#11

With you, baby.

 

Selepas kejadian itu, perangai kai kembali seperti dulu; panas baran, cakap dengan bahasa yang kasar, bawa pulang perempuan dari club-club yang dia pergi. Mereka juga tidak makan semeja lagi. Walaubagaimanapun, kyungsoo tetap memberikan layanan terbaik walaupun telah dimaki dan dicaci oleh kai. Kyungsoo cuba menjelaskan perkara sebenar yang berlaku antara dia dan kris tetapi kai tidak menghiraukan penjelasannya. Dia tidak mempedulikan kewujudan kyungsoo.

sebulan kemudian......

Layanan kai kepada kyungsoo tetap tidak berubah. Masih sama seperti kai yang dulu. Kyungsoo pula menganggap itu perkara biasa yang dia lalui apabila ditengking oleh Kai.

Hidup kyungsoo berjalan seperti biasa. Dia masih lagi ke kolej. Baekhyun dan luhan sentiasa berada disisi kyungsoo dan akan menyokong kyungsoo dari belakang.

Tapi sejak akhir-akhir ini, kyungsoo merasakan sesuatu yang pelik pada dirinya. Kepalanya rasa pening dan dia rasa mual. Setiap pagi, dia akan memuntahkan semula makanan yang dia makan semalam. Kadang kala dia termuntah dan nyaris pengsan dikolej, nasiblah luhan dan baekhyun ada disisinya ketika itu. Baekhyun antara salah seorang yang perasan dengan perubahan kyungsoo itu.

"Kyungsoo"  baekhyun memandang kyungsoo dengan muka yang pelik

"Ya."

"Banyaknya ayam yang kau beli. dah macam kenduri aku tengok. Sedap sangat ke ahjumma tuh masak" Tanya baekhyun sambil melihat kyungsoo meratah ayam tu dengan penuh selera. Kris hanya menganggukkan kepala. Kini, kris sudah menjadi teman rapat kyungsoo dan mereka berehat bersama-sama. Baekhyun dan luhan pun semakin rapat dengan kris.

"Tiba-tiba aku teringin nak makan ayam goreng ni" kata kyungsoo sambil meratah peha ayam

"Aku ingat kau tak suka makan ayam" kata baekhyun sambil mendekatkan tangannya kepada kepak ayam dihadapan matanya. Belum sempat dia mencapai kepak ayam itu, kyungsoo telah menampar tangan baekhyun.

"THATS.MINE" kyungsoo membulatkan matanya; seperti mahu menelan Baekhyun bila-bila masa sahaja. 

Baekhyun mengusap tangan dan memuncungkan bibirnya.

"Guys, mana luhan?" Kini giliran kris membuka mulut.

Kyungsoo hanya mengangkat bahu, dia sibuk dengan ayam gorengnya.

"Haih, I dont knowlah that guy. Asyik hilang je sejak akhir-akhir ni" balas baekhyun.

Tiba-tiba Kyungsoo bangun dari tempat duduknya terus berlari keluar dari cafeteria sambil menutup mulutnya. Kris dan baek yang terkejut dengan tindakan itu terus mengekori kyungsoo dari belakang.

Kebetulan Kai berada di cafeteria bersama chanyeol hanya melihat sahaja gerak geri kyungsoo itu.

 

 

 

 

"Muntah lagi? Thats it! Jom kita pergi klinik. Kris you follow us too. " kini mereka berada di dalam toilet. Kyungsoo memuntahkan semula makanan yang dia makan tadi. baekhyun sedang menggosok-gosok belakang kyungsoo. Kris juga turut membantu

"Takpe baek, aku Ok." Kata Kyungsoo sambil mencuci mulut dan berkumur-kumur

"okay macam ni? Kyungsoo, kau muntah-muntah dari minggu lepas dan dalam kelas asyik nak pengsan je. Muka kau tu pucat. Jom kyungsoo, kita pergi klinik sekarang"

"Aku kata aku okay kan! " Kyungsoo berjalan kearah pintu untuk keluar tetapi dia telah dihalang oleh tangan panjang kris.

"Please kyungsoo. Kitorang risaukan kau"

Kyungsoo bertentang mata dengan kris. Beberapa saat kemudian, dia mengeluh. Akhirnya dia bersetuju untuk ke klinik.

 

 

 

 

"Awak ni suami Mr. Do ke?"

Kini mereka berada didalam bilik doktor, kyungsoo baru sahaja lepas membuat pemeriksaan. Hanya kyungsoo dan baekhyun didalam bilik itu bersama doktor manakala kris berada diluar. Soalan itu diajukan kepada baekhyun

Pantas baekhyun menggeleng, " eh tak, saya kawan baik dia" 

"Kalau macam tu boleh awak keluar sekejap. Saya nak bincang secara personal dengan kyungsoo. Harap awak tak kisah"

Baekhyun mengangguk lalu terus keluar dari bilik itu.

"Kenapa dengan saya, doktor? Teruk ke penyakit saya? Saya ada kanser ke, doktor" bertalu-talu soalan yang ditanyakan oleh kyungsoo. Rasa seperti hendak menangis

doktor itu hanya tersenyum," tidak kyungsoo, awak tidak ada kanser dan penyakit awak tidaklah sangat teruk"

kyungsoo berasa lega lalu doktor itu menyambung lagi

"melalui pemeriksaan yang kami jalankan, awak disahkan mengandung 3 minggu. Tahniah! saya berharap awak dapat datang bersama suami awak pada hari pemeriksaan yang akan datang. Sekali lagi tahniah!"

 

 

 

 

sebaik sahaja keluar dari bilik itu, kris dan baekhyun terus menanyakan keadannya tetapi kyungsoo menjawab yang dia okay dan terus pulang rumah. 

Kyungsoo terfikir bagaimanalah dia mahu memberitahu kai nanti.

Apabila tiba dihadapan pintu apartmentnya, kyungsoo menarik nafas dan mengosok perutnya yang masih nipis lalu membisik fighting sebagai kata-kata semangat.

Kyungsoo membuka pintu lalu melihat kai sedang menonton tv diruang tamu dan nampaknya tidak membawa pulang mana-mana perempuan hari ini jadi ini pulang terbaik untuk memberitahu tentang kandungannya.

"Baru nak balik?! Pergi masak! I dah lapar" kata kai tanpa memandang ke arah kyungsoo. Kyungsoo tidak pergi ke dapur, malah dia memberanikan diri duduk di sofa kosong disebelah kai

"kai, I ada benda nak bagitahu U" kata kyungsoo sambil bermain-main dengan jarinya

"Cepat, I bagi seminit"

 

kyungsoo menarik nafas, " I....... pregnant"

 

 

 

 

 

 

 

A/N; Hi guys! Long time no see.

Finally, Kaisoo junior dah muncul! yey

Ok guys cuba teka kenapa kyungsoo craving ayam goreng? sebab..... daddy baby dalam perut kyungsoo tu kan suka makan ayam so ni kes " like father like son(?)" la ni.

Nak tahu ape riaksi kai? 

pls stay tuned..

[JANGAN LUPA COMMENT, UPVOTE, SUBSC!]

 

# congrats exo menang at MAMA awards! uolls memang daebak #

Love you, xoxo

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
asdfghjkaisoo
chap 24 in da making ;)

Comments

You must be logged in to comment
Chubby_me #1
Chapter 27: Welcome back!! Terperanjat I tgk you update.. I meloncat satu rumah!!
chimot #2
Chapter 27: WELCOME BACK! FINALLY2 U UPDATE,teruskan for more chapter author-nim,fighting!
realnazirah #3
Chapter 27: istg cerita ni makin lama makin. selalu update tau. cant wait to see what hani wants to do
chimot #4
Chapter 26: AUTHOR-NIM,PLEASE PLEASE PLEASE TERUSKAN CERITA NI,i really love this story.Takpe habiskan spm dulu once dah habis terus update ye.Fighting!All the best for spm!:)
natasya_annuar23 #5
Sebenarnye kyungsoo tu laki ke perempuan keliru la
realnazirah #6
Chapter 26: nice chapter! tq fr update
mpreggoland
#7
Chapter 26: sweetnya KaiSoo tuu~
kat public pn jadi..
Ish Hani ni tak abis2
luhan_07_exo #8
Chapter 26: ish,geramnya dengan hani tu.tak boleh ke kalau dia x kacau kai.kai hidup bahgia dah dgn kyungsoo,yg sibuk2 nak kacau rumah tangga diaorang tu apesal.
Syifiqifa01 #9
Chapter 26: Kai.. kai.. xcukup kat umah.. kat cafe pon nk bersweet ke?? Nasib baik sweet...♡♡♡ update soon authornim!!!