Chapter 7

The Wrong Steps
Please Subscribe to read the full chapter

“Anyeonghaseyo ahjussi!” Jinki memberi sapaan dan senyuman mesra kepada seorang pakcik yang merupakan pemilik kedai runcit lalu melihat barang-barang runcit di dalam kedai itu. Sapaan mesra Jinki disambut mesra oleh pakcik itu.

“Ahjussi, Saya nak ikan merah 5 ekor, telur and sayur”


“Wokeh! No problem! By the way boleh uncle tanya?” Pakcik yang friendly itu memandang Jinki sambil membawa barang-barang yang dipesan oleh lelaki muda didepannya.

“Ye, tanyalah” 


“Anak muda handsome ni datang bercuti ya”


Jinki tersenyum tersipu-sipu mendengar perkataan ‘handsome’ dari lelaki yang berumur lebih kurang 20 tahun lebih tua darinya.

“Haha ya uncle.”

Dia mengambil sekotak ubat gigi dan beberapa batang pen dan pensel untuk diberikan kepada Key yang kehabisan alat tulis untuk mereka design baju. Tidak dilupakan 10 kotak susu pisang kegemaran Taemin dan beberapa bungkusan keropok-keropok untuk Jonghyun dan Minho yang ingin menonton perlawanan bola sepak malam ini.


“Semua sekali berapa uncle?”


“48000 won”


“Kamsahaminda”


“Ye datang lagi anak muda”


Mereka berdua memberikan tundukan kecil sebagai tanda hormat setelah baru sahaja berjumpa. Jinki meletakkan barang-barang itu di dalam raga motor dan mula memanaskan enjin motor.

Baru sahaja ingin menekan pedal minyak dia terlihat Key dan Eunseol sedang berbual di sebuah kedai kain seberang jalan dengan kedai runcit tempat dia baru saja membeli barang dapur. 


Jinki melihat riak wajah Eunseol yang ceria berbual rancak dengan adik ketiganya itu. Nampaknya adiknya itu telah menjalankan tugas dengan sangat bagus tetapi entah kenapa dia terasa iri hati melihat kemesraan diantara mereka berdua.


Diikutkan perasaannya yang tengah membuak-buak dengan perasaan cemburu itu, Jinki menekan pedal minyak dan menunggang motor menuju ke kedai kain itu. 


Manakala Key dan Eunseol yang sedang rancak berbual mengenai fashion terhenti setelah mendengar bunyi motor yang datang dari luar kedai itu. Motor yang hampir berusia 20 tahun itu meletakkan tongkatnya lalu enjin dimatikan.

Kelihatan Jinki yang selamba turun dari motor itu menegur Key dengan suaranya yang agak tegas.


“Hyung ingatkan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
shawol_girl
Thanks sbb subscribe semua! Author akan berusaha cari idea nak update walaupun sibuk dengan SPM huhu

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
itchycrotch
#2
cool