❽⑧※

The other side

Sedar-sedar Dahee dapat lihat suasana di hospital. Badannya langsung tak sakit. Dia memandang di sisinya. Kelihatan omma dan appa nya.

 
---------☆○☆---------
 
Dahee menarik nafas sedalam yang boleh dan melepaskannya. Kini sudah seminggu dia berada di hospital. Untuk kebaikkan dan kesihatan dia tinggal di hospital.
 
Yang peliknya, kenapa tersangat jarang omma dan appanya melawatnya di hospital, mungkin sebuk.tak lama lepastu omma dan appa Dahee datang untuk bawa Dahee balik rumah. Dahe akan teringat sesuatu. Kawan-kawannya.
 
" omma...appa... Mana kawan-kawan Hee? " soalan itu di jawab dengan gelengan " apa maksud omma ngan appa?" Dahee mula menangis. Adakah dia sudah kehilangan kawan baiknya?
 
" Dahee jangan nangis, kawan-kawan Dahee mungkin tak suka tenguk Dahee macam ni"omma Dahee cuba memujuknya. Dahee hanya menggeleng. Ingin bertemu dengan kawannya. " jangan macam tu Dahee" kini appa nya juga cuba untuk memujuknya. Tak lama lepastu Dahee berhenti menengis. Dahee memandang hadapan seluruh dinding di hospital itu rentak. Dahee mula takut dia pandang omma dan appanya. Mereka juga tak tahu apa yang berlaku. 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
93Hanafayana
Sorry, sorry. Gile banyak typonya, terus jadi ayat keling. Hoho sorry eh

Comments

You must be logged in to comment
Starlight1011 #1
Chapter 8: Omo omo ! Ape yg jdi ?? Knape tetiba dinding hospital retak ? Kesian Dahee .. kwn² dia da xde ~
Starlight1011 #2
Chapter 4: Huhu , jhtnya diorg ~ kesian Dahee ngan kwn² dia