Chapter 5

The Wrong Steps
Please Subscribe to read the full chapter

“Key hyung tu bukannya gelang yang Jinki hyung pakai ke?” Taemin bercakap dengan perlahan kearah Key yang duduk dihadapannya. Key mengangguk kerisauan.

Jinki mula berasa bersalah dan memandang Eunseol. Aku minta maaf Eunseol. Bukannya aku sengaja buat semua ni.

“Kenapa senyap je ni haha. Kalau awak semua nak tolong saya pon boleh” Eunseol kembali ceria memandang 5 jejaka dihadapannya.

“Err… tak apalah Eunseol-sshi. Kami dekat sini ‘cuti-cuti’ je. Tak lama pun” Jonghyun memberikan senyuman kekok dengan harapan dapat meyakinkan Eunseol.

“Betul ke? Patutlah saya tak pernah nampak awak semua dekat kampung ni. Tapi macam mana mereka berdua boleh jumpa saya dalam kebun getah tu?” Jari telunjuk kanan Eunseol menunjukkan kearah Taemin dan Jinki berulang-alik.

“Ah noona nak tau tak kami berlima kadang-kadang berjoging dekat kebun tu waktu subuh macam ni. Nak bagi badan segarlah kan hehe”

“Ooo… rajinnya. Seronok dapat jumpa awak semua tapi saya nak balik boleh? Dah lewat pagi ni. Saya kena tolong ibu saya dekat rumah.”

“Oh maaf. Jinki hyung hantar dia balik tau. Kami nak mandi.” Arah Key kepada si leader yang hanya berdiri di satu sudut diruang tamu villa itu.

“Eehhh?? Kenapa hyung pulak?”

“Siapa yang heret dia ke sini?” Key memandang leadernya yang kembali senyap kerana leadernya tidak mampu berkata apa-apa.

“Arasseo…” Si leader terus berlalu menuju ke kereta diluar rumah. Tidak lupa meminta kunci kereta dari Jonghyun.

“Okeylah kalau ada masa kita jumpa lagi. Bye”

“Bye Eunseol-sshi/noona”

Eunseol melangkahkan kakinya dengan berat bukan kerana tidak mahu meninggalkan ‘rakan’ barunya itu tetapi malu dan segan kerana lelaki yang baru memeluknya pagi tadi akan menghantarnya pulang dengan kereta. Hanya mereka berdua.

Eunseol menoleh ke belakang memandang empat lelaki yang disangka jahat pada awalnya dengan senyuman manis lalu masuk kedalam kereta diikuti dengan Jinki yang duduk di tempat pemandu d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
shawol_girl
Thanks sbb subscribe semua! Author akan berusaha cari idea nak update walaupun sibuk dengan SPM huhu

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
itchycrotch
#2
cool