Chapter 7

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter
If our love ceases to be That is End of my world for me -2NE1, MISSING YOU

“Apa semua ni h-hyung?” Namjoon seolah-olah tidak mempercayai apa yang dibacanya. Dia mendakap Eunha. Eunha juga tidak mempercayai apa yang telah dibacanya sebentar tadi. “Bca surat wasiat ni pulak.” Arah Hyungjae. Namjoon membuka lipatan kertas yang berada di tanggannya.

 

Untuk: Namjoon, anak kesayangan appa.

 

Annyeong Namjoon-shii. Pada waktu kamu baca surat ni, appa dah tak ada di sisi kamu. Appa minta maaf sebab appa tak kuat untuk lawan sakit kanser jantung appa. Appa minta maaf sebab tak boleh support kamu macam selalu. Tapi appa harap dengan mengahwini Lee Eunha, kamu dapat teruskan hidup kamu.

 

Salah appa sebenarnya sebab tak ceritakn perkara sebenar  tentang kemalangan omma 8 tahun yang lalu. Sebenarnya Eunha telah menyelamatkan omma daripada dilanggar oleh orang suruhan musuh perniagaan appa. Appa minta untuk Lee Sungjun dan Lee Eunji iaitu parents kepada Eunha untuk merahsiakan mengenai kemalangan tersebut supaya keselamtan Eunha terjamin. Appa takut Eunha akan jadi mangsa yang seterusnya dan disebabkan itu, Appa mengambil keputusan untuk menyuruh keluarga Eunha berpindah ke Seoul. Appa yang menaja pembelian rumah, kereta dan lain-lain untuk keluarga Eunha.

 

Disebabkan terhutang budi, appa menyerahkan sedikit harta wasiat appa kepada Eunha kerana telah menyelamatkan omma.

 

Akhir sekali, Appa harap kamu dapat jaga Eunha dengan baik. Layan dia macam appa layan omma kamu dulu. Annyeong. My greatest son, Kim Namjoon.

 

 ‘Rupanya appa omma tipu aku kenapa aku boleh ada kat hospital selepas tersedar daripada koma. Diorang cakap aku kemalangan tapi tak pernah pun cerita tentang aku pernah selamatkan Kim Sungah dulu. Patutlah appa Namjoon bagi sedikit harta wasiat dia kat aku.’ Fikir Eunha.

 

 

Bilik Namjoon

 

Namjoon dan Eunha duduk di atas birai katil bersaiz Queen. Pandangan mereka bertaut. “Awak memang betul2 tak ingat ke tentang kejadian tu?” soal Namjoon. Eunha menggeleng. “Saya hanya ingat yang saya kemalangan masa kami sekeluarga bercuti kat Gyeonggi-do ni. Serius saya tak ingat.” Jawab Eunha.

 

“Lepas saya sedar dari koma selama 2 bulan tu..”

 

Flashback

 

“Omma, kita nak pergi mana ni? Kenapa ada orang angkut barang2 rumah kita? Soal Eunha kepada Lee Eunji yang sedang mengangkat sebuah kotak.

 

“Kita akan berpindah ke Seoul sayang. Mianhe sebab tak bagitau kamu tentang ni.” Balas Eunji.

 

“Tapi kenapa?” soal Eunha lgi.

 

“Sebab appa kamu tukar tempat kerja. Mari tolong omma angkatkan apa yang patut boleh?” Eunji membalas  dengan pertanyaan.

 

Eunha hanya mengangguk.

 

End of Flashback

 

 Namjoon menangis semahu-mahunya di bahu Eunha.

“Jeongmal mianhae Eunha yaa..” pelukan tersebut dileraikan.

 

Eunha tersenyum. “Gwenchanayo. Lagipun perkara tu kan dah lepas. Mendiang omma awak pun selamat kan waktu tu?” soalnya.

 

“Saya rasa bersalah sebab selama ni saya selalu menyusahkan awak. Buli awak dan saya mengaku saya cemburu dengan Yonggi.” Namnjoon menundukkan kepalanya.

 

Eunha menekup mulutnya. Perasaannya dikawal untuk meleraikan ketawa terhadap statement yang diberikan oleh Namjoon tadi. Dia menarik nafas panjang .

 

 “Setiap orang ada kebaikan dan keburukan. Ada perangai yang boleh diubah dan ada yang tak boleh diubah. Saya bersyukur sebab awak bukan seorang suami yang kaki pukul, kaki minum  dan benda lain yang saya benci. Even awak dah pernah baling Totoro (nama teddy bear gergasi Namjoon) banyak kali kat saya. But honestly Kim Namjoon, You are totally perfect in my eyes.” Ujar Eunha.

 

Namjoon terdiam.

 

“Kurangkan rasa cemburu awak. Saya hanya minat Yonggi sebagai bias. Tak lebih dari tu.” Sambung Eunha.

 

“Saya ada permintaan.” Kata Namjoon. “Lepasni panggil saya yeobo.” Sambung Namjoon.

 

Eunha terpempam. Readers tahu tak game Flappy Birds yang terbang tak cukup tanah tu? Ha, macam tu la hati Eunha sekarang ni. ‘OYEMGIGIGI! Finallyy!’ Eunha tersengih bersama hidung yang kembang kempis. “Ermm arasso ,yeobo.”  Kata Eunha.

 

“Saya pergi mandi dulu ok.” Pinta Eunha lalu bangun dari katil bersaiz Queen itu dan menuju ke tandas.

 

 15 minit kemudian..

 

 “Yeobo.” Panggil Eunha usai sahaja keluar dari bilik mandi dalam keadaan berbaju tidur. Manakala Namjoon yang sedang berselfie di atas katil acah2 muka telur hanya mengangkat kening.

 

Eunha berjalan menuju ke arah Namjoon sambil mengelap rambutnya yang basah. Dia kemudian melabuhkan punggung di birai katil.

 

“Tadi Seunghoon yang cousin awak tu cakap muka saya macam Nana After School. Cantik sangat ke saya ni?” soal Eunha ingin tahu. Namjoon jelling menyampah. Tapi dalam hati ,’Dah nama pun wife aku, mestila cantik! Apesal mangkuk sangat minah ni?’

 

“Cantik. Tapi cantik macam selipar jamban Nana After School.” Jawab Namjoon selamba lalu matanya difokuskan terhadap selfie-nya semula. Eunha ternganga. Hatinya sedih mendengarkan kata2 dari Namjoon.

 

‘Tadi bukan main nak sweet mengaku dia punya salah. Sekarang mula balik perangai lama. Haih Namjoon2, nasib idol je ni.Kalau tak, esok mesti ada article kat paper bertajuk ‘Rapper terkenal Korea Selatan, Kim Namjoon mati dibunuh dengan epik!’ Eunha sengih keseorangan.

 

 Dia bangun dari duduknya dan menuju ke arah sofa yang berhadpan dengan katil. Kepalanya dibaringkan di atas bantal yang berada di atas sofa. Laman Twitter dibuka dan Eunha hanya scroll news dengan rasa malas. Namun, pandangannya difokuskan terhadap satu tweet dari @BTS_OFFICIAL.

 

Tweet tersebut menunjukkan dua selfie daripada Ram takde jam iaitu suminya sendiri.

 (just imagine ada dua gmbar selfie Namjoon atas katil dengan caption “Hello Friends!”)

 

Eunha menekan ikon ‘reply’ untuk komen tentang gambar tersebut.

 

@EUNHAeee

Muka macam half-boiled egg. Dahla tak mandi lagi euuu~ Btw, pic ni cute wahai my dearest yeobo. 🙊👍🏼

 

Pada masa yang sama, Namjoon yang sedang melihat beribu-ribu comment dari fans mengenai selfienya sebentar tadi ternampak akan ‘reply’ dari Eunha. Dia mengangkat muka. “Sibuk je nak reply bukan2 kat gambar saya. Delete tweet tu!” arah Namjoon.

 

“Biarlah. Akaun saya suka hati

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT