Chapter 3

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

Apa beza awak dengan bulan?

Saya duduk dekat bumi tapi bulan duduk kat angkasa?

Salah.

Then?

Bulan menerangi malam tapi awak menerangi hati saya.

--------------------------------------------------------------------------------

Eunha bangun dari birai katil sebaik sahaja memberi morning-kiss kepada Namjoon. "Nanti bila dah bangun, makan sendiri ok?" kata Eunha kepada Namjoon yang entah dengar ke tidak.

Dia mengambil beberapa langkah untuk keluar dari bilik Namjoon dan sebaik sahaja dia memulas tombol pintu bilik tersebut.. 'Buff!' Teddy bear gergasi milik Namjoon tiba2 menghempap badan Eunha yang cukup genit itu.

 'Aduh! Sejak bila teddy bear ni boleh terbang?' Eunha mengusap kepalanya dan memandang ke arah Namjoon.

Kelihatan Namjoon yang sudah terjaga dari tidurnya dengan muka yang cemberut memandang Eunha. "Denda 1!" Namjoon bersuara. 

"Sakit tau tak! Teddy bear awak ni kecik tak kalut!" Eunha berleter.

"Denda 2! Bawak teddy bear tu kat saya sekarang!" arah Namjoon. Eunha mendengus.

Dia mengangkat teddy bear itu. 'Beratnya!' detik hati Eunha. Dia perlahan-lahan membawa teddy bear itu ke arah katil Namjoon. 'Besar lagi teddy bear tu dari orang yang mengangkatnya.' Bisik Namjoon melihatkan isterinya membawa teddy bear itu dengan gagahnya tapi tak menampakkan muka kerana saiz teddy bear itu besar sedikit daripada saiz badan Eunha.

Eunha meletakkan teddy bear tersebut bersebelahan dengan Namjoon. Dia tercungap-cungap kerana membawa sesuau yang lebih berat dari dirinya sendiri. "Denda 3! Suap saya makan!" arah Namjoon lagi.

Eunha mendengus geram. Dia mengambil air kosong yang berada di dalam tray. Disuakan gelas itu ke mulut Namjoon. Namjoon membuka mulutnya dan meneguk air tersebut. Eunha kemudian mengambil Strawberry milkshake dan menghalakan straw ke mulut Namjoon.Namjoon menyedut straw tersebut.

"Great. Tak masam, tak manis sangat." Komen Namjoon. Eunha tetap dengan muka menyampahnya. Eunha meletakkan kembali strawberry milkshake kembali ke dalam tray. Belum sempat dia mencapai French toast yang berada di atas pinggan, tangan Namjoon cepat mencapai French toast itu lalu disuapkan makanan itu ke dalam mulut Eunha. Eunha terkedu. Dia mengunyah perlahan roti itu.

French toast yang selebihnya dimakan sendiri oleh Namjoon. "Mashidda!" kata Namjoon dan membelai lembut rambut panjang Eunha. Eunha mula blushing. 'OK owhh.. Eunha dah masuk perangkap.'

"Sweet pulak awak pagi2 ni. Selalunya berleter-leter kat saya sampai tak ingat dunia. Bukan semalam ada orang tu hempas pintu bilik sampai nak pecah ke?" Eunha memerli. 

"Awak demam ke?"duga Eunha lalu tapak tangannya hinggap di dahi Namjoon. Normal je suhu.

"Bukan sebab demam dan bukan sebab semalam." Balas Namjoon. "Habis tu?" Eunha mengangkat kening.

"Sebab saya dapat first ever kiss dari isteri saya." Namjoon menambah dan menyimpulkan senyuman. Eunha terpempam. 

'Bukan dia tengah tidur ke tadi masa aku kiss dia??' fikiran Eunha bercelaru. Mukanya membahang dan pipinya mulai merah.

"Thank you." Kata Namjoon dengan ikhlas. Dia memberi kucupan di dahi Eunha.

'FIREEEE!!' Perasaan Eunha sekarang menyanyikan lagu BTS-FIRE. Dia terkedu dan menunduk malu. Shy2Baby gituh.

 "Err, kalau takde apa lagi, saya keluar dulu eh. Saya nak pergi iron baju awak." Eunha meminta izin. Kalau boleh, nak saja dia memulas telinga Namjoon kerana telah membuatkan hadir satu perasaan ganjil terhadap dirinya.

Eunha mencapai tray di atas meja lalu mengambil langkah untuk keluar dari bilik Namjoon sambil menunduk malu. "Awak, nanti tak payah pakai make-up. Sebab pipi awak tu dah cukup merah mengalahkan blusher jenama Mak Jemah!" pesan Namjoon sebelum Eunha keluar dari biliknya.

'BANGG!' Pintu bilik Namjoon dihempas kuat. Eunha menarik nafas lega. 'Rap Monster BTS kiss aku tadi. Serius tak percaya! Weihh!! Malunya! Eunha, kenapa kau terdetik hati nak cium dia tadi?!' Eunha mengetuk kepalanya dengan tangan kanan.

Rumah En.Sungjun dan Puan Eunji

Namjoon memerhati sekeliling ruang tamu rumah mentuanya. Dia berjalan menuju ke kabinet cermin yang menempatkan beberapa bingkai gambar. Dari atas hingga ke bawah, kabinet cermin itu dipenuhi oleh gambar keluarga En.Sungjun.

Mata Namjoon tertancap ke sebuah bingkai gambar yang berukiran bunga tulip. Wajah gembira En.Sungjun yang masih dalam lingkungan umur 40an dan seorang remaja perempuan yang rupanya seiras dengan Eunha dalam lingkungan umur belasan berada di sebelahnya. Mereka berdua memakai baju seragam yang sama. Baju seragam chef. Sebuah trofi berada di sebelah bingkai gambar tersebut. 

Namjoon mengecilkan matanya untuk membaca perkataan yang tertera di trofi tersebut.

                         'JUARA'

'FOOD FIGHT COMPETITION 2010'

Mata Namjoon beralih ke bingkai lain. Kelihatan En.Sungjun yang memakai baj

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT