Chapter 9

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

 

I can't stop thinking about you and I don't know what to do.

 

 

Kelopak mata Eunha dibuka perlahan. Sinar cahaya matahari yang masuk ke dalam biliknya menyilaukan penglihatannya. Dia mengeliat kecil. Pandangan dihalakan ke arah kanannya dimana Namjoon sedang nyenyak tidur di sebelahnya. Jari jemari Eunha mengusap perlahan wajah Namjoon. Lama dia tenung wajah peloles Namjoon sampailah Namjoon tiba2 bersuara.

“Handsome sangat ke saya ni sampai awak tenung saya lama macam tu?” Namjoon menyoal dengan mata tertutup. Eunha tersentak. Kantoi. Dia ni selalu macam ni.Mesti tahu je apa yang aku nak buat.

Namjoon membuka matanya. “Morning.” Ucap Namjoon. “Morning yeobo.” Balas Eunha sambil tersenyum.

“Mianei  pasal semalam.” Namjoon meminta maaf. Eunha memukul bahu Namjoon. “Kenapa awak tinggal saya dengan si Ruby tu?!” soal Eunha dengan geram. Namjoon ketawa kecil. “Kenapa awak takut sangat kat kucing tu? Dia bukannya pernah ada buat jenayah makan orang pun.”

“Sebab dulu Eunwoo pernah bela kucing waktu umur saya 8 tahun. Saya memang ada alahan kat bulu kucing. Waktu tu omma suruh saya bagi makan kat kucing Eunwoo. Saya pun dengan rela hati bagi kucing tu makan tapi lain yang jadi. Kucing jahat tu tiba2 datang cakar tangan saya. Esoknya, saya terpaksa buang kasut tumit warna merah saya sebab kucing adik saya tu kencing atas kasut kesayangan saya. Sampai sekarang la saya tak suka kucing” Cerita Eunha panjang lebar.

Namjoon ketawa lagi. “Agaknya muka awak tu macam tikus kot sebab tu lah dia cakar awak tak tentu pasal.” Ujar Namjoon. Eunha memukul bahu Namjoon lagi. “Ha ha ha hambar Encik Kim Namjoon.”.

“Tapi sejak bila pulak awak ada bela kucing? Sebelum ni tak pernah nak nampak pun?” tanya Eunha.

“Saya mintak anak perempuan CEO Bang Shi Hyuk tolong jagakan Ruby waktu promotion lagu Fire dulu. Baru minggu lepas saya teringat tentang Ruby tu.”

‘Heh.Ni baru anak kucing. Kalau dia tertinggal anak aku kat mall atau kat mana2, aku siat2 kulit dia hidup2’ omel Eunha dalam hati.

“Cyiagyia.” Panggil Namjoon. Eunha mengangkat kening.

“Semalam saya ada jumpa CEO Bang Shi Hyuk. Saya ambil keputusan nak pindah dorm BTS. Untuk sementara waktu sebab berkemungkinan sasaengs boleh jejak awak sampai ke rumah ni. Kalau kita pindah dorm saya, keselamatan awak terjamin lah jugak. Takdelah saya nak risau sangat. Awak setuju ke tak?” Namjoon buat muka comel so Eunha akan setuju dengan cadangan dia tu.

Eunha terus bangun sebaik sahaja mendengarkan cadangan Namjoon tu. ‘WHATTT?!!! Duduk sebumbung dengan abangtan?!! Ada Min Yonggi. Ada Jungkook! Ada Seokjin!! Haih Kim Namjooon, aku sayang kau!!’ Eunha menggedik.

Namjoon slap dahi Eunha. “Sempat lagi nak berangan! Setuju ke tak? Kalau setuju, lusa kita pergi sana.” Kata Namjoon. Eunha mengangguk laju. “Roger!” ujarnya dan melompat keluar dari katil dan menuju ke tandas. Memang semangat dia nak pergi tempat kerja harini dah lain macam.

Lee’s Luxury Restaurant

(Lupa nak bagitahu plan Lee’s Luxury Restaurant ni camana. Ada tiga tingkat. 1st floor, cafeteria dengan dapur tertutup. 2nd floor, basic customer dengan dapur terbuka, 3rd floor, ada office Sungyeol Ahjushii dengan Lee Sungjun [ayah Eunha] , ruang VIP dengan dapur terbuka. So chef2 yang paling berpengalaman ditempatkan di tingkat tiga.)

“Kambing panggang meja tujuh?!” laung Eunha. “Yes chef!” sahut anak buah Eunha. “Hidangan meja 13, 14?!” laung Eunha lagi. “Yes chef!” sahut anak buah Eunha lagi.

 Jungkook terlopong. “Gila noona. Tegasnya dia buat kerja.”

Namjoon mengangkat kening tanda dia bangga akan isterinya itu.

“Tak sabarnya aku nak rasa masakkan 5 star noona! Namjoon hyung memang untung sebab hari2 dia boleh makan sedap!” Jimin menambah.

Namjoon, Jungkook dan Jimin memang tak ada kerja harini. So untuk sibukkan diri, diorang pun pergi la Lee’s Luxury Restaurant sebab nak skodeng si Eunha tu. Ni first time diorang datang situ. Okey, tipu untuk Namjoon. Hampir 10 kali dia datang sini tapi sebagai pelanggan biasa. Harini saja nak up level jadi pelanggan VIP kat Lee’s Luxury Restaurant. Nak buat kejutan untuk isteri kesayangan. Lepas makan makanan yang diorder, ada plan nak buat report kat Sungyeol Ahjushii. Konon-kononnya nak cakap yang masakan Eunha tu tak sedap lansung. Namjoon tersengih-sengih keseorangan bila teringat akan plan-nya itu.

“Hands, please!” laung Eunha dan kembali menyambung kerjanya. Seorang pelayan perempuan mengambil hidangan yang sudah disediakan oleh Eunha sebentar tadi lalu menghantar hidangan tersebut ke meja seton bertiga tu.

Kecur air liur Jungkook apabila melihatkan kambing panggang yang disaluti dengan gabungan sos douche dan cheat’s béarnaise yang mampu meliurkan sesiapa sahaja yang melihatnya.Dahla masih berasap lagi. Laju Jungkook mencapai  pisau dan garfu. Dia memotong sebahagian daging itu dan dimasukkan ke dalam mulutnya.

“Woah! Mashiddaaa!” ujar Jungkook. Jimin mengangguk tanda setuju. Dia menyuap makanannya ke dalam mulut. Jimin memandang persekitarannya.  Ruangan VIP di tingkat 3/3 restoran itu berkonsepkan mahogani. Memang mewah. Dapur chef juga direka secara terbuka. Lagi senang Si Namjoon, Jungkook dan Jimin nak skodeng Eunha sebab diorang ambil meja yang paling dekat sekali dengan dapur. Memang tak ada kerja.

 “Saya nak awak buat hidangan ni dengan bersih, sempurna dan cepat. Faham?” Eunha mengarah seorang pelatih di restoran itu. “Yes, chef!” balas pelatih tersebut. Eunha menyambung kerja platting yang tergandala sebentar tadi. Tiba2, Hayoung menepuk bahunya dengan lembut.

Eunha mengangkat muka. “Ada apa unnie?” soalnya. Mulut Hayoung dijuihkan ke suatu tempat. Tempat dimana Namjoon, Jungkook dan Jimin duduk. Kelihatan mereka bertiga sedang menikmati hidangan masing2 sambil bergelak tawa. Eunha terlopong. ‘Namjoon kata dia busy sangat harini. Ada latihan sampai lewat malamlah konon!’ omel Eunha di dalam hati. Kerja platting dihentikan.

‘Haute Steak ni untuk meja tujuh yang diorang duduk tu. Steak separuh

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT