#13

With you, baby.

 

Kai berlari ke hospital dimana kyungsoo dirawat. Kai merempuh orang ramai yang lalu lalang di koridor. Dia tidak mengendahkan orang ramai itu, apa yang dia fikirkan sekarang ialah tentang keadaan isteri dan anaknya.

Kai menanyakan kepada jururawat yang bertugas dikaunter dimana kyungsoo berada. Selepas mengetahui no bilik kyungsoo dirawat, kai terus bergegas ke bilik itu. Dia melihat baekhyun, luhan dan kris sedang menunggu diluar bilik itu lalu dia berlari ke arah mereka. 

"Mana kyungsoo?" kai bertanya kepada mereka dengan tercungap-cungap

Baekhyun menjeling ke arah kai, " What you doing here, kai? Kalau kau datang sini nak maki kawan aku yang separuh mati dalam bilik itu lebih baik kau balik"

"Aku nak tahu keadaan keluarga aku" kata kai

"Keluarga kau? Sejak bila kau ambil kisah pasal dorang?  Kau cuma tahu nak sakitkan hati kyungsoo. Puas hati kau sekarang? Oh maybe lepas ni kau nak pergi celebrate dengan teman wanita kau dekat luar sana kan?" baekhyun mengeluarkan semua perkara yang dia tidak puas hati dengan kai

 "Aku nak berubah demi isteri dan anak aku. Aku sedar semua yang aku buat itu salah. Tapi tak salahkan kalau bagi aku peluang kedua? Aku dah mula sayang dan cintakan kyungsoo. Aku nak tebus balik kesalahan aku pada anak dan isteri aku. Aku akan cuba jadi daddy yang terbaik untuk anak aku" kai mula mengeluarkan air mata. Dia sedar dia banyak buat silap pada kyungsoo. 

"Heh, peluang kedua? Kau ingat senang-senang je kyungsoo nak maafkan kau ke? Lepas apa yang buat dekat dia?" 

Melihat baekhyun seperti itu, luhan terus menenangkan baekhyun

"Shh, baek. Jangan layan dia" kata luhan 

Kai terus mengusutkan rambutnya. Macam - macam ada dalam fikiran kai sekarang ini dan doktor masih tidak keluar dari bilik itu

kyungsoo okay ke?

Bayi mereka dapat diselamatkan ke? 

Ataupun.......

Keguguran?

Kai bagaikan mahu menangis. Dia tidak mahu kehilangan kedua-dua orang yang dia sayang

Kai menyatukan kedua-dua belah tangannya,

God please hear me, please selamatkan my family. 

 

 

 

 

 

 

Tidak lama kemudian, doktor keluar dari bilik itu. Kai terus bergegas ke arah doktor itu

"Macam mana keadaan isteri dan anak saya, doktor?" 

"Isteri dan anak awak dalam keadaan baik. Mujurlah kamu semua bawa dia ke hospital dengan cepat. Kalau tidak, awak mungkin akan kehilangan salah seorang anak awak dalam kandungan isteri awak" 

salah seorang? Anak aku kembar? 

"Maksud doktor, isteri saya mengandung anak kembar?" kai sepertinya tidak percaya apa yang dia dengar. Dia telah membahayakan nyawa anak-anaknya

Doktor tersenyum, "Ya. Walaubagaimanapun anak encik masih kecil dan belum stabil jadi harap encik dapat menjaganya dengan baik. Jangan bagi pesakit stress dan encik sebagai suami kena berada disisinya setiap masa"

"Boleh kami masuk, doktor?" Tanya baekhyun

"Boleh, tapi lebih baik beri suami pesakit masuk dahulu mungkin pesakit perlukan dia sekarang. Baiklah kalau takda apa apa saya pergi dulu" kata doktor sambil menepuk bahu kai lalu meninggalkan mereka

Tanpa berfikir panjang, kai masuk ke dalam bilik itu meninggalkan kris, luhan dan baekhyun diluar.

 

 

 

 

 

Kai melihat kyungsoo sedang baring diatas katil sambil memandang me arah tingkat. Tangannya mengusap lembut baby bump nya. Kai tersenyum, dia berasa amat lega kerana keluarganya dalam keadaan baik. 

Apabila mendengar pintu ditutup, kyungsoo tersenyum menyangkakan kawan-kawan datang melawat tetapi jangkaannya silap. Ianya Kai. Senyumannya menjadi pudar dan dia mula menunjukkan muka bosan

Perlahan-lahan kai mendekati katilnya,

"H-Hai" kai duduk dikerusi disebelah katil kyungsoo. Kyungsoo memaling ke arah lain, tidak mahu memandang kai. Kai mula menggaru kepalanya yang tidak gatal. Entah kenapa dia rasa kekok. 

"U okay?" kai bertanya  lagi. Kyungsoo masih mendiamkan diri. 

Kai cuba mencapai tangan kyungsoo tetapi kyungsoo menjauhkan tangannya daripada kai. Kai hanya tersenyum. Kai memang berhak mendapat layanan sebegini setelah apa yang dia lakukan pada kyungsoo  dulu.

Kai cuba melembutkan hati kyungsoo lagi. Dia meletakkan tangannya di atas perut besar kyungsoo dan mengusap perlahan-lahan. Apa yang mengejutkan kai, kyungsoo tidak menepis ataupun menolak tangannya dari perutnya. Jadi kai terus mengusap perutnya dengan lembut.

"Thanks god, u dan anak-anak kita selamat. Oh ya, tadi doktor kata anak kita kembar" kai berkata dengan suara yang gembira. Tidak sabar untuk melihat anak-anak lahir

Kai memandang muka kyungsoo yang tiada riaksi itu. Dia ingat kalau bagitahu perkara ini kyungsoo akan ceria tetapi dia silap. Muka masih lagi tidak menunjukkan sebarang riaksi.

Kai mengeluh, 

"U yakin ke anak yang u kata jijik dulu ni anak u?" Kyungsoo mula bersuara. Dia masih tidak mahu memandang kai

"Kyung—"

"I nak balik rumah mama I" kyungsoo memotong kata-kata kai

"Sayanggg, kenapa nak balik rumah mama? I kan ada, i boleh jaga u. Kita balik rumah kita okay?" Kai bercakap dengan suara yang lembut dan mengusap rambut kyungsoo

Kyungsoo menepis tangan kai, "Boleh ke u jaga orang gila macam i ni. And one more thing, dont call me sayang!"  kyungsoo cuba mencabar kesabaran kai. Dia tahu kai cuba berlakon baik.

"Ok kyungsoo, I tahu I banyak buat silap dengan u. I nak mintak maaf. Bagi I second chance. I dah mula cinta dan sayangkan u. I tarik balik kata-kata i tadi. Please sayang, bagi i chance untuk buktikan yang i boleh jadi suami dan daddy terbaik untuk u dan anak-anak kita" kai cuba memujuk kyungsoo

"CINTA MY , U CIUM ORANG LAIN DEPAN MATA I, TU U KATA U CINTAKAN I! PELUK ORANG LAIN, TU CARA U CINTAKAN I? I TAK KIRA I NAK BALIK RUMAH MAMA I. I NAK U CERAIKAN I!!" kyungsoo mula menjerit.

"No, I takkan ceraikan u" balas kai. Dia tahu dia tak patut bagi kyungsoo stress tapi dia takkan ceraikan kyungsoo walau apapun terjadi.

Luhan terus masuk ke dalam bilik apabila mendengar jeritan kyungsoo dari luar.

"Apahal ni" tanya luhan

"LUHAN, PLEASE BAWAK LELAKI NI KELUAR! AKU TAK NAK TENGOK MUKA DIA LAGI. SURUH DIA CERAIKAN AKU! DO YOU HEAR ME KAI? CERAIKAN I" jerit kyungsoo lagi sambil menangis. dia tak kuat lagi untuk hidup bersama kai.

Kris dan baekhyun juga turut masuk ke dalam bilik itu dan cuba menenangkan kyungsoo. Manakala luhan mendekati kai, 

"Kai, aku rasa kau patut keluar sekarang. Bagi kyungsoo masa untuk bertenang. Kau tahukan apa akan terjadi kalau dia terlampau stress. Please kai, kau sayangkan dia kan" 

Kai hanya mengangguk dan keluar dari bilik itu 

 

 

 

 

 

 

 

 

A/N; HAI!!!!!!!!!

New chapter is up! Pls comment okay.

I love reading yr comment.

Kalau korang ada soalan nk tnya tentang ff ni, u guys boleh je tanya. Jgn malu-malu

Love you, xoxo 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
asdfghjkaisoo
chap 24 in da making ;)

Comments

You must be logged in to comment
Chubby_me #1
Chapter 27: Welcome back!! Terperanjat I tgk you update.. I meloncat satu rumah!!
chimot #2
Chapter 27: WELCOME BACK! FINALLY2 U UPDATE,teruskan for more chapter author-nim,fighting!
realnazirah #3
Chapter 27: istg cerita ni makin lama makin. selalu update tau. cant wait to see what hani wants to do
chimot #4
Chapter 26: AUTHOR-NIM,PLEASE PLEASE PLEASE TERUSKAN CERITA NI,i really love this story.Takpe habiskan spm dulu once dah habis terus update ye.Fighting!All the best for spm!:)
natasya_annuar23 #5
Sebenarnye kyungsoo tu laki ke perempuan keliru la
realnazirah #6
Chapter 26: nice chapter! tq fr update
mpreggoland
#7
Chapter 26: sweetnya KaiSoo tuu~
kat public pn jadi..
Ish Hani ni tak abis2
luhan_07_exo #8
Chapter 26: ish,geramnya dengan hani tu.tak boleh ke kalau dia x kacau kai.kai hidup bahgia dah dgn kyungsoo,yg sibuk2 nak kacau rumah tangga diaorang tu apesal.
Syifiqifa01 #9
Chapter 26: Kai.. kai.. xcukup kat umah.. kat cafe pon nk bersweet ke?? Nasib baik sweet...♡♡♡ update soon authornim!!!