Chapter 4

The Wrong Steps
Please Subscribe to read the full chapter

“Yah! Lepaskan! Saya cakap lepas kalau tak jerit kang! Yah!!” Badan Eunseol ditolak kuat oleh Jinki kedalam perut kereta.

Adik-beradiknya yang lain terkejut melihat seorang gadis tiba-tiba masuk kedalam kereta mereka. Pandangan mereka berempat beralih pula ke arah leader mereka.

“Hyung sapa dia ni?”

“Jangan banyak tanya jom pergi villa cepat”

“Tapi hyung takkan nak culik dia pu-“

“Kim Jonghyun”

“Baik hyung!”

Dengan itu Jonghyun cepat-cepat memecut ke villa mereka setelah suara keras leadernya mula bersuara.

Taemin,Key dan Minho yang berada disebelah memandang gadis tidak dikenali itu manakala Jinki berada di tempat duduk bersebelahan dengan tempat duduk Jonghyun yang sedang memandu kereta dengan kelajuan penuh.

Si Eunseol pula memejamkan mata dalam ketakutan dan mula merintih dalam hati supaya tidak diapa-apakan oleh 5 jejaka yang berada dalam kereta bersamanya.

Oh Tuhan, kau lindungilah aku dan ibuku dirumah. Semoga diorang tak apa-apakan diriku. Aku takut sangat. Ibu, maafkan Eunseol. Seol takut bu… Tolong selamatkan Seol bu.

Tiba-tiba tangannya mula ditarik secara kasar. Dia mula menjerit meminta pertolongan namun laungannya dihentikan oleh lelaki yang sama di kebun getah sebentar tadi.

“Saya tak nak turun! Tolonglah jangan apa-apakan saya! Saya masih muda. Saya kena jaga mak saya tolonglah tolonglah” Eunseol mula menangis tersendu-sendu.

Jinki mula berasa panik melihat gadis didepannya mula mengeluarkan air mata. 27 tahun dalam hidupnya tidak pernah dia berasa sedih dan terluka melihat seorang gadis tidak dikenali menangis dihadapannya.

Tanpa dirancang tangan tegap Jinki mula memeluk Eunseol, menenangkannya.

“Shh.. Aku mintak maaf. Aku takde niat nak apa-apakan kau. Aku nak lindungi kau. Maaf paksa kau datang sini. Jangan nangis”

Mata Eunseol mula membulat besar. OMG first time a stranger guy peluk dia. Namun dia tidak berdaya menolak kerana perasaan takut masih menyelubungi dirinya. Pelukan lelaki dihadapannya mula memberi ketenangan yang tidak pernah dirasainya sebelum ini.

Setelah mendengar tangisan Eunseol yang sayup-sayup kedengaran Jinki mula mengesat air mata di pipi merah jambu Eunseol.

Yah Lee Jinki kenapa dengan kau nih?

Aku pun tak tau lah.Oh tangan kenapa tetiba jadi macam ni?

“Kau dah okey kan? Jom masuk rumah” Suara Jinki yang lembut membuatkan Eunseol mengikut arahan Jinki. Tangan Jinki mula memimpin tangan Eunseol. Dipegangnya lengan gadis itu dengan berhati-hati.

Eunseol mula terasa rama-rama sedang berterbangan didalam perutnya.

Tak pernah aku rasa berbunga macam ni. Oh hati kenapa tetiba kau jadi macam ni.

Masa terasa sangat perlahan bagi mereka walaup

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
shawol_girl
Thanks sbb subscribe semua! Author akan berusaha cari idea nak update walaupun sibuk dengan SPM huhu

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
itchycrotch
#2
cool