#9

With you, baby.

 

 

"Hello"

"Hello jongin ada dekat rumah ke? mommy dan daddy on the way ke rumah kamu ni"

oh ....

 

 

 

 

 

"oh mommy! daddy! bila sampai? tak bagitahu pun nak datang?" kyungsoo yang baru balik kolej menyapa mertua dengan nada terkejut. Dia tak tahu pula mereka akan datang ke apartment mereka.

"mommy call jongin tadi sebelum nak datang. dia tak bagitahu kamu ke?" tanya Mrs Kim dengan muka hairan

belum sempat kyungsoo menjawab, kai terus menyampuk. "kai dah bagi mesej dah tadi"

kyungsoo memeriksa telefonnya

 no new message 

kyungsoo pelik. tiada pon mesej dari kai. Dia fikir sejenak, Ahh...... mungkin ini salah satu helah kai. Baru 2 bulan dia tinggal bersama kai dan dia dah faham perangai suaminya itu.

"ahhh, patutlah bateri telefon dah habis. sorry" kyungsoo memberi alasan

Mrs Kim hanya tersenyum melihat telatah menantunya, jongin sangat bertuah memiliki isteri yang sangat comel seperti kyungsoo. Tiba-tiba Mrs Kim merasa tidak sabar untuk menimang cucu.Kalaulah dia mempunyai cucu, mesti cucunya akan secomel kyungsoo

"mommy?"

Lamunan Mrs kim terhenti apabila mendengar kai memanggilnya

"Ada apa mommy dan daddy datang ke sini?" Tanya kai dengan nada yang annoying 

"Jangan cakap dengan mommy dengan suara macam tu, jongin. lagipun mommy dengar jongin demam panas tu yang mommy dan daddy datang melawat anak dan menantu kesayangan mommy ni."

"Kai dah sehat, mommy. Thank you sebab prihatin" you guys dah boleh balik sekarang. Bisik kai dalam hati

"And" mrs kim menyambung lagi..

"Kami ingat nak tidur semalaman di sini. Bolehkan, kyungsoo?" Tanya Mrs. Kim sambil memandang ke arah menantunya.

Kyungsoo duduk terpaku. Dia tidak pasti mahu jawab apa. kyungsoo membuat eyecontact dengan suaminya. Kai sepertinya sedang ingin memberitahu sesuatu tetapi dia tidak memahaminya.

Kyungsoo mengeluh perlahan dan memandang muka mrs kim semula. 

 

"Boleh, mommy."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mereka bersembang di ruang tamu selepas itu. Mr kim ada juga bertanyakan tentang pembelajaran mereka di kolej. Kai hanya menjawab okay. Kai hanya menjawab apabila ditanyakan soalan. Dan apabila ditanya, dia akan menjawab sepatah. Mrs Kim menanyakan tentang anak kepada mereka. Kyungsoo hanya menjawab, dia belum bersedia dan mahu menghabiskan pembelajarannya dahulu. Mrs kim memahami keputusan menantunya itu dan kyungsoo tidak terlepas untuk mendengar keluhan daripada mrs kim

Kini Mrs. Kim berada di dalam dapur,  sedang menyediakan bahan untuk memasak makan malam. Kyungsoo menawarkan diri untuk menolong tetapi Mrs  kim menolak tawaran itu dan mengatakan kyungsoo untuk mandi kerana sejak pulang dari kolej, kyungsoo tidak menukar uniformnya. 

Kyungsoo mahu pergi ke biliknya tetapi langkahnya terhenti apabila melihat Mr kim sedang tidur di atas katilnya. Dia terlupa yang mertuanya akan menggunakan bilik itu. Kyungsoo memandang ke arah bilik kai. Dia mahu meminta kebenaran kai untuk masuk tetapi dia tidak mahu menggangu kai yang sedang menonton kartun kegemarannya dan itu adalah episod ulangan yang dia terlepas kerana demam tempoh hari.

Tanpa berfikir panjang, kyungsoo terus masuk ke bilik kai. Apabila dia mahu ke bilik air yang berada di dalam bilik kai, dia terlupa untuk membawa tuala dan baju tidur yang berada dibilik sebelah.

" kenapalah kau bodoh sangat, kyungsoo" kata kyungsoo sambil menepuk-nepuk dahinya

Tiba-tiba kyungsoo ternampak tuala hitam yang kai selalu pakai tersidai di belakang pintu. Dia mahu saja mengambilnya tetapi kai pasti memarahinya kerana mengambil  barangnya tanpa kebenaran. Kai memang tak suka kyungsoo menyentuh barangnya.

Sekarang ni kyungsoo tidak tahu mahu buat apa jadi dia membuat keputusan untuk duduk diatas lantai sambil menyandar di dinding sambil menunggu kai masuk ke biliknya. Ikutkan hati, kyungsoo mahu saja tidur sekejap di atas katil kai tetapi dia perasan dengan bau badannya yang masam itu pasti akan membusukkan katil itu. Jadi hanya duduk di atas lantai sambil menunggu kai.

Tidak lama kemudian, kai masuk kebiliknya dengan mata yang terbeliak. Kai cepat- cepat menutup pintu.

"U buat apa dekat bilik I ni?!!!" Tanya kai kepada kyungsoo

"Daddy tidur dekat bilik sebelah" jawab kyungsoo

"Bukan tadi mommy suruh U mandi ke? Haih I tak tahu pula I ada isteri pengotor macam U ni" kata kai dengan nada memerli.

Aku tak silap dengar kan tadi? Dia sebut isteri kan? Omg akhirnya dia anggap aku ni isteri dia!

"Hmm, baju dengan tuala semua ada kat sebelah.nak mandi macam mana?"jawab kyungsoo dengan hati yang berbunga-bunga

Kai mengeluh, " U ni kalau tak menyusahkan I tak boleh ke?" Kata Kai sambil berjalan ke alamari. Kyungsoo perpinga-pinga, apa yang kai sedang cari tu. Teka tekinya terjawab apabila kai mengeluarkan sepasang baju dan seluar, dia juga mencapai tuala hitam yang disangkut di belakang pintu lalu mencampaknya ke arah kyungsoo

"tu je saiz baju yang paling kecil yang I jumpa dalam almari ni, berus gigi dalam bilik air tu ada 2. U pakai yang warna kuning. Lepas mandi, terus pergi dapur tolong mommy masak. I tak nak nanti mommy kata isteri I ni pemalas." Kata kai sebelum keluar dari bilik.

Kyungsoo terduduk kaku di atas lantai terus ke bilik air. Dia terpandang ke satu bekas berus gigi, terdapat 2 berus gigi didalamnya. Satu warna kuning dan lagi satu warna merah. Kyungsoo tersenyum.

Dia ambil berat pasal aku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Setelah selesai mandi, kyungsoo terus ke dapur menolong mommynya masak seperti yang disuruh kai sebentar tadi. Kyungsoo juga menolong mrs. Kim menyediakan meja makan. Apabila makanan sudah siap dihidang, mrs kim memanggil kai dan mr kim untuk makan malam bersama-sama.

Kini tiba masa untuk tidur, kyungsoo sangat penat harini. Apa yang dia mahu sekarang ialah baring diatas katil melelapkan mata. Sebaik sahaja kyungsoo duduk diatas katil, tiba-tiba kai bersuara

"Eh eh, U nak buat apa tu" tanya kai yang berada didepan cermin sambil mesapukan krim ditangannya.

"Nak tidur la" jawab kyungsoo dengan mata yang kuyu

Kai yang berada hadapan cermin tadi terus duduk di sebelah kyungsoo. tiba - tiba kai mahu mengusik isterinya

"U nak tidur sini, hm" kata kai dengan suara yang halus dan menggoda kai mendekatkan badannya dengan kyungsoo. Kyungsoo terus membulatkan matanya.

"Ni katil I so........." kata kai lagi sambil mendekatkan mukanya dengan kyungsoo. Kyungsoo yang merah padam mukanya cuba menjauhi kai tetapi kai cuba merapatkan lagi

"K-kai.." kata kyungsoo sambil menutup matanya. Dia dapat merasakan nafas kai pada mukanya.

Kai hanya smirk. Kai mencapai bantal dibelakang kyungsoo dan mencampaknya dilantai. Kyungsoo yang terdengar bunyi bantal itu terus membuka matanya.

"........so I nak U tidur atas lantai" kata kai sambil baring diatas tilam empuknya itu.

"Tapi lantai ni sejuk" jawab kyungsoo

"I dont care! Ni bilik I, my room my rules. U kalau tak suka, boleh tidur luar."  Kata kai sambil memejamkan matanya

kyungsoo terus senyap. Akhirnya dia mengalah. Dia terus baring di atas lantai yang sejuk itu.

"Hmm, kai~ nak selimut" Tapi kyungsoo mendengar kai berdengkur

Alaa, dia dah tidur. bisik kyungsoo di dalam hati. Apabila melihat kejadian tadi, pipi kyungsoo terus merah. Itu pertama kali, kai mendekatkan mukanya dengan kyungsoo kalau tidak nak pandang kyungsoo pun tak mahu. Itu yang buat kyungsoo angau satu malam dan dia pasti bangun pagi esok, badannya akan sakit-sakit.

 

 

 

 

Kai bangun pada pukul 3 pagi kerana mahu kebilik air. Apabila keluar dari bilik air, dia memandang ke arah kyungsoo. Sejak akhir-akhir ini, dia merasakan sesuatu apabila bersama isterinya tapi dia tidak pasti apa. Kai memandang kyungsoo dengan wajah pelik, kenapa kyungsoo dengan mengepitkan kakinya seperti kesejukan. 

Kesejukan?

Kai baru teringat, dia terlupa memberi kyungsoo selimut malam tadi. kai terus mencari selimut tambahan di almarinya, dia terus menyelimut kyungsoo yang kesejukan itu

Goodnight

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A/N; Hai korang! Jgn lupa comment, subsc, upvote. Ok? 

see you next time! Love you xoxo

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
asdfghjkaisoo
chap 24 in da making ;)

Comments

You must be logged in to comment
Chubby_me #1
Chapter 27: Welcome back!! Terperanjat I tgk you update.. I meloncat satu rumah!!
chimot #2
Chapter 27: WELCOME BACK! FINALLY2 U UPDATE,teruskan for more chapter author-nim,fighting!
realnazirah #3
Chapter 27: istg cerita ni makin lama makin. selalu update tau. cant wait to see what hani wants to do
chimot #4
Chapter 26: AUTHOR-NIM,PLEASE PLEASE PLEASE TERUSKAN CERITA NI,i really love this story.Takpe habiskan spm dulu once dah habis terus update ye.Fighting!All the best for spm!:)
natasya_annuar23 #5
Sebenarnye kyungsoo tu laki ke perempuan keliru la
realnazirah #6
Chapter 26: nice chapter! tq fr update
mpreggoland
#7
Chapter 26: sweetnya KaiSoo tuu~
kat public pn jadi..
Ish Hani ni tak abis2
luhan_07_exo #8
Chapter 26: ish,geramnya dengan hani tu.tak boleh ke kalau dia x kacau kai.kai hidup bahgia dah dgn kyungsoo,yg sibuk2 nak kacau rumah tangga diaorang tu apesal.
Syifiqifa01 #9
Chapter 26: Kai.. kai.. xcukup kat umah.. kat cafe pon nk bersweet ke?? Nasib baik sweet...♡♡♡ update soon authornim!!!