Chapter 22

Yah! She My Wife! [New Version]
Chapter 22

<--play!play!play!

Yooyoung POV

Aku mula masuk ke restauran tersebut. Aku mengambil tempat yang agak terlindung dari meja mereka. “Oh, jadi kau dekat sini, Myungsoo...Kira sakit..kau boleh bersuka ria dengan perempuan lain..” Aku memeluk badanku.

 

Ni, tak boleh jadi ni..aku kena juga serang Myungsoo ni..apa nak jadi, jadilah! Aku bangun dari tempatku, kelihatan perempuan tadi meminta diri untuk ke toilet kot. Perempuan tadi selisih dengan aku. “Aku tengok dia ni macam tua lagi dari Myungsoo..” Aku menjeling ke arah perempuan tersebut.

Kelihatan Myungsoo sedang termenung di meja tersebut, ini peluang keemasan, dengan itu... “yah! Kim Myungsoo..” Aku menghentak mejanya. Myungsoo seakan terkejut.

“Kau, Yooyoung..kau ni pasal apa? Tak pasal-pasal kacau aku..” Myungsoo memandang kearah aku tajam. Aku ketawa bodoh. “Yah! Myungsoo..kau nampak apa yang ada dekat tangan aku ni??” Aku menunjukkan beg plastik yang ku berikan.

“Barang makananlah..benda apa lagi..” Dia menunjukkan muka pelik kepadaku. “Yup..memang makanan..kau tau untuk siapa??” Marahku kian memuncak melihat muka kool Myungsoo.

“Apa yang kau merepek ni, Yooyoung??” Myungsoo mula menaikkan suara. Perempuan tadi sudah keluar dari bilik air, kemudiannya berlari kearah kami.

“Myungsoo..ni siapa ni??” kedengaran suara perempuan tersebut macam gedik saja...sama macam Yura sunbaenim. Aku menjeling kearah perempuan tersebut. “Kau diam, ini urusan aku dengan Myungsoo..” Aku mula tidak sabar dengan karenah mereka.

Myungsoo dan perempuan tadi agak terkejut dengan sikap aku, pelanggan yang berada di restauran tadi sudah memandang aku pelik. Aku biarkan.

“Kau dengar sini, Myungsoo..kau tau pasal Kira??” Aku memeluk badanku, cuba untuk tenangkan diri. Kau jangan main-main dengan aku, Myungsoo. Aku akan buat apa saja untuk Kira.

“Dia dekat rumahlah..” dengan selambanya, dia menjawab. “Ah...dekat rumah..eh, kau tau tak Kira sekarang ni dekat hospital..and for your information, dia dah tak makan dan mengalami dihydrasi..” Aku terus keluar dari restauran tersebut.

Dari riak wajah Myungsoo tadi, aku tengol dia agak terkejut. Ah...baru kau tau, Myungsoo. Aku dah janji dengan Kira masa hari dia bakal kahwin dengan kau, kalau lelaki yang bakal dia kahwin tak bahagiakan dia..aku sendiri akan tentang perkahwinan ni..kau jangan biarkan aku rosakkan perkahwinan ni, Myungsoo. Jangan sesekali.

Myungsoo POV

“Mwo? Kira ada di hospital??” Aku terduduk di kerusi. Belum sempat, aku bertanya lanjut, Yooyoung sudah meninggalkan restauran tersebut. Yerim di hadapanku kelihatan terpinga-pinga.

Aku segera bangun. “Yerim..saya minta maaf..awak boleh balik sendiri tak?? Saya perlu ke hospital..okey??” Aku terus keluar dari restauran tersebut, tanpa menghiraukan panggilan Yerim.

Aku cuba untuk mengejar Yooyoung yang sedang melintas jalan. “Yooyoung!!!” Aku menjerit memanggil namanya, tapi dia buat tidak hairan.

Akhirnya, aku berlari kearahnya, lalu menyekat langahnya. “Yah! Bhoya? Asal kau ni? Aku nak cepat ni??” Mata Yooyoung mula merah.

“Kira! Dia dekat hospital mana? Macam mana dia boleh masuk hospital?? Kenapa tak bagi tau aku??” Semua soalan aku lepaskan ke Yooyoung, riak wajahku kian berubah. Perasaan risau dan bersalah bercampur aduk.

“Sekarang baru kau kisah ka-...” Belum sempat Yooyoung memarahi aku lagi, telefonnya berbunyi. “Ah, kenapa Chorong?” Aku mula tertanya-tanya, adalah Chorong pun ada sama?

“BHO??? Araasseoo..aku balik sekarang juga..” Yooyoung mematikan telefonnya. “Kenapa??” Aku mula tidak sabar. “Kira..ppali..” Yooyoung berlari, begitu juga aku.

Kira, mianei...kalau aku tak tinggalkan kau semua ni takkan jadi. Mianei, Kira...

Author POV

Yooyoung dan Myungsoo menyerbu kearah bilik rawatan Kira. Kelihatan Chorong sedang mengetuk-ngetuk pintu bilik air.

“Kenapa ni??” Yooyoung memandang Chorong. “Aku tak tau..Kira...tadi dia kata dia tak sedap badan..dia nak muntah agaknya..then, dah dekat 5 minit dalam bilik air...tak keluar-keluar dari tadi..aku nak minta tolong nurse dekat situ, aku takut nak tinggalkan Kira..” Chorong mula bermain-main dengan tangannya, tanda risau.

“Mwo?” Myungsoo terkejut lalu mendekati ke pintu bilik air tersebut. “Kira..buka pintu..Kira..” Myungsoo mengetuk pintu tersebut. Tapi, tiada jawapan.

“Ottokae..???” Chorong mula risau. Yooyoung pula menepuk-nepuk belakang badan Chorong. Myungsoo mengusutkan rambutnya. “Okey..korang ketepi..biar aku buka pintu ni..” Chorong dan Yooyoung mengangguk.

Myungsoo mengambil lajak lalu merempuh pintu tersebut, secara automatik, pintu tersebut terbuka, Kira didapati dalam keadaan tidak sedar, Myungsoo menerpa kearah Kira lalu mengendongnya, dibawa ke katil.

“Aku pergi panggil doktor..” Yooyoung keluar mencari doktor. Myungsoo menepuk-nepuk pipi Kira. “Kira..ireona..jebal-uh??” Myungsoo mengusap rambut Kira. Chorong hanya memadang sepi.

Tidak sampai 3 minit, doktor masuk ke dalam bilik Kira. “Diminta kamu betiga, keluar sekejap..” Nurse tersebut menutup pintu setelah mereka bertiga keluar dari bilik rawatan Kira.

Sepi. Itulah keadaan yang menyelebungi mereka bertiga, hanya kedengaran keluhan. Masing-masing risaukan Kira.

“Erm..siapa Kyung??” Seorang nurse keluar dari bilik Kira. Myungsoo, Yooyoung dan Chorong berpandangan sesama mereka. Diam. “Pesakit asyik menyebut nama Kyung dari tadi..nampaknya dia sangat perlukan orang ini..”

Myungsoo bangun. “Cik, Kyung abang Kira. Kyung dah meninggal...keudae, saya suami dia..” Nurse tersebut mengangguk-angguk. “Ah, kalau macam tu, encik..boleh masuk..erm..cik berdua boleh menyusul sebentar lagi..” Nurse tersebut kemudiannya meninggalkan bilik rawatan tersebut.

Myungsoo masuk ke dalam bilik tersebut, kelihatan Kira sedang nyenyak tidur.  Myungsoo mendekati Kira. “Kira..aku minta maaf..” Myungsoo mengusap kepala Kira.

Dahi Kira berkerut. Myungsoo pelik, tanpa disedari, Myungsoo mencium dahi Kira. Serta merta, dahi Kira sudah tidak berkerut. “Kira...mianei..” Myungsoo kemudiannya megenggam tangan Kira, dia kemudiannya tertidur sambil tangannya mengenggam tangan Kira.

Yooyoung dan Chorong yang melihat pada mulanya agak terkejut, kemudiannya mereka mengambil keputusan untuk menunggu di luar, takkan nak ganggu kot???

Heart 2 Heart Talk

RyeoKevin : So, how is it? hehe..sorry, sbb Ryeo seksa korang dengan chappie yang sedih, mcam apa yang dikomenkan oleh KimLEera..keke..
KimLEera : Mana adalah, author ssi..
RyeoKevin : Hahaha...erm...ramai yang nak tau siapa Yerim kan?? So, hand up, siapa yang tengok Shut Up! Flowerboyband...Ryeo tengok sikit episod 1 saja..then, Ryeo tinggal..entahlah..sebab apa..then, Ryeo dengar dari kawan Ryeo yang Myungsoo dengan Yerim couple dalam tu...dengan serta mertanya, Ryeo jeles dan lega jugalah sebab Ryeo tak tengok sampai habis..T.T..sangat menyesal apabila mengetahui Myungsoo dan Yerim agak lovey dovey dalam cerita tu...T.T...

Yooyoung : Ryeo-ah, jinjayo? jadi apa yang Myungsoo sedang buat dengan Kira ni, bagi Myungsoo perkara biasa ke??
RyeoKevin : Aniyo...bukan tu maksud Ryeo..dahlah, nanti bongkar habis sume..keke..dah Chorong unnie..ppali kita ke hospital..*lari*
Yooyoung : Yah! unnie tak habis cakap dengan kamu lagi!! *kejar Ryeo*

Personal Interview :

Yooyoung : Myungsoo...kau jangan mainkan perasaan Kira! kalau tak...habis kau..

 


Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
RyeoKevin_HyukRi
Last episode is up ! :D Did you guys enjoy it?

Comments

You must be logged in to comment
mmairah #1
Boleh tak ajarkan mcm mane NAK buat ff....sy NK buat tapi tak tahu camne.....someone help me
Overdose_Kpopers
#2
Chapter 38: Hukhuk *menangis, gigit bantal* Kenapa sweet sangat. Why dh sampai ke penghujung ╥_╥
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 38: sweetnye..... kira ngan myungsoo
misz_dina #4
Chapter 38: Omo..sweetnyer dorang
CandyStory
#5
Chapter 36: Wow RyeoKevin ada nma saya kat H2H tuhh.... Yeoyu nk ckp nga saya~ haha... lucky lol chapter ni!
exoL_girl
#6
Chapter 37: mianne authornim sebab jadi silent readers,and daeun unnie seronok jumpa dengan awak ^_^ //walaupun hanya fanfics//heheheheh
Park_Rafa88
#7
Hai!! For the firstime saya baca ff idol lain selain EXO..Tahniah author-nim anda berjaya menyeret saya untuk membaca ff awak walaupun pada mulanya saya ingatkan cerita ni Cliche tapi bila dah baca..Wahh!! Jjjang also Daebak!! Dan anda telah membuatkan saya meminati Myungsoo ><...Thanks and keep on your effort!!
chichisakura99 #8
Chapter 38: I luv this story so much Author-nim. Myungsoor tu blh thn romantik jgk kan. Hikhik.
Ayumi_Rara #9
Chapter 39: So sweet cite nih.Tersengih sye bace.Nice story...Hope ade cite yg mcm ni lagi....
shazashazwana #10
Chapter 38: Saya suka suka suka aff nie..kyaa!!