Chapter 6 (Truth)

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

"Everywhere I go, I hope to see you" 

 

“Nae hyung. Tengok la kalau Namjoon tak ada schedule ngan grup.” Namjoon menuruni anak tangga sambil bercakap dengan abangnya melalui phone. Dia kemudian keluar dari rumah lalu menghidupkan enjin kereta. “Kamu nak ke mana tu?” soal Hyungjae Namjoon dari corong phone. “Nak pergi ambil Eunha kat restoran ayah dia.” Jawab Namjoon.

 

“Owh ok. Inform hyung kalau jadi nak datang sini.Dong wook dah lama nak manja2 dengan ahjushii dia.” Ujar Hyungjae. “Nak cakap ngan dia!” Namjoon meminta.

 

“Dia dah tidur dah pun. Hyung end call dulu. Ada banyak kerja sebab nak uruskan pembahagian harat wasiat appa. Annyeong.” Hyungjae mematikan panggilan selepas salamnya dijawab oleh Namjoon.

 

Mendengarkan tentang harta wasiat appa-nya, Namjoon berasa sebak tiba2. Dia sangat rindu akan mendiang appa-nya yang selalu menyokongnya di dalam dan sebagainya. Tapi apakan daya, bila ajal dah tiba. Namjoon mengeluh dan berharap Eunha akan sentiasa berada di sisinya walau mereka berdua tidak pernah menyatakan perasaan sayang terhadap diri masing2.

 

Setelah mengharungi (ceh ayat -,-) trafik jams, Namjoon akhirnya sampai di destinasi iaitu Lee’s Luxury Restaurant. Dia menjengukkan kepalanya untuk mencari kelibat Eunha. “ Haih manalah minah sengkek tu pegi? Dahla hujan.” Namjoon memarkir keretanya di tempat parking  dan tak lupa juga spek mata hitam mesti disarungkan di mata.

 

Dia membuka lipatan payung dan keluar dari kereta. Kelihatan di depan pintu utama restoran yang mewah itu, Eunha sedang bergelak ketawa dengan seorang namja yang memakai uniform cef seperti Eunha. ‘Tak kena dengan hujan, boleh pulak diorang berdua ni buat babak dilwale tak jadi kat sini!’ Namjoon merengus. Jeleshh. 

 

Dia meolak bahu Eunha dengan kuat. Akibat daripada tolakan tersebut, Eunha hampir jatuh tersembam tetapi sempat disambut oleh lelaki yang tidak dikenali Namjoon itu. “Gwenchanayo?” soal lelaki tersebut. Makin panas hati Namjoon. Eunha mengangguk dan memalingkan mukanya.

 

‘Dia rupanya!’ mahu sahaja Eunha menolak Namjoon kembali biar Namjoon mampus terus kat situ. Plus waktu2 hujan macamni. Macam scene dalam drama pun ada. Fikir Eunha. Dia menjeling tajam Namjoon sehingga menampakkan urat tengkuknya menegang.

 

“Siapa ni Eunha?” soal lelaki tadi. “Aa? Erm, kenalkan ini abang saya.” Jawab Eunha sambil senyum menyeringai.

 

“Mwo?!” Namjoon menengking tak tentu pasal. Eunha menekup mulut Namjoon. “Annyeong. Jumpa lagi esok.” Eunha menayangkan giginya lalu menarik Namjoon beredar dari situ.

 

“Err annyeong. Peliknya abang Eunha tu.” Desis lelaki tersebut. Namjoon melepaskan genggaman Eunha. Dia berjalan meninggalkan Eunha di belakang dan masuk ke dalam kereta. Eunha terpinga-pinga. “Yahh!” Eunha cepat2 masuk ke dalam kereta kerana hujan semakin lebat.

 

Namjoon merenung Eunha. “Booya? Kenapa tengok saya?” soal Eunha dengan dingin.

 

“Sajelah. Awak nampak y btw.” Jawab Namjoon selamba dan mula memandu. Eunha terpempam. Dia cepat2 menutup bahagian baju yang menampakkan warna kulitnya akibat terkena hujan tadi.

 

“ert!” kata Eunha.

 

“Hello Lee Eunha, awak tu wife saya. Suka hatila saya nak buat apapun.” Namjoon menjeling. ‘Dia mengaku aku ni wife dia.Terharu T-T .’ sengih Eunha. “Whatever. Kenapa awak lambat sangat tadi?” soal Eunha.”Macam tak kenal Gangnam ni. Mestilah sbb traffics jam!” balas Namjoon.

 

“Siapa lelaki yang gatal sangat gelak dengan awak tadi?” kali ini Namjoon menyoal.

 

“Itu junior saya. Dia baru je kerja kat restoran appa. Jeles la tu.” Eunha menduga. “Go to hell. Saya takde masa nak jeles2 bagai ni.”. Mulut tak berinsurans Namjoon mula beroperasi

 

 “Hari sabtu ni kerja tak?” soal Namjoon. “Ani. Wae?” soal Eunha kembali. “Hyungjae hyung suruh kita berdua balik rumah appa saya. Kat Gyeonggi-do tu. Kalau awak setuju nak balik sana ngan saya, bolehla saya kenalkan awak dengan ahli keluarga yang lain.” Balas Namjoon.

 

Eunha terdiam. Fikirannya terimbas sewaktu pertama kali dia dan Hyungjae berjumpa di Syarikat Peguam dahulu. Wajahnya yang bengis dan badan yang terlebih sado itu mampu membuatkan siapa2 sahaja gerun.

 

‘Teringin pulak nak tengok rumah asal Rapmonster BTS ni macam mana. Agaknya ahli keluarga dia ni pun mulut tak berinsurans tak? Jangan fikir yang bukan2 la Eunha! Belum jumpa belum tahu. Cakap setuju dah la.’ Bebel Eunha di dalam hati.

 

“Saya setuju. Tapi ada syarat.” Jawab Eunha.

 

 “Gedik la nak bersyarat-syar

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT