soohanfeels- A Bottle of Cola, Full of Love

BOOMBOOM Short Story [OPEN for 6 request and HIRING] [4/6]
Please Subscribe to read the full chapter
   

A Bottle of cola, full of love  (Part1 )

written by: Jelly_Warrior

watak : Jeonghan (SVT) & Namjoo (APINK)

 

 

 

 

Jarum jam menunjukkan pukul enam petang. Namjoo yang baru tiba di studio rakaman yang terletak di SBS Prism Tower  bergegas mengejar lif berhampiran. Dia cuma ada satu jam saja lagi sebelum rancangan The Show Fan PD bermula. Selaku pengacara tetap program itu, dia tak boleh terlewat.

Butang lif ditekan. Sementara menunggu pintu lif dibuka, dia berdiri dan melayan perasaan sendiri. Earphone yang tersumbat di telinga memainkan sebuah lagu dari kumpulan Seventeen- Don’t Wanna Cry. Sesekali, kepala Namjoo mengangguk-angguk mengikuti rentak muzik EDM dari lagu tersebut. Memandangkan kumpulan Seventeen akan menjadi tetamu dalam rancangan The Show Fan PD hari ini, jadi Namjoo terlebih dahulu membuat sedikit homework tentang boy group yang sedang hangat diperkatakan itu.

“Boleh tahan sedap jugak lagu ni.” komen Namjoo sendiri. Memang patut lagu itu mengungguli  ranking pertama dalam setiap carta muzik di Korea saat ini. Rentaknya sangat addictive dan liriknya juga mengesankan. Namjoo kagum sendiri.

Sedang leka dia menunggu lif yang masih belum terbuka, telinganya menangkap bunyi sesuatu yang kuat sehingga membuatkan dia tersentak. Segera, matanya meliar mencari arah bunyi itu.

 

BUK !

 

Selang beberapa saat, ada satu botol cola yang masih baru dan sejuk sedang bergolek ke arahnya dan kemudian melanggar hujung sneakers yang dipakai. Cola itu berhenti betul-betul di hujung kaki Namjoo. Dia melirik kan mata ke arah Cola tersebut sebelum perlahan-lahan beralih mencari punca dari mana ia datang.

“Adoi !”

Seseorang yang tertiarap di atas lantai tak jauh darinya membuatkan mata Namjoo membulat. Mulutnya terlopong tanpa sedar.

 

“Adoyai ! Macam mana lantai ni boleh licin?” omel Jeonghan sendiri sambil dia cuba untuk bangun setelah tersungkur. Inilah akibat terburu-buru masa kejar lif tadi ! Tergelincir la jawabnya ! Habis terlepas Cola yang dipegang saat dia jatuh menyembah lantai. Dada terasa senak dan lutut rasa berpijar. Perlahan-lahan, dia mengangkat kepala untuk mencari Cola nya yang sudah bergolek jauh entah ke mana.

“Ha ! Tu dia.”

Anak mata terhenti pada botol Cola yang tersadai  beberapa meter di hadapan. Namun, bukan lagi Cola yang menjadi tumpuan tapi kaki seseorang yang berada di situ. Botol Cola itu betul-betul berhenti di hujung kaki seseorang.  Mata yang tadinya memandang Cola kini perlahan-lahan beralih ke arah orang tersebut.

“Oh tidak !” hati Jeonghan merintih sendiri saat dia bertentang mata dengan orang yang berada di hadapannya.

Seorang gadis bertubuh genit sedang memerhati dengan muka yang terkejut. Sangat-sangat terkejut sebab matanya membulat besar dan mulutnya terlopong membentuk huruf ‘O’. Dia pandang Jeonghan tak berkelip dan Jeonghan juga sama.

Waktu di antara mereka seakan terhenti.

TING !

Namjoo masih berdiri di depan pintu lif sedangkan lif sudah  terbuka manakala Jeonghan pula masih meniarap di atas lantai tanpa sebab. Mereka saling berpandangan dalam situasi janggal itu dan masing-masing kaku tanpa reaksi untuk beberapa saat sebelum akhirnya ada suara nyaring yang membunuh suasana.

 

“Jeonghan hyung !”

 

Seorang pemuda berlari mendekati Jeonghan yang masih di lantai. Jeonghan tersentak lantas berpura-pura sedang push-up di situ. Dia pandang Namjoo sambil ketawa hambar atau lebih tepat, ketawa cover malu.

“Exercise sikit sebelum buat show.” getus Jeonghan konon nak control macho. Exercise konon. Mana pernah dia buat exercise sebelum ni. Kalau buat pun, takat dua tiga minit saja.

Namjoo terkebil-kebil seketika sebelum ikut ketawa janggal. Situasi apakah ini?

“Yah ! Jeonghan hyung ! Kau gila ke?” Seungkwan, salah seorang ahli kumpulan Jeonghan yang berteriak tadi mencelah. Dia mendapatkan Jeonghan yang masih berpura-pura tekan tubi di lantai lantas membantu pemuda itu untuk berdiri.

Wajah Jeonghan yang merona merah dan muka Namjoo yang masih clueless dipandang silih berganti sebelum dia menyiku pinggang Jeonghan..

“Sumpah kau ni pelik, hyung. Depan Namjoo APink ni jugak kau nak buat hal.” bisik Seungkwan kepada Jeonghan yang sedang tersengih kambing. Situasi ni sangat-sangat memalukan dan Seungkwan rasa macam nak tolong tekup muka Jeonghan dengan baldi

“Kau diam la weh. Aku tengah malu nak mati dah ni.” balas Jeonghan juga berbisik.

Jeonghan pandang Seungkwan sebelum mengeluh perlahan. Sesungguhnya, dia berasa sangat-sangat malu sekarang ini. Sudahlah jatuh tersembam, jatuh pulak di depan seorang gadis cantik. Lebih memalukan bila si gadis cantik itu adalah seorang idol terkenal, Kim Namjoo dan apa yang lebih malang, bila Namjoo ni akan jadi pengacara program yang bakal Jeonghan hadiri nanti. Ah sudah ! Bagaikan jatuh ditimpa tangga nasib Jeonghan jadinya.

 

 

BWAHAHAHAHAH!

Bergema habis satu ruang menunggu dengan hilai tawa 12 orang lelaki yang ada di situ. Ada yang ketawa kuat, ada yang ketawa terbahak-bahak dan ada juga yang gelak sampai tergolek di lantai. Masing-masing terhibur kecuali seorang pemuda yang hanya tarik muka masam.

“Kau ni betul lah memalukan. Dalam banyak-banyak tempat, apasal la kau boleh jatuh depan Namjoo tu?” Seungcheol, ketua kepada ahli kumpulan Seventeen menghabiskan sisa tawanya sebelum mengusik Jeonghan.

Pemuda itu tayang riak geram lantas bersandar di atas sofa. Semuanya langsung tak bagi sokongan moral dekat dia sebaliknya seronok bergelak-ketawa mendengar cerita Seungkwan yang bertindak sebagai saksi kejadian tadi. Si Seungkwan pun satu, bukan main beria dia cerita kepada members yang lain. Siap buat gaya! Langsung tak boleh simpan rahsia.

“Yang tak tahannya, dia  boleh cover malu dengan buat-buat push up. Apa punya idea la.” komen Mingyu mengutuk Jeonghan. Kata-kata si tinggi itu mengundang tawa semua orang sekali lagi. Naik bernanah telinga Jeonghan bila dengar ketawa mereka. Mukanya semakin masam mencuka.

“Kalau aku jadi kau, aku buat-buat pengsan terus. Tak payah nak hadap malu.” Hoshi mencelah dengan idea yang agak bernas. Namun, kata-katanya itu segera dibidas oleh Jeonghan.

“Kau lagi gila. Tak fasal-fasal benda kecik jadi kecoh nanti.”

Mendengar kata-kata Jeonghan buat Hoshi tersengih dan menggeleng. Amboi, marah betul si Jeonghan ni.

“Kau yang salah, hyung. Lantai tu licin sebab baru lepas mop, yang kau acah-acah atlet Asian Games nak buat pecutan dah kenapa? Memang cium lantai la jadinya.” Seungkwan membebel sambil mencapai botol minuman yang berada tak jauh dari situ.

“Aku nak kejar lif sebab takut terlambat.” balas Jeonghan cuba mempertahankan dirinya yang sudah terang lagi bersuluh salah dalam hal ni. Jauh di sudut hati pemuda itu, dia menyesal. Kalaulah dia jalan dengan behave dan menyusun la

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aquariusxpisces
zitaopabo request part 1 updated! ^^ -aquariusxpisces

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 30: Eh takpelah,saya pun sibuk exam sem 1 dah nak dekat utk stpm ni..its okay,just take your(enough)time!! Saya akan tunggu:-) p1 ni dah cukup baik ni hehe btw cite ni best thank you saya hargai usahamu !! Keep forward;-) ;-) all the best exam nnti
soohanfeels
#2
Chapter 28: HAHAHAHA SUMPAH LAWAK KAT PART YG JEONGHAN TRY COVER DENGAN TEKAN TUBI XD ya ampun konyol betul Cheonsa nie XD HAHAHAHA I KENNOT LAH ! XD and part asyik jeling-2 tu ha xD Seungkwan pun suka sangat mengusik :3 thumbs up for author-nim for making this great stories ;) saya akan tunggu, take your time and FIGHTING ! <3
Ifahzira
#3
Chapter 23: Xjangka ending dia semua mati haha btw thanks for the story! Sy suka >< and poster tu lawa lah
girly_
#4
Chapter 27: wahahahahaha thanksss saya akn setia tunggu part 2 dri awak.cerita awak seronok smpai saya sengih2 sorang huuhuu.
. request shop awk ni latak dpt byk subscribers!! btw. take your time.. jgn pening2 hahaha
Zitaopabo #5
Chapter 26: Hiiii! Terima kasih author-nim! Hahahaha tak sangka ada part.2! Apa-apapun, best! Suka style penulisan author-nim!>~< saya bengang pula dengan makhluk2 yang tak berperikemanusian tu Π_n bila Michan kena pukul dengan batang paip aduhhhhhh saya yang terasa hahahahahah. Kejamnya watak2 author-nim ni;---; haihhh apa2pun, goodluck!>< kipidap dongibap><
girly_
#6
saya dh request!!!
soohanfeels
#7
NAK REQUEST BOLEH TAK AUTHORNIM SEKALIAN XD btw holaaa :D
Zitaopabo #8
Saya nak request boleh?
sunshine_blue
#9
Saya dah request betul tak?