Chapter 21

Yah! She My Wife! [New Version]

Chapter 19

 

<--play!play!play! screaming cute cat

Kira POV

Bunyi ketukan pintu bilikku menyedarkan aku dari tidur, air mata yang mengalir tadi sudah kering. Aku memandang ke luar, oh..sudah malam rupanya.

Aku membasuh mukaku, lalu pergi membuka pintu. “Oh..Myungsoo..waegurae?” Aku memadang mukanya, jelas kelihatan wajahnya yang sudah segak berpakaian t-shirt blue black disarungkan dengan jaket hitam kulit bersama jeans.

Dia memegang mukaku. “Yah, Kira...kenapa dengan kau ni??” Aku terus menepis tangannya. “Ani..aku baca buku sedih tadi..er..kau nak pergi mana ni??” Aku melihat untuk kali kedua, mataku bagaikan terpaut dengan penampilannya sekarang.

“Aku nak hantar Yerim balik...” Hatiku sekali lagi sakit, kau langsung tak fikirkan aku kan, Myungsoo? “Oh, Yerim tak balik lagi ka?" Aku memandang wajahnya. "Aah..betul kau okey ni??" Myungsoo menanyaku lagi.

"La..betulah..ppali..Yerim dah tunggu.." Aku menolakknya turun ke bawah. Sebenarnya, apa yang keluar dari mulutku semuanya, tipu. tipu. Semuanya tipu.

Kelihatan Yerim sedang berjalan-jalan melihat sekitar ruang tamu. “Yerim ssi, awak dah nak balik?” Aku memandangnya, senyuman aku berikan walaupun pahit. “Ne..boleh saya pinjam sepupu awak?” Myungsoo berada ditengah-tengah kami hanya memandang kearah kami.

Ingin saja aku katakan tidak, tapi apakah daya, aku ni siapa? “Erm..boleh..lagipun dia kan namching Yerim ssi..” Aku mengusap-usap lenganku, menenangkan diriku dengan apa yang aku cakap yang bukan dari hati aku.

“Okeylah..Kira..aku bawa Yerim balik, jangan lupa kunci pintu..” Myungsoo mencapai kunci keretanya lalu keluar dari rumah bersama Yerim. Aku sekali lagi terjelopok di atas lantai.

“Paboya..Kira..jinja pabo..” Aku menumbuk-numbuk hatiku, sedaya upaya aku memadang mereka yang berada di luar. “Myungsoo...kalaulah kau faham perasaan aku sekarang, kau mungkin akan elakkan diri dari aku kan? Arasseo, Myungsoo-ah, aku akan cuba sedaya upaya untuk lupakan perasaan aku ni..” Aku bangun lalu bergerak ke bilikku.

Lee Kira, lupakan perasaan cinta kau dekat Myungsoo...lupakan! aku mendail ID Yooyoung,aku mula merasa kepalaku berpinar, belum sempat aku memberitahu masalahku kepada Yooyoung, penglihatanku kelam.

Yooyoung POV

Aku memilih makanan ringan lalu dimasukkan ke dalam raga. Tiba-tiba, telefon aku berdering. ‘Death Note Kira’ Aku ketawa melihat ID tersebut. “Yobeoseyo, Kira..”

“Young~ aku....” lemah saja suara Kira, kenapa ni...

“Kira..waegurae??”

“........”

“Kira..Kira..kenapa ni..”

“Yoo-.........” terdengar sesuatu terjatuh. Hatiku sudah mula berdegup kencang.

“KIRA!” taliannya masih senyap, hati aku semakin risau, benda yang aku hendak beli tadi, aku tinggalkan.

Aku berlari mencapai basikalku, lalu menuju ke rumah Kira. Kelihatan rumahnya gelap, aku memandang ke tingkat atas, kelihatan lampu samar-samar di satu bilik. Aku memulas pintu rumahnya, tak kunci???

Aku terus berlari naik ke tingkat atas, satu bilik kosong, bilik di tepi tangga aku buka, kelihatan bilik tersebut berselerak dengan buku-buku tebal, ni bilik Kira.

Aku bergerak ke sebelah katil, mataku terbuntang luas. “KIRRAAAA!!!” Kira terjelopok jatuh di tepi katil. Pakaian sekolah masih dibadannya. Aku meriba Kira lalu aku menepuk-nepuk pipinya.

“Kira, Kira..bangun!” Dia masih lagi tidak bergerak, matanya jelas kelihatan bengkak. Aku memegang dahinya. PANAS! “Kira..bangun!” Aku mencapai jaketnya lalu meletakkan di atas badan Kira.

Aku memapahnya turun ke bawah. Mujurlah aku pernah memapah Kira semasa dia jatuh dulu. Aku menelefon Chorong.

“Rong! Ppalii..datang rumah Kira...ppali..”

“Huh?? Sebab apa??”

“Ppali..nanti aku terangkan dekat kau..” Chorong mematikan telefonnya. Aku membawa Kira keluar, kelihatan dia mengigil kesejukkan.

“Kira...sabar ek..kejap je, kita tunggu Chorong..” Aku melentokkan kepala Kira ke bahuku, jaket tadi aku letakkan ke badannya. Tak sampai sepuluh minit, Chorong sudah sampai, dia terus menolak basikalnya lalu berlari ke arah kami.

“Kenapa ni? Kenapa dengan Kira??” Aku menerangkan kepadanya. “Myungsoo..mana??” Dia mencari-cari Myungsoo. “Aku tak tau...aku mana ada nombor telefon Myungsoo, aku check dekat telefon Kira, dia tak ada juga..” Aku menepuk-nepuk Kira. "Aish..jinja! kalau apa-apa jadi dekat Kira..aku takkan maafkan kau Myungsoo.." Chorong mula naik angin.

“Kira..Kira..sabar ek?..” Chorong sudah mengenggam penumbuknya. “Tweso, kajja, kita bawa dia ke hospital..aku call teksi..” Dia terus menelefon teksi. “Ppali...ini kecemasan..” Kedengaran suara Chorong sudah serak.

Aku tau Chorong sangat menyayangi Kira, aku pun sama. Aku taknak Kira jadi macam dulu. Tak nak!

Di hospital....

Author POV

Chorong dan Yooyoung berada di ruang menunggu, Kira masih lagi diperiksa dalam ruang kecemasan. Seorang doktor lelaki yang agak dalam pertengahan umur keluar dari bilik kecemasan tersebut.

Yooyoung dan Chorong berlari kearah doktor tersebut. “Doktor,macam mana dengan Kira??” Chorong memegang lengan doktor tersebut.

Doktor  tersebut tersenyum. “Mujurlah kamu berdua bawa dia datang awal, kalau tak mungkin demam dia akan makin meningkat tambahan pula, pesakit ni pernah alami stress yang agak teruk dulu kan?”

Yooyoung dan Chorong mengangguk. “Dia kebelakangan ni mengalami tekanan yang amat sangat, Kira ssi mengalami dihydrasi dan demam tinggi, sebab itulah, dia pengsan..mujurlah kamu cepat-cepat bawa dia ke hospital...”

Yooyoung dan Chorong menghela nafas lega, tapi itu masih belum menangkis perasaan  risau mereka apabila mendengar penjelasan doktor tadi. “Saya masukkan Kira ssi di bilik rawatan biasa nanti...esok pagi, kalau keadaan dia dah okey..kamu boleh bawa dia balik...erm, tapi ibubapa dia mana?”

“Eh? Er..ibubapa dia pergi oversea..” Yooyoung menjawab sambil mengaru-garu kepalanya, Chorong pula mengiya-iyakan.

“Oh..yaka? Kalau macam tu saya pergi dulu..” Doktor tersebut tersenyum lalu meninggalkan mereka berdua. “Ne,kamsahamnida, doktor..” Yooyoung dan Chorong menunduk hormat doktor tersebut.

Yooyoung dan Chorong berlari ke bilik rawatan di mana Kira berada, kelihatan seorang nurse sedang mencucuk wayar ke tangan Kira untuk memasukkan air. “Erm..cik, nanti kalau kawan cik berdua ni dah jaga, minta dia makan sikit ek? Dia dahlah kekurangan air, perut dia pun kosong..”

“Mwo?” Chorong dan Yooyoung terkejut. “Arasseo..” Yooyoung mengangguk. Nurse tersebut kemudiannya keluar meninggalkan mereka.

“Kira..apa yang jadi sebenarnya ni..” Chorong menanya kearah Kira. “Rong-ah, sudahlah tu..biarkan Kira rehat..mujurlah esok kita tak sekolah...kau dah bagi tau umma kau, kata kita nak teman Kira?” Yooyoung menanya kearah Chorong.

“Aku dah call...then, umma aku kata sebab apa? Aku tak bagi taulah kata Kira ada dekat hospital, aku bagi tau macam kau suruh bagi taulah, kata kita buat sleepover dekat rumah Kira” Chorong membetulkan selimut Kira.

“Aku takut nanti umma aku bagi tau dekat keomo Lee..kau bukan tak tau, Kira ni, kalau dia sakit ke apa..bukan nak bagi tau umma dengan appa dia..”

“Hurm..tulah, aku rasa bersalah ni..tapi yang aku geram ni..si Myungsoo tu mana? Dia tak jaga Kira ke??” Yooyoung memandang kearah Kira yang sedang lena.

“Aku tak taulah, Young..tapi aku boleh nampak yang Kira sembunyikan sesuatu dari kita berdua..” Chorong memandang Yooyoung.

“Erm..Rong..aku pergi ke kedai kejap, beli dekat Kira sesuatu...kau tolong tengok dia kejap..apa-apa, call aku..” Chorong mengangguk. Yooyoung kemudiannya keluar dari bilik Kira.

Di kedai serbaneka...

Yooyoung POV

Aku mengambil banana milk, buah-buahan, dan roti. Aku berjalan ke arah snek pula, pepero aku ambil, aku nak bagi Kira bersemangat semula. Aku mengambil 2 strawberi milk untuk aku dan Chorong.

Setelah berpuas hati, aku membayar di kaunter, sementara juruwang tersebut sedang memasukkan barang-barang ke dalam plastik, aku memandang kearah restauran yang berada di seberang jalan.

Aku memandang ke sepasang kekasih yang berada di meja yang dekat dengan cermin restauran,yang sedang ketawa. Aku mengangkat bahu, tapi cepat-cepat aku mengalih pandangan aku kearah pasangan kekasih tersebut sekali lagi.

Lelaki tu! Dia! Aku macam kenal! Aku memandang kearah lelaki yang sedang mengaru-garu kepalanya sambil tersenyum. Ya! Dia! Dia! Suami Kira! Kim Myungsoo!!!

Heart 2 Heart Talk

Chorong & Yooyoung : Ryeo..ppali! bagi tau hal yang sebenar! kenapa perempuan tu pegang tangan si Myungsoo???
RyeoKevin : Er..err..
Yooyoung : Entah..siap ada gif..lagi..eii..rasa macam nak conteng je muka diorang...*gengam penumbuk*
RyeoKevin : O.O
Chorong : Maja..Ryeo..tak kesian ke dekat Kira??
RyeoKevin : T.T Kesian..
Yooyoung : Habis tu???
RyeoKevin : Gomen2..Mian!!! *berulang kali*
Yooyoung & Chorong : *masih lagi memarahi Ryeo*

P/s : Gif tu semuanya dari Shut Up! Flowerboy band...saya tak sanggup tengok mereka diorang dalam cerita tu...T.T...

Personal Interview :

Chorong : Myungsoo..kau buat apa-apa dekat Kira..aku takkan maafkan kau..

traveler cute cat
 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
RyeoKevin_HyukRi
Last episode is up ! :D Did you guys enjoy it?

Comments

You must be logged in to comment
mmairah #1
Boleh tak ajarkan mcm mane NAK buat ff....sy NK buat tapi tak tahu camne.....someone help me
Overdose_Kpopers
#2
Chapter 38: Hukhuk *menangis, gigit bantal* Kenapa sweet sangat. Why dh sampai ke penghujung ╥_╥
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 38: sweetnye..... kira ngan myungsoo
misz_dina #4
Chapter 38: Omo..sweetnyer dorang
CandyStory
#5
Chapter 36: Wow RyeoKevin ada nma saya kat H2H tuhh.... Yeoyu nk ckp nga saya~ haha... lucky lol chapter ni!
exoL_girl
#6
Chapter 37: mianne authornim sebab jadi silent readers,and daeun unnie seronok jumpa dengan awak ^_^ //walaupun hanya fanfics//heheheheh
Park_Rafa88
#7
Hai!! For the firstime saya baca ff idol lain selain EXO..Tahniah author-nim anda berjaya menyeret saya untuk membaca ff awak walaupun pada mulanya saya ingatkan cerita ni Cliche tapi bila dah baca..Wahh!! Jjjang also Daebak!! Dan anda telah membuatkan saya meminati Myungsoo ><...Thanks and keep on your effort!!
chichisakura99 #8
Chapter 38: I luv this story so much Author-nim. Myungsoor tu blh thn romantik jgk kan. Hikhik.
Ayumi_Rara #9
Chapter 39: So sweet cite nih.Tersengih sye bace.Nice story...Hope ade cite yg mcm ni lagi....
shazashazwana #10
Chapter 38: Saya suka suka suka aff nie..kyaa!!