…

“Yah! Pemalas..ppali pergi bersiap..kan nak pergi sekolah..” Noona menolak badanku ke tangga, sambil membuat isyarat supaya aku mandi. "Aaarra...halmeoni!" Cepat-cepat aku lari naik atas, lari dari noona...kekeke~

"Yah! Aish...budak ni.." Taeyeon noona mencekak pinggangnya melihat gelagat aku

Kira POV

Huh..mujurlah aku dapat lari dari Myungsoo. Ramai yang masih belum sampai ke sekolah, kelihatan beberapa pelajar perempuan yang berada tidak jauh dari lokerku. Aku mengambil buku nota dari loker sekolahku. Minggu ini, minggu terakhir, Minhyun oppa berada di sekolah ini.

AKu mengeluh lalu melangkah masuk ke trek, lalu meletakkan beg sekolah dan buku ku ke tempat penonton. Dah lama aku  tak lari, sempat aku merenggankan otot leherku. Fighting, Kira!!

Setelah 2 round aku berlari, aku tercungap-cungap. “Aigoo..jeongmal pigonhaeseo [penatnya]...” Aku duduk di bangku. Setelah melihat jam di lenganku, cepat-cepat  aku bergerak masuk ke kelas. Pasti mereka semua sudah ada di dalam kelas.

Tepat jangkaan aku, Myungsoo, Sungyeol, Dongho, Yooyoung dan Chorong sudah berada di dalam kelas. Kelihatan Myungsoo memandang aku dengan riak lega. “Yah..oddisso?” tanyanya setelah mendekati meja aku.

“Tak pergi mana..” Aku pura-pura sibukkan diri, Chorong dan Yooyoung yang melihat hanya memandang peluk. “Ei..kau ni kan..” Myungsoo terus duduk di tempatnya kembali, setelah beberapa rakan kelasku mulai masuk ke kelas.

Aku menarik nafas lega. Chorong menguit tanganku. “Kau pergi mana tadi?”

“Macam biasa..”

“Trek?”

Aku mengangguk, Yooyoung kemudiannya meluku kepalaku. “Aish…tak padan dengan sakit..” Aku memuncungkan mulut lalu merebahkan kepala di meja. “Aahh..penatnya…”

“Aigooo….” Kedengaran keluhan dari mulut Chorong dan Yooyoung.

“So..macam mana? Dah sihat sepenuhnya?” Chorong menghirup airnya, Yooyoung sedang mengunyah rotinya. Aku pula hanya bertemankan buku add math. “Erm..tapi rasa sakit balik lepas tengok soalan add math ni...” Aku mengeluh.

“Aigoo..kau ni kenapa? Kan pelajar cemerlang addmath ada dekat dengan kau..” Yooyoung mengecilkan matanya. “Huh? Siapa? Korang?” Aku tersenyum “Yeah!!! Akhirnya..korang tolong aku ek..”

“Aigoo..bukan kitaoranglah..tu..tu..yang tengah duduk dengan Yura sunbaenim tu..” Chorong menjuihkan mulut kearah meja makan di hujung cafe sekolah kami. Myungsoo.

“Mwo? Tak nak aku..” Aku terus mengeleng-geleng kepalaku. “Kau nilah...kau bukan tak tau si Myungsoo tu..kan memang selalu dapat A+ dalam addmath ni..lain dengan kitaorang, B, adalah..” Yooyoung menjawab.

“Shiro...” Aku memuncungkan mulut. “Eii..susah kalau cakap dengan orang degil ni..” Chorong memegang kepalanya. Aku membuat muka, mataku masih memandang Myungsoo yang sedang ketawa.

Perasaan cemburu membuak-buak melihat Yura sunbaenim yang sedang memeluk lengan Myungsoo, taulah dia nak keluar dari sekolah ni dah..tapi tak payahlah lebih-lebih..eiii...

Omomomo..bangun, Lee Kira! Bangun! Aku menampar-nampar pipiku. “Ummaya! Kau ni kenapa?” Yooyoung kian pelik dengan aku. “Tak ada apa-apa, lalat tadi..” Aku ketawa kekok.

“Eeee..ingat kitaorang tak tau, kau tu tengah curi-curi tengok Myungsoo kan??” Chorong menunjukkan muka ‘Aku-nampak-apa-yang-kau-tengok’. “Mana adalah! Isshhh..”

Yooyoung dan Chorong ketawa, aku memuncungkan mulut. Habislah, kalau mereka tau aku suka si Pyontae tu...

Heart 2 Heart Talk

RyeoKevin : So...how this chappie~ apakah yang korang rasa tentang Myungsoo?? hahaha...
Sungyeol : Ryeo-ah...adakah...
RyeoKevin : Oppa..oppa..jangan jadi spoiler kat sini...
Sungyeol : Aish..Ryeo nilah..
RyeoKevin : Oppa..senang2..oppa buat choding..rindulah pula choding oppa ni...
Sungyeol : Jinja??? Yeah!!!! *excited*
RyeoKevin : ==" Adakah Ryeo yaang silap sbb bagi kebenaran?

Personal interview :

Sungyeol : Yeah!!! Ryeo bagi buat Choding!!!! Yeaaahhh!!!!

image

RyeoKevin : Present YooYeol CP! Dua2..hyper..keke..suka gila tengok muka Yooyoung unnie ni..

Yooyoung : Readers! Gomawwwooo...*genggam tangan*

Sungyeol : Jom..makan tembikai sesama...kekek..

laugh pink cat

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
RyeoKevin_HyukRi
Last episode is up ! :D Did you guys enjoy it?

Comments

You must be logged in to comment
mmairah #1
Boleh tak ajarkan mcm mane NAK buat ff....sy NK buat tapi tak tahu camne.....someone help me
Overdose_Kpopers
#2
Chapter 38: Hukhuk *menangis, gigit bantal* Kenapa sweet sangat. Why dh sampai ke penghujung ╥_╥
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 38: sweetnye..... kira ngan myungsoo
misz_dina #4
Chapter 38: Omo..sweetnyer dorang
CandyStory
#5
Chapter 36: Wow RyeoKevin ada nma saya kat H2H tuhh.... Yeoyu nk ckp nga saya~ haha... lucky lol chapter ni!
exoL_girl
#6
Chapter 37: mianne authornim sebab jadi silent readers,and daeun unnie seronok jumpa dengan awak ^_^ //walaupun hanya fanfics//heheheheh
Park_Rafa88
#7
Hai!! For the firstime saya baca ff idol lain selain EXO..Tahniah author-nim anda berjaya menyeret saya untuk membaca ff awak walaupun pada mulanya saya ingatkan cerita ni Cliche tapi bila dah baca..Wahh!! Jjjang also Daebak!! Dan anda telah membuatkan saya meminati Myungsoo ><...Thanks and keep on your effort!!
chichisakura99 #8
Chapter 38: I luv this story so much Author-nim. Myungsoor tu blh thn romantik jgk kan. Hikhik.
Ayumi_Rara #9
Chapter 39: So sweet cite nih.Tersengih sye bace.Nice story...Hope ade cite yg mcm ni lagi....
shazashazwana #10
Chapter 38: Saya suka suka suka aff nie..kyaa!!