Chapter 1

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

Awak. Jom main nyorok2.😁

Taknaklah😕

Ala, tak sporting la awak ni! 😫

Saya taknak main😕

Sebab?🤔

Perempuan secantik awak ni, susah nak cari 🙊🙈🙈

----------------------------------------------------------------

"Eunha." Panggil Namjoon lalu memeluk pinggang isterinya dari belakang. Pipi gebu Eunha mula blushing. Namjoon tersengih. 

'Suka la tu'. Fikir Namjoon. 😝

"Nae?" Kata Eunha sambil tanggannya mengacau sup rumpai laut yang dimasaknya dengan senduk.

"Apa beza awak dengan tong sampah?" soal Namjoon. 

'Hailah suami, kenapa dengan tong sampah jugak kau nak bandingkan aku.' 😔 bisik hati Eunha. 

"Err, tong sampah busuk tapi saya wangi?" jawab Eunha meneka.

Namjoon menggeleng dan tersenyum.

"No, sayang. Tong sampah ada gunanya,tapi awak tak ada guna." Jawab Namjoon dan cepat2 melepaskan pelukan lalu berlari menuju ke ruang tamu.

"Whatttt?!!!"😤😡😡 jerit Eunha dengan mata yang terjegil tanda menahan marah. Dadanya berombak.

"Ada jugak yang kena belasah pakai senduk ni kot!! " 😡😒 kata Eunha dengan nada yang tinggi. Sementara Namjoon yang sedang menonton tv di ruang tamu hanya ketawa berdekah-dekah seperti gorilla di zoo.

Eunha mengeluh. 'Kenapa aku ditakdirkan jadi bini eskpres mamat gila tu???' otak Eunha ligat berfikir dalam banyak2 perempuan, kenapa Lee Eunha jugak yang bapaknya si Kim Namjoon pilih sebagai menantu. Baru 1 bulan 2 minggu mereka berkahwin tetapi hati dan otak dan segala mak nenek yang ada pada diri Eunha bagaikan hendak pecah kerana mulut Kim Namjoon yang tersangatlah tak berinsurans.

Fikirannya kemudian mengingati tentang perkara yang terjadi pada 4 bulan yang lalu.

Flashback

"Boleh saya tanya kenapa saya kena ada kat sini?" soal Eunha. "Kejap lagi cik akan tahu. Sebelum tu cik boleh duduk dulu kat sini." Lelaki yang dikenali sebagai En.Seojun itu mempelawa Eunha duduk di atas sofa yang disediakan. Eunha melabuhkan punggungnya. Hatinya masih berdetik kenapa dia harus berada di dalam bilik itu.

Pintu bilik diketuk dan dua orang lelaki masuk ke dalam bilik bersaiz sederhana itu. Seorang memakai spek mata hitam dan seorang lagi bertubuh tegap. 'Dah kenapa pulak ada orang lain kat sini. Diorang nak buat apa2 ke kat aku?' Hati Eunha mula rasa tidak tenang.

"Err.." Belum sempat Eunha mengabiskan ayatnya, En.Seojun bersuara. "Memandangkan semua pewaris dah ada kat sini, baik saya mulakan penyerahan waris kepada awak bertiga." Kata En. Seojun membuatkan Eunha terpinga-pinga.

"Pewaris?"😱 soal Eunha. Lelaki yang spek mata hitam tadi membuka spek yang dipakainya lalu memandang ke arah Eunha. "En.Seojun, kenapa ada orang lain kat sini?" soal lelaki itu pula. 'Eii?! Ini bukanke Rap Monster BTS???'😮 Mata Eunha tidak leka memandang lelaki itu.

"Sabar. Cik Lee Eunha juga merupakan pewaris kepada wasiat yang diberikan oleh Tuan Kim." Jawab En. Seojun.

 "Dia takde kaitan pun dalam keluarga kami. Tapi kenapa dia pun jadi pewaris kepada wasiat ayah saya jugak?" soal lelaki betubuh tegap pula. Raut wajahnya kelihatan sama seperti Namjoon tapi nampak lebih matang sedikit. Mungkin abangnya. Fikir Eunha.

"Itu saya tak tahu. Mendiang Tuan Kim rahsiakan kenapa Lee Eunha pun jadi pewaris dia." Jawab En Seojun lagi.

 "Err, encik, saya rasa encik dah salah orang ni. Mungkin Lee Eunha tu bukannya saya tapi orang lain?" soal Eunha mendapat kepastian.

 "Hmm, betul tu. Saya rasa encik dah silap orang ni." Lelaki bertubuh tegap itu menambah dan matanya memandang Eunha dengan padangan tidak berpuas hati dengan Eunha. 

'Eleh! Macam lah aku nak sangat waris ayah kau tu. Kenal ayah kau pun tak!' 🙄 bisik Eunha dan membalas pandangan tersebut dengan jelingan menyampah. 

"Saya memang pasti. Sebab orang yang bernama Lee Eunha di dalam surat wasiat ni adalah anak kepada Lee Sungjun. Nama ayah kamu Lee Sungjun kan?" soal En.Seojun pula. Eunha mengangguk. 'Dah macam mana pulak nama Appa boleh ada dalam surat wasiat tu. Fikiran Eunha makin bergerutu.

"Pernah bersekolah di SS High School dan melanjutkan pelajaran di University of Woman di Gangnam dan mendapat degree dalam bahagian masakan?" kata En.Seojun menambahkan kepastian tentang Lee Eunha. Eunha mengangguk lagi. 'Semua benda packcik ni tahu. Stalker ke apa?' Eunha meneka.

"Ada soalan lagi?" soal En.Seojun. Mereka bertiga menggeleng. En.Seojun memulakan pembacaan surat wasiat oleh mendiang Tuan Kim.

Eunha keluar dari bilik itu bersama dua orang lelaki tadi sebaik sahaja pembacaan wasiat tamat. Fikirannya makin bercelaru. 'Aduh, dugaan apa pulak ni?!'😖😿😿 Eunha meraup mukanya. 

"Eunha." Panggil Namjoon. Eunha memalingkan mukanya ke arah Namjoon. Perasaan marah,geram,terkejut dan takut berada di dalam hati Eunha.

"Boleh jumpa saya dekat Café Bean? I mean sekarang." Kata Namjoon. Eunha memandang jam yang tersarung kemas di pergelangan tangannya.

'2.00 petang. Emm,bolehla' fikir Eunha. "Boleh." Eunha mengangguk tanda setuju. "Hyung, balik la dulu. Namjoon ada hal nak cakap ngan yeoja ni." Kata Namjoon kepada lelaki bertubuh tegap itu. Lelaki bertubuh tegap itu bersetuju dan berpesan "Bincang elok2. Jangan ada kerusi meja pecah kat café tu." Kata lelaki itu dan pergi.

"Shall we?" Namjoon berjalan ke hadapan diiringi oleh Eunha.Mereka berdua berjalan menuju ke café yang berdekatan dengan pejabat itu.

Café Bean ☕️

"Pasal kita tu.. Awak setuju?" Eunha bersuara. Namjoon menggeleng. "Awak?" Namjoon menyoal Eunha pula. Eunha hanya menggeleng. "Saya muda lagi untuk ni." Kata Eunha.

"Saya idol. Grup saya tu berpengaruh. Saya takut kalau fans saya kecewa. Grup saya pun baru je dalam 4 tahun debut. Kerjaya saya ni penting sebab memang dari kecil lagi saya nak jadi singer." Kata Namjoon. Eunha mengangguk tanda faham.

"Tapi, saya kena hormat dengan permintaan mendiang ayah saya. Mungkin ada sebab kenapa saya kena berkahwin dengan cik Eunha. So.." Namjoon mematikan kata-katanya. "Kalau awak setuju, saya akan setuju." Sambung Namjoon.

Eunha terpana. "Awak serius ke ni? Kerjaya awak, fans awak lagi." Eunha mendapatkan kepastian Namjoon. "Semuanya bergantung pada awak. Kalau awak setuju, saya pun setuju." Jawab Namjoon.

Di Rumahnya. 🏡

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT