Chapter 4

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

Awak tak penat ke?

Tak la. Kenapa?

Sebab sepanjang hari awak asyik berlegar-legar dalam kepala saya.

----------------------------------------------------------------------------------------------

"Stay." Namjoon membisik di telinga Eunha. Eunha mengangkat muka memandang Namjoon. Kelihatan Namjoon sedang tersenyum kepadanya. "Morning cyagiya.." bisik Namjoon lagi sambil tangganya mengelus lembut pipi Eunha.

Jantung Eunha berdegup laju dan perutnya mengecut seperti ada seekor rama2 sedang bertebangan di dalamnya. Matanya melirik ke arah dada Namjoon. Ada la dalam 4packs camtu. But still seksi. Eunha mengetap bibir kerana malu yang teramat.

'Please Kim Namjoon. Don't do this to mee..' getus Eunha. Namjoon merapatkan bibirnya ke dahi Eunha lalu mengucupnya. Darah yang mengalir laju di dalam badan Eunha mebuatkan dia menjadi nervous serta-merta. "Sorry pasal semalam." Namjoon bersuara. Eunha masih lagi kaku.

Senyap. Tiada kata2 yang diungkapkan dari mulut Namjoon dan Eunha. Selalunya waktu macamni, mereka berdua akan berdebat di meja makan sambil menikmati breakfast. "Namjoon." Panggil Eunha. "Hmm?" Namjoon membalas. "Boleh tak awak pakai baju?" tanya Eunha yang masih berada di dalam dakapan Namjoon.

"Boleh. Tapi ada syarat." Jawab Namjoon. Eunha menelan liur. "Syarat pertama..." Percakapan Namjoon terhenti sebaik sahaja ringtone Chen-Everytime kedengaran di phone Eunha. 'Yeah!! Victory is mine!' Eunha menjerit keriangan di dalam hati. Dia mencapai phonennya dan melihat nama panggilan yang tertera di skrin. 'Errk! Sungyeol Ahjushi call?!!' hati Eunha berdegup laju. Perlahan dia menekan ikon 'Accept call'

'EUNHAAA!!' En.Sungyeol memekik di talian.

Eunha menjauhkan phone dari telinganya. 'Bingit' getus Eunha dan kedengaran bunyi bising seperti En.Sungyeol berada di dalam dapur restoran.

"Err, yoboseyo ahjushi?" Eunha mengetap bibir. 'Habisla akuuu!'

'Sempat lagi hang yoboseyo ngan aku! Hang pi mana Eunha?! Dah sebulan hang takmai kerja! Ambik cuti apa lama sangat?!' En.Sungyeol mula membebel.

'Err..Nak jawab apa nihh? Fikir Eunha fikir!' Eunha memerah otak. "E-Eunha masuk hospital. Aa! Masuk hospital. Sebab apendiks!" Eunha membalas.

Namjoon yang berada di sebelah membuat muka pelik. 'Apendiks?'

"Hang toksah dok bohong aku la! Aku tau hang dok honeymoon ngan Rapmon hang tu. Tapi takkan lama sangat? Hang pregnant ka?!" En.Sungyeol menduga.

Eunha menepuk dahi. 'Ke situ pulak orang tua ni.'

"Mana ada la! Saja ambik cuti lama2. Sekali sekala takpe kan? Lagipun restoran tu appa Eunha yang punya. Suka hati la Eunha nak buat apa pun.." Eunha membalasa bersahaja.

"Amboiii! Sedap hang punya restoran bapak hang! Kalau restoran ni takde ketua chef dia macam mana dapur restoran ni nak berasap?! Macam mana restoran ni nak beroperasi?! Bila bankrap siapa yang susah?! Hang jawab Eunha! Hang jawab!" En.Sungyeol memang sudah masak dengan perangai anak buahnya itu.

"Hayoung unnie kan ada. Suruhla dia ganti Eunha jap." Kata Eunha.

"Kepala hotak mu! Hayoung ambik cuti bersalin 3 bulan! Hang lupa ka?! Tulah! Sebulan tak mai kerja terus lupa semua benda!" En.Sungyeol membebel lagi.

"Haihh.. Yelah2. Eunha nak datang la ni. Tunggu kejap." Eunha mencebik muka masam.

"Kalau bukan sebab hang ni anak buah aku, dah lama aku pecat hang tau dak?!" balas En.Sungyeol.

"Yelah Sungyeol ahjushiku yang comel. Anak buahmu nak datang kerja la ni." Kata Eunha sebelum mematikan panggilan.

"Siapa?" Namjoon menyoal. "Sungyeol ahjushi . Awak ada ingat tak sorang ahjushi yang bising2 dengan pelat Daegu masa kat wedding kita bulan lepas?" Aku menanya kembali. Namjoon berfikir sebentar sebelum mengangguk. "Kenapa dengan dia?" soal Namjoon lagi.

"Dia bising suruh saya masuk kerja balik. So, get out of my way Namjoon. Saya nak mandi. Kalau tak dengan appa sekali saya kena marah jugak. Anneyeong!" Aku menjawab nak menolak kuat badan Namjoon dan cepat2 beralri keluar dari bilik Namjoon.

Please Subscribe to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT