9..♪☆♪

The other side

Akhirnya Dahee di bawa pulang oleh parentsnya. Sebaik sahaja sampai di rumah, Dahee melihat seorang budak perempuan sebayanya menyambut kepulangan mereka. Setahunya dia tak ada walaupun seorang adik.

" omma, appa, mana orang yang omma ngan appa cakap tu?" Budak perempuan tu menuju kearah Parents Dahee. Dahee agak terkejut dengan panggilan omma dan appa. " Dahee ni anak angkat omma ngan appa . Dia sebaya kamu" jelas omma. Dahee hanya mengangguk tanda faham.

Lalu Dahee memperkenalkan dirinya " Dahee" budak perempuan tu tersemyum " Zinni ". Dahee balas senyannya, lalu terus naik ke biliknya. Apa bila dia sudah masuk ke dalam biliknya, seluruh biliknya di ubah, dari bawah ommanya menjerit " Dahee, bilik Dahee tu jadi bilik Zinni, Dahee pergi bilik yang satu lagi.

Dahee pun pergi lah bilik bertentangan dengan bilik Zinni. Kosong. Tak ada apa-apa hanya ada katil , almari , meja dan beberapa alatan sekolahnya. Lalu Dahee memeriksa almari. Pakayannya dalam 5 ke 6 helai sahaja. ** apa yang belaku kat sini, setahu aku, aku baru menghilang 2 minggu. Balik-balik omma amik anak angkat, bilik aku jadi bilik dia, baju aku ada ni je?! Dah lah bilik ni kosong** bisik hati Dahee. Dia berasa sangat geram lalu dia pergi ke halaman belakang rumah.

Rasa geramnya bertambah, apabila dia melihat semua tanamannya dan ommanya sudahpun hilang, pondok yang selalu dia , omma dan appanya selalu melepak kini sudahpun hilang. Tiba-tiba appa Dahee yang memerhati Dahee dari dapur berkata " pondok tu dah patah, Zinni tu lasak sangat. Pokok tu pulak dah buang, Zinni alah lah" 

** Zinni Zinni Zinni, semuanya dia, aku rasa aku anak kandung, tapi kenapa diperlakukan seperti anak angkat?!** kata-kata itu tak berani di lepaskan.kemarahannya membuak-buak . Tanpa di sedari pasu-pasu lama yang dulu di buat tanam pokok kene hanya jadi padu terbuang keni semuanya pecah.Dahee terkejut. Air matanya berair. Takut. Dia datang ke arah pasu-pasu itu. Tiba-tiba omma, appa dan Zinni datang je halaman belakang " Dahee apa yang kamu buat ni ha'h!" Terik omma .Dahee menangis " bukan Dahee yang buat " sayu suaranya . Omma menarik Zinni dalam pelukkan. Dahee dapat dengar appa dan omma nya merungut. Tapi paling sakit hati ialah ayat ini " baru balik rumah dah buat sepah, apa masalah pun tak tahu, tak ada sebab. Menyusahkan" 

Kini Dahee semakin geram karana Zinni selalu di anggap betul dan dia berasa sedih kerana omma dan appa nya seumpama tidak sayang akan nya. Lalu seluruh halaman belakang menjadi kucar-kacir. Tanah mula rantak. Cermin tingkat dapur mula rentak dan pecah. Satu-satunya pokok besar tumabng dan hancur berderai sedikit demi sedikit sehingga menjadi abu. Zinni mula sesak nafas. Dahee memandang Zinni dengan perasaan yang amat geram. Lalu Dahee terus berlalu pergi ke biliknya. Huru -hara di belakang rumah terus terhenti. Dahee tak berhenti nangis , dia kurung dirinya didalam bilik.

** kau kan tak lemah, come in lah Dahee ** Dahee teringat ayat Jiyeon. Dahee melihat suasana di belakang rumah. Dia terkejut dengan kemusnahan yang berlaku. Adakah supernatural tu memand ada dalam badannya .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
Sorry, sorry. Gile banyak typonya, terus jadi ayat keling. Hoho sorry eh

Comments

You must be logged in to comment
Starlight1011 #1
Chapter 8: Omo omo ! Ape yg jdi ?? Knape tetiba dinding hospital retak ? Kesian Dahee .. kwn² dia da xde ~
Starlight1011 #2
Chapter 4: Huhu , jhtnya diorg ~ kesian Dahee ngan kwn² dia