Chapter 3

The Wrong Steps
Please Subscribe to read the full chapter

“Hyung! Hyung! Jinki hyung!! Aisshh hyuuunngg!! Jebal bangunlah cepat!!”

“Euunngggghhhhh nak apa Minho-ah. Kalau nak makan kejutkanlah Key kenapa nak merengek dekat hyung pulak nih. Nak tidur pun tak boleh” Si leader itu bergumam dan terus menyambung lena indahnya sambil memeluk bantal peluk kegemarannya yang berwarna merah hitam.

“Ish hyung nih. Ini bukan pasal lapar ni ha tengoklah tablet ni kejap!”

“Yelah yelah! Bak sini nak tengok” Jinki terus mencapai tablet biru milik Minho dalam keadaan mamai.

“Hyung perhatikan betul-betul. Rasanya bos geng tu hantar konco-konco dia dekat kawasan pokok getah tu!” Minho terus menunjukkan titik merah yang sedang berkelip-kelip dalam radar di tablet itu. Dengan itu mata Jinki yang agak sepet itu terus terbuka luas.

“Cepat! Kejutkan yang lain!! Kita kena gerak sekarang!” Arah si leader itu dengan tegas.

“Baik!”

_Di kawasan kebun getah_

Pap!

“Ish banyaknya nyamuk malam ni. Taulah darah aku sedap tapi janganlah tamak sangat.” Eunseol melibas-libas tangannya menghalau nyamuk yang semakin banyak disekelilingnya.

“Manalah tempat tu eh. Rasanya dekat sini” Matanya liar mencari tempat pembunuhan ayahnya yang telah meninggal dunia tiga hari lepas dengan lampu suluh. Baru sekarang dia dapat keluar dan menyiasat kerana polis dan forensik sering mengawasi tempat tersebut menyebabkan rancangannya tergendala sementara.

Dia juga tidak kurangnya sibuk dengan majlis pengebumian dan kenduri bagi memperingati kematian ayahnya itu.

“Eh sapa pulak tu” Langkahnya terhenti apabila melihat tiga orang lelaki mengerumuni sebatang pokok getah sambil tercari-cari sesuatu. Dia yang semakin pelik dan ingin tahu mendekati lelaki tersebut namun badannya telah ditarik oleh seseorang dengan sepantas kilat.

“Mmpphh mmffhh” Eunseol yang terkejut sedaya upaya melepaskan diri tetapi mulutnya ditekup dengan tangan menyukarkan baginya untuk meminta pertolongan.

“Sshhh diam. Aku takkan apa-apakan kau.” Suara lelaki yang agak garau membisik kerahnya membuatkan Eunseol kembali tenang namun kerisauan tidak hilang dari dadanya. Siapa dia ni? Dia baik ke jahat?

“Aku tengah selamatkan kau sebelum nasib hidup kau akan sama seperti arwah ayah kau” Mata Eunseol semakin membesar.

Dia dan lelaki tak dikenali itu sedang bersembunyi disebalik pondok kecil milik salah seorang penoreh getah di kampung itu.

Dengan pantas dia menolak lelaki i

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
shawol_girl
Thanks sbb subscribe semua! Author akan berusaha cari idea nak update walaupun sibuk dengan SPM huhu

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
itchycrotch
#2
cool