Chapter 5

Being Kim Namjoon's wife
Please Subscribe to read the full chapter

"Kejadahnye? Bukan kau cuti ke?"

"Aku datang nak bunuh kau." Jawab Namjoon lalu menekan ikon 'end call'

Namjoon menghempas pintu bilik studio. Sementara Yonggi tidak mengendahkan kehadiran Namjoon sambil bermonolog bersendirian dengan patung kumamon.

"Ada pisau?" soal Namjoon tiba2. "Pisau lipat ada dalam laci computer tu.." Yonggi menjawab dan masih lagi tak memandang Namjoon. Namjoon pergi mengambil pisau lipat di dalam laci dan kembali semula ke kerusi yang diduduki oleh Yonggi. Dia duduk di kerusi berhadpan dengan Yonggi lalu menghalakan mata pisau lipat yang dipegangnya ke arah tengkuk Yonggi.

"Apa masalah kau Namjoon?" Yonggi menepis malas pisau lipat tersebut. Dia meletakkan patung kumamon di atas meja. Namjjon menyeluk poket seluar kemudian mengeluarkan phonennya. Dia menunjukkan satu gambar kepada Yonggi.

"Siapa punya ni?" soal Yonggi. "Wife aku." Jawab Namjoon. Yonggi terdiam lalu ketawa terbahak-bahak. "Ahahaha! Sianyee.. Pasal ni je ke kau buat muka cemberut kat aku Namjoon? Patutla wife kau minat kat aku.Tengokla husband dia sendiri pun perangai cam budak2." Yonggi menyambung ketawanya sambil melihat gambar board di bilik Eunha yang mempunya banyak gambar dan fanchant Yonggi.

Namjoon merenung Yonggi tajam. Dia menghalakan mata pisau lipat itu ke arah patung kumamon milik Yonggi. "Woii! Mata pisau tu elok sikit letak kat mana." Yonggi merenung tajam Namjoon kembali. "Tahu takut!" Jawab Namjoon lalu meletakkan pisau lipat itu di atas meja.

"Kenapa Eunha perlu kau yang muka macam apek ni?" Namjoon menyoal. Yonggi mengangkat bahu. "Mungkin sebab aku ada SWAG kot.." Yonggi membalas dengan muka berlagak. "Kalau swag tu aku pun ada. Kau tu BI reti cakap Infares je. Tengok macam aku. Got no jams!" Kali ini Namjoon membalas dengan muka berlagak.

"Aku goda Eunha nanti kang. Waktu tu kau jangan nak hegeh2 mintak belas kasihan aku!" Ugut Yonggi. "Tak lawak la mangkuk." Namjoon kembali serius.

"So, apa cerita sekarang ni Namjoon? Dulu bukan kau kata yang kau dengan Eunha kahwin atas wasiat je ke? Tak lebih dari tu? Ni apa dah jadi?" Yonggi menyegih. "Nan mollayo. Entah, aku suka la duduk sebumbung dengan dia. Ada orang tolong masak, kemas bilik aku. Banyak lagi la. Dan yang paling aku suka waktu dia dengan aku tengah bergaduh." Jawab Namjoon sambil mengukir senyuman.

"Kau takde waktu spesifiek lain ke selain dari waktu bergaduh? Waktu gelak sama2 boleh la terima jugak." Yonggi mengangkat kening. "Kitorang gaduh manja k. Dia nampak comel gila bila marah aku. Sebab tu la kalau kau datang home sweet home aku tu kau takkan dapat tidur punya. Asyik kena dengar dia berleter je. Tapi bila waktu dia tengah diam mulala aku naik rindu." Namjoon menjawab dengan jujur. Kalaulah Eunha dapat dengar semua luahan hatinya kan bagus?

Yonggi membuntangkan matanya. 'Biar betol mamat sakai ni? Selalunya dia ni bukannya main tangkap cintan cintun dengan yeoja lain. Ni sejak dah kahwin perangai ubah 360 darajah. Agaknya Eunha tu letak racun apa sampai kawan aku sorang ni dah boleh tahap angau gaban ni?' bisik Yonggi.

"Woii! Kau dengar tak apa aku cakap ni?" Namjoon menepuk meja. "Ah apa kau cakap?" Yonggi tersedar dari lamunan. "Aku tanya macam mana nak buat Eunha tak minat kat kau. Buat dia minat kat aku sekali!" Jawab Namjoon.

Yonggi terdiam sejenak. Rambutnya yang bewarna kelabu disisir ke belakang. "Eunha tu chef kan?" soal Yonggi. "Hmm. Kenapa?". "Aku ada satu idea baik punya!" balas Yonggi dan menceritakn plan ideanya yang 'terbaik' itu kepada Namjoon.

N= Awak letak baking powder kat mana?'

Mata Eunha membuntang sebaik sahaja meilhat mesej yang baru dihantar oleh Namjoon. Dia menanggalkan penutup kepala yang dipakainya. Penutup kepala yang khas untuk chef itu dikibas-kibas ke muka. 'Apa pasal dia cari baking powder tiba2 ni?' Eunha menggaru kepalanya.

E= Ada dalam drawer paling kanan.Level atas sekali. Cari la kat situ. Tapi awak nak buat apa dengan benda tu? Jangan buat yang bukan2! Macam la tak kenal awak tu, suka sangat semakkan rumah. Last2, saya jugak yang nak kena kemas!' 

N= Boleh tak sehari tu awak jangan nak membebel?! Sibuk je nak tanya saya buat apa. Adalah. Biarla saya nak buat apa. RUMAH TU RUMAH SAYA.'

E= Amboii!! Pandai cakap tu rumah awak tapi siapa yang kemas? Saya jugak an?! Kata saya membebel? Awak tu bebel tak ingat dunia saya tak cakap apa pun!'

Namjoon hanya bluetick. Kuang ajorr kau Ram takde jam!' bisik Eunha.

E= Ke awak rindu nak dengar saya berleter dekat awak? Tak silap saya, baru setengah hari je kut kita tak jumpa. Agaknya kalau saya duduk sebulan kat dapur restoran ni apa jadi kat awak eh?

Senyap.Tiada balasan dari Namjoon. Namun, 3 saat kemudiannya, Namjoon menelefon Eunha. Eunha ketawa kecil lalu menjawab panggilan tersebut.

"Hahah! Kim Namjoon, awak memang rindukan saya eh?"

"Eh Pompuan!Awak jangan nak perahshan sangat! Saya nak cari baking powder aje!"

"At least bagitau la dulu awak nak buat apa dengan baking powder tu!"

Kedengaran Namjoon mengeluh di talian.

"Saya nak bina roket."

"Hah? Roket?!"

"Yela. Saya nak bina roket so senang la kita dua nak pegi honeymoon kat bulan. Lepas kita honeymoon tu, saya tinggal awak sorang2 kat bulan tu biar awak kawin dengan alien kat sana. Wakakaw!"

-_-

"Dahla. Jangan nak merepek sangat. Awak ada kat studio kan?" Eunha mula menyegih.

"Hmm. Mana tahu?"

"Sebab saya ada aura yang Yonggi pun ada kat situ. Anyway, say hello untuk dia eh! Sayang Yonggi tak sayang awak! Bubye!" Eunha mematikan pan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EvaXOXO
thankyou kpada sesiapa yg view, subscribe and vote. tanpa anda tiada lah sya. ceh

Comments

You must be logged in to comment
exol_kkaebsong #1
Chapter 13: wah. both are so cute. i like ur story
happyturtle_40
#2
Chapter 12: Please guys upvote this beautiful story muahh athour love you so muchie
exol_kkaebsong #3
Chapter 12: wah daebak :D
zelomine
#4
Chapter 11: update update.. bersemut saya sebab banyak dapat gula dari author
exol_kkaebsong #5
Chapter 11: yeay. comelnya diorang
ddddehyun #6
Chapter 9: Cerita ni memang best gilaaa
exol_kkaebsong #7
Chapter 9: wah your story soo daebak
nmmnbg #8
Chapter 9: Akhirnya update pon...rindunya kat cite ni..goodjob fighting untuk next chapter❤❤❤❤❤
nmmnbg #9
Chapter 7: Dorang baru nak sweet2...wartawan tu kacau la TT^TT