#7

With you, baby.

 

"KYUNGSOO?!!!!" Jerit Kai dari bahagian dapur

Kyungsoo yang sedang menjemur kain terus berlari ke dapur apabila mendengar jeritan kai yang sangat kuat itu

"Ye, kenapa ni U?" Tanya kyungsoo sambil memandang Kai

"U tanya kenapa? Ni apa ni?!" Tanya Kai sambil menunjuk lauk di atas meja.

"t-tu n-n-nasi omelet" jawab kyungsoo ketakutan

"Tak habis-habis nasi omelet, dah takda makanan lain ke yang U boleh masak?!!" Kai terus menarik rambut kyungsoo dengan kuat sambil mengetuk-ngetuk meja makan

"M-mommy kata U suka nasi o-omelet"

Kai menarik rambut kyungsoo lebih kuat daripada tadi. Kyungsoo hanya menahan kesakitan

"I suka nasi omelet yang mommy masak!! Bukan yang U masak!" jerit Kai pada telinga kyungsoo

Tiba-tiba tangan kiri Kai mencekup pipi kyungsoo manakala tangan kanannya menggenggam nasi omelet yang kyungsoo masak tadi.

"Nah, apa kata U yang makan" kai terus menyumbat nasi itu kedalam mulut  kyungsoo sampai penuh sehingga kyungsoo tersedak. Kyungsoo terus terbatuk-batuk dan terus mengeluarkan air mata

"Hah?! Nangis jelah yang U tahu kan! Hati lembik sangat!" Kata kai pada kyungsoo sedang menangis di atas lantai

"I nak U bersihkan semua ni sebelum pergi kolej! Bila I balik U tak kemaskan lagi, U siaplah I kerjakan!!" Kata Kai sebelum keluar untuk ke kolej

Kyungsoo yang terduduk diatas lantai terus mengutip nasi yang terjatuh diatas lantai. Air matanya tidak henti-henti mengalir. Beginilah kehidupan seharian kyungsoo apabila telah berpindah ke apartment bersama. Hidupnya tidaklah sebahgia yang digambarkan. Hari-hari ada saja kai berpuas hati dengan kyungsoo. Apabila dia tidak berpuas hati, dia akan menampar dan menumbuk kyungsoo dan paling teruk apabila kai pulang dengan keadaan mabuk, menumbuk dan menyepak kyungsoo tanpa sebab sehingga menyebabkan terdapat luka dan lebam pada badan kyungsoo.

Kyungsoo tidak memberitahu apa yang kai telah buat pada dirinya kepada ibu bapa kai kerana kai telah mengugut dia akan menyiksa kyungsoo lebih teruk jika dia memberitahu bapa mertuanya. Dan apabila mrs. Kim bertanya tentang lebam dibadannya kyungsoo akan memberi alasan dia terjatuh dalam bilik air.

Sejak berpindah, kai suka membuat party di apartment yang mereka tinggal. Kai akan mengajak kawan sekolejnya datang ke apartment mereka dan kai akan mengurung kyungsoo di dalam biliknya. Kyungsoo hanya dibenarkan keluar apabila party sudah tamat dan kai akan menyuruh kyungsoo membersihkan tempat itu. Kai menganggap kyungsoo itu sebagai orang gaji bukannya sebagai isteri.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Kai tak patut buat macam tu dekat kau, kyungsoo" kata baekhyun pada kyungsoo. Luhan yang berada disebelah kyungsoo hanya menganggukkan kepalanya

Mereka tidak cafeteria harini kerana kaki kyungsoo sangat sakit dikerjakan oleh kai tempoh hari dan kyungsoo tidak larat untuk berjalan jadi mereka hanya berehat dia dalam kelas sahaja. Baekhyun dan luhan tahu semua perkara yang kai lakukan pada kawan baiknya itu. Mereka tidak sanggup melihat kyungsoo kesakitan seperti itu.

"Takpa baek, dah nasib aku macam ni" balas kyungsoo

"Tapi kau wife dia! Kau ada hak. Kau patut bagitau family dia, kyungsoo" kini luhan pula melepaskan geram

Kyungsoo hanya mendiamkan diri

"Ye kyungsoo, kau patut bagitahu keluarga mertua kau dan suruh kai ceraikan kau. Itu jalan terba—"

"Korang takkan faham!" Apabila mendengar baekhyun menyebut perkataan cerai , kyungsoo terus mengamuk

"Aku tak nak kai ceraikan aku! Sebab aku dah mula sayangkan dia. Dan aku taknak bagitahu family dia, sebab apa? Sebab aku wife dia! Wife kena jaga maruah suami! Aku taknak disebabkan aku, dia malu." kyungsoo mula menangis. Baekhyun dan luhan hanya berdiam diri

"Walau apapun terjadi, aku taknak kai ceraikan aku!"  Luhan yang duduk disebelah kyungsoo terus memeluk dan menenangkan kyungsoo

 

 

 

 

 

 

 

Kyungsoo yang baru pulang dari kolej kini berada dihadapan pintu apartmentnya. Dia hairan apabila mendengar suara perempuan sedang ketawa di dalam apartmentnya. Kyungsoo mengeluh, dia pasti kai membawa perempuan lagi kali ni. Kyungsoo terus menanggalkan kasut dan membuka pintu

Kyungsoo masuk dengan tenang. Dia tidak terkejut melihat aksi mesra kai bersama perempuan itu diruang tamu. Kyungsoo perasan, kali ni kai membawa perempuan  yang berlainan dari perempuan yang dia bawa 2 minggu lepas. Teman wanita baru mungkin?

 "Siapa tu sayang?" Tanya perempuan itu kepada kai sambil memandang kearah kyungsoo

"Oh, tu orang gaji I" jawab kai selamba tanpa berfikir panjang.Hati kyungsoo tersentak apabila mendengar jawapan kai itu.

"Eh, besarkan mata dia? Scary I tengok. Hm maid, tolong buatkan I air jus fresh oren, I haus" 

Kyungsoo hanya menjeling ke arah perempuan itu, ikutkan hati nak je kyungsoo mencekik-cekik leher perempuan itu tapi nasib baik, dia boleh mengawal lagi perasan marahnya itu

"Terjegat apa lagi dekat situ?! pergi lah buat!!!" Kata kai dengan suara yang kuat. Kyungsoo hanya mengangguk terus ke dapur. Kyungsoo bukan hanya membuat air untuk perempuan tetapi dia buat untuk kai sekali. Dia mahu melayan juga suaminya kerana itu tugasnya sebagai seorang isteri.

Selepas membuat jus itu, kyungsoo terus meletakkan ke atas dulang dan mengangkat dulang ke ruang tamu. Apabila tiba diruang tamu, kyungsoo terkejut dan matanya terbeliak. Dia terkejut kai dan perempuan itu sedang bercium dihadapan matanya. Dulang yang dipegangnya nasib tidak terlepas. Kyungsoo menarik nafas dan bertenang lalu dia terus berjalan ke meja kopi untuk meletakkan dulang itu. Kyungsoo menghempas dulang itu diatas meja, dia terus ke biliknya dan menguncinya.

Kyungsoo tidak tahan lagi, akhirnya air matanya mengalir jua. Sakit hatinya apabila melihat orang yang dia sayang bercumbu dengan orang lain. Sampai bila dia nak biarkan hatinya sakit? Dia juga mahu kai menyayangi dan mencintai dirinya. Dia juga mahu merasa kasih sayang daripada suaminya. Kyungsoo terus menangis sehingga dia terlena di atas katil.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A/N : Hai korang! So here the chapter. Hmm I buat watak kai ni jahat sangat ke? Huhu sorry kai stan & Korang tak awkwardkan bila I gunakan perkataan wife tu?

Segala typo dan kesalahan tatabahasa harap korang abaikan sbb maybe i tak perasan XD

Anyway, jgn lupa comment, upvote or subc! Kalau tak, tanak kawan! Hehe jkjk

See you guys soon! Love you xoxo 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
asdfghjkaisoo
chap 24 in da making ;)

Comments

You must be logged in to comment
Chubby_me #1
Chapter 27: Welcome back!! Terperanjat I tgk you update.. I meloncat satu rumah!!
chimot #2
Chapter 27: WELCOME BACK! FINALLY2 U UPDATE,teruskan for more chapter author-nim,fighting!
realnazirah #3
Chapter 27: istg cerita ni makin lama makin. selalu update tau. cant wait to see what hani wants to do
chimot #4
Chapter 26: AUTHOR-NIM,PLEASE PLEASE PLEASE TERUSKAN CERITA NI,i really love this story.Takpe habiskan spm dulu once dah habis terus update ye.Fighting!All the best for spm!:)
natasya_annuar23 #5
Sebenarnye kyungsoo tu laki ke perempuan keliru la
realnazirah #6
Chapter 26: nice chapter! tq fr update
mpreggoland
#7
Chapter 26: sweetnya KaiSoo tuu~
kat public pn jadi..
Ish Hani ni tak abis2
luhan_07_exo #8
Chapter 26: ish,geramnya dengan hani tu.tak boleh ke kalau dia x kacau kai.kai hidup bahgia dah dgn kyungsoo,yg sibuk2 nak kacau rumah tangga diaorang tu apesal.
Syifiqifa01 #9
Chapter 26: Kai.. kai.. xcukup kat umah.. kat cafe pon nk bersweet ke?? Nasib baik sweet...♡♡♡ update soon authornim!!!