Chapter 1

The Wrong Steps
Please Subscribe to read the full chapter

“Sampai hati kamu semua tembak suami makcik! Binatang!!! Tuhan akan balas balik apa yang kamu dah buat!” Wanita 50-an itu menangis tersendu-sendu sambil memeluk dan meratap jasad kaku suami tercintanya itu.

“Abang! Abang! Bangunlah!”

“Makcik… kami minta maaf atas kehilangan suami makcik tapi... Bukannya kami sengaja…

“Sudah!! Makcik taknak dengar binatang seperti kamu! Pergi mati!!!” 5 jejaka yang buntu dengan keadaan itu memandang diri mereka masing-masing dengan keluhan berat. Siapa yang tak marah bila pasangan hidupnya pergi dari dunia nyata ini. Salah seorang dari mereka meletakkan sepucuk pistol yang kehabisan peluru berdekatan dengan pasangan suami isteri yang bersandar di sebatang pokok getah.

“Harap makcik faham dan tahu… kami buat ni dengan alasan tertentu. Kami minta maaf.” Gumam lelaki itu dengan perlahan.

Dengan itu, mereka berlima berlalu dari tempat kejadian meninggalkan pasangan tersebut. “Hyung, tak nak tolong makcik tu ke? Takkan nak biarkan je”

“Memang niat nak tolong tapi makcik tu akan report kita yang bunuh suaminya nanti. Keadaan akan jadi lebih bahaya and mission kita musnah macam tu je. Lebih baik kita biarkan. Lagi pun dah nak subuh ni mesti orang yang kerja dekat ladang ni akan datang. Jangan risau Taemin-ah”

“Tapi Jinki-hyung…”

“Shhh… jom pergi cepat.” Jinki yang merupakan abang dan ketua bagi sekumpulan lelaki itu menaiki kenderaan hitam beroda empat dan berlalu dari situ dengan segera.

….

“Ish mana ibu ngan abah ni… Takkan dah pergi noreh getah kut? Awal lagi ni” Eunseol memandang jam dinding yang baru menunjukkan pukul 4:15 pagi dengan cemas.

“Baik aku pergi tengok diorang. Boleh bawak bekal ni sekali”

Gadis yang berumur 25 tahun itu sudah menyediakan kopi dan nasi goreng untuk ibu bapanya yang bertungkus lumus mencari rezeki buat mereka. Memang sudah menjadi rutin bagi si Eunseol yang merupakan anak tunggal dalam keluarga Min yang hidup ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Nasib hiduplah jadi macam ni. Namun dia seorang gadis yang ceria dan tabah yang menjadi buah hati bagi ibu bapanya.

“Pintu rumah dah kunci… bekal dah bawak oke jom cik sikal!”

Eunseol mengayuh ‘cik sikal’nya dengan senyuman ceria. Setiap sapaan oleh orang kampung di balas dengan ceria. Namun senyum

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
shawol_girl
Thanks sbb subscribe semua! Author akan berusaha cari idea nak update walaupun sibuk dengan SPM huhu

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
itchycrotch
#2
cool