#4

With you, baby.

 

"Balik pukul berapa semalam?" tanya mr.kim kepada kai yang sedang bersiap-siap untuk keluar.Tanpa menjawab soalan daddynya, terus kehadapan pintu.

"ha, nak pergi mana tu? pagi petang siang malam asyik keluar je kerjanya" tanya mr.kim lagi

"nak pergi rumah sehun kejap" jawab kai, matanya tidak memandang ke arah daddynya

"duduk sini kejap , daddy ada benda nak bincang" arah mr kim kepada kai duduk disofa dihadapannya.

" apa ni daddy? kai ada hal ni."

"Kim Jongin!" tegas mr kim. Apabila mendengar suara daddynya yang garang itu, dIa terus duduk disofa dihadapan daddynya.

"Apa nak jadi dengan kamu ni, kim jongin! Bila kamu nak berubah? Suka sangat berfoya-foya. Kaki mabuk, kaki perempuan" bebel mr.kim

"Biasalah daddy. Kai dah remaja. Bila dah tua nanti kai berubahlah" jawab kai selamba

"Daddy pon pernah remaja juga tapi takda la perangai macam kamu ni"

"zaman daddy lain dengan zaman kai sekarang" bisik kai perlahan tapi didengari oleh daddynya.

"Ha, menjawab!" tegas mr. kim lagi.

Kai terus senyap

Mr. Kim mengeluh. "Daddy dah berbincang dengan mommy nak kahwinkan kamu dengan kyungsoo bulan depan"mata kai terbeliak dan terus bangun dari sofa yang diduduknya

"What?! kahwin dengan kyungsoo, anak auntie yungmi tu?! you kidding right?!"

"No. auntie yungmi dah setuju dah pon." balas mr kim

"But why him? dia lelaki kai lelaki. and we didnt even know each other! are you crazy?"

"Nope. this is my desicion. See kai, ada je orang lelaki kahwin dengan lelaki, bahagia je. And pasal not know each other, lepas kahwin banyak masa boleh kenal each kan?"

"But his not my type! Kai tak setuju!"

"oh you should or you takkan dapat satu sen pon harta daddy! do you hear me, kim jongin?" ugut mr kim kepada anaknya

"argh" geram dengan sikao daddynya itu, kai berjalan keluar dan menghempas pintu itu. Tidak menghiraukan apabila mr kim memanggilnya. Dia terus mengeluarkan handphone dan mendail

"Sehun, kita jumpa dekat tempat biasa"

 

 

"Yo bro, Kata nak lepak rumah aku" kata sehun sambil menepuk lengan kai

"dont touch me, aku takda mood" kata kai meneguk air wine miliknya

"bro, ada masalah ke? tak pernah-pernah takda mood" tanya sehun risau tentang kawan baiknya itu.

"daddy aku nak kahwinkan aku" jawab kai dengan malas

"What?! dengan siapa?" persoalan sehun itu tidak dijawab oleh kai, mata kai hanya tertumpu kepada perempuan-perempuan nak sedang menari diclub itu tapi kepalanya bercelaru memikirkan hajat daddynya itu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"okay class, esok last hantar research. Tak hantar, markah kosong!" kata Mr. Wu kepada pelajar-pelajar sebelum keluar dari kelas

"yey, recess! boleh makan" bisik kyungsoo dalam hati.

Belum sempat kyungsoo bangun dari kerusi, tiba-tiba pintu kelasnya dibuka dengan dengan kuat bukan sahaja menyebabkan kyungsoo terkejut malah pelajar- pelajar lain juga terkejut. Apabila pintu itu dibuka, kyungsoo melihat kai disebalik pintu. Mata kai seperti sedang mencari seseorang. Semua pelajar perempuan di dalam kelasnya terpaku, ada menjerit dan ada juga yang menangis. Mana taknya ni pertama kali kai masuk ke kelas mereka

"Dia buat apa dekat sini? ohyea maybe dia nak jumpa one of girl in this class. its not my bisness" bisik kyungsoo dalam hati. kyungsoo tidak menghiraukan kai. Dia terus bangun dan mahu ke cafeteria kerana dia betul-betul lapar. Tapi langkahnya terhenti apabila ada seseorang memegang tangan dengan kuat sekali. Dia terus melihat pemilik tangan, mata bulatnya terbeliak. Rupanya tangan itu milik Kai.

"Wha—" kata-kata kyungsoo dipotong apabila kai menariknya keluar dari kelas. Kyungsoo juga terdengar bunyi terkejut dari classmatenya. kyungsoo juga terkejut, kenapa kai menarik tangannya? aku ada buat salah ke? Time jumpa dekat cafe haritu, aku layan dia okay je.

"hey, sakitlah" pekik kyungsoo kerana kai memegang tangannya dengan kasar. Apabila dia melihat keadaan sekeliling, semua orang yang berada dilorong itu sedang memerhatikan mereka. Akhirnya, kai melepaskan tangan kyungsoo apabila mereka telah sampai ditingkat paling atas bangunan.

"Apa masalah U ni?" tanya kyungsoo sambil mengusap-usap tangannya yang hampir bengkak. "

Ni mesti rancangan U kan?" kali ni kai pula bertanya, selangkah demi selangkah dia mendekati kyungsoo. Kyungsoo terpinga-pinga, apa yang kai cakapkan. setiap kali kai mendekatinya, dia akan mengundur kebelakang.

"Rancangan apa?!" selangkah demi selangkah, kyungsoo terlanggar didinding dibelakangnya

"Hey, jangan buat tak tahulah!" jerit kai sambil mencekup pipi kyungsoo

apabila mendengar jeritan kai, air mata kyungsoo terus bertakung dan setitik air matanya mengalir. Tiada siapa yang pernah menjerit kepada kyungsoo sebelum ni termasuk ibu bapanya

"I-I... me-mang t-tak tahu" kata kyungsoo dengan suara yang halus.

Dengan melihat keadaan kyungsoo itu, dia terus melepaskan pipi kyungsoo. Dia baru sedar perbuatannya itu.Badannya bagai dirasuk hantu. Kyungsoo terus berlari sepantas kilat daripada kai, dia takut kai mencederakan dirinya.

"kyungsoo! Argh what wrong with you Kai" jerit Kai sambil menarik-narik rambutnya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"kenapa dengan tangan kau tu, kyungsoo?" tanya luhan apabila terdapat kesan lebam pada tangan kyungsoo

"Nothing" kyungsoo menjawab sepatah sambil memandang bibimbap yang dibelinya.Jika sebentar tadi dia lapar, sekarang dia tidak ada selera pula dan ini kerana sikap kai sebentar tadi.

"Are you okay? tadi ada orang kata kai jumpa kau. its everything alright?" risau baekhyun melihat kawan baiknya berkelakuan pelik harini

"Im okay guys, no need to worry. emm i have to go now, bye" kyungsoo terus meninggalkan luhan dan baekhyun.

kyungsoo tidak dapat menumpukan perhatian didalam kelas BI. BI ialah mata pelajaran kegemaran kyungsoo dan biasanya dia akan menumpukan sepenuh perhatian tetapi kali ni matanya hanya memandang ke arah luar tingkap dan ada kalanya dia akan memandang kearah kesan lebam ditangannya. Dia juga terfikir kenapa kai bersikap begitu.

Apabila tiba dirumah, kyungsoo terus masuk ke biliknya dan menguncinya. Dia meremparr beg galasnya ke atas meja belajarnya dan dia terus baring keatas katilnya. Kyungsoo memandang ke arah siling rumahnya. Nampaknya kyungsoo sangat penat harini, banyak sangat perkara berlaku. Kyungsoo mengalihkan pandangannya ke tangannya yang telah dibalut oleh doktor sebentar tadi. Ye, sebelum tiba dirumah kyungsoo sempat ke klinik berdekatan untuk memeriksa kesan lebam itu. Kata doktor, kesan lebam itu agak teruk dan doktor bertanya kepada kyungsoo bagaimana boleh lebam, kyungsoo menjawab ia hanya kemalangan kecil. Minit demi minit, mata bulat kyungsoo kini kuyu dan akhirnya dia dibuai mimpi.

 

 

 

 

 

 

 

"Kyungsoo-yah, come here duduk dengan mama" panggil mrs Do apabila melihat kyungsoo baru keluar dari biliknya. kyungsoo ke ruang tamu dan terus duduk disebelah mamanya yang sedang menonton rancangan runningman.

"How school?" tanya mrs. Do kepada anaknya

"Macam biasa, still stuck with those two dork" jawab kyungsoo Mrs Do tersenyum dan kemudian perasan tangan anaknya berbalut

" Kenapa tangan tu?"

"Takda apa lah mama, lebam sikit je" jawab kyungsoo lagi, membetulkan kedudukannya yang sekarang kepalanya di atas riba mamanya. Mrs Do hanya tersenyum sambil mengusap rambut anaknya. Kyungsoo memang amat manja dengan Mrs Do sejak dari kecil dan sejak Mr. Do tiada, kyungsoo makin manja dengannya. Hati Mrs Do sedih kerana tidak lama lagi anak manjanya akan menjadi suami or should she say isteri orang or maybe tak lama lagi menjadi ibu orang.

Sebut pasal suami, Mrs Do tak memberitahu kyungsoo lagi tentang rangcangannya bersama mrs Kim yang mahu mengahwinkan kedua-dua anak mereka. Dan Mrs.Do rasa inilah masa yang sesuai untuk memberitahu kyungsoo. Its now or never

"Kyungsoo"

"hmm" jawab kyungsoo sambil ketawa melihat gelagat kwangsoo dikaca tv

"kamu masih ingat tak, Mrs Kim Mirae dan anaknya, kim jongin?"

"Yes, Why ?" kyungsoo kini senyap, mata tidak lagi tertumpu pada tv. Kini dia hanya tertumpu pada apa yang mamanya ingin sampaikan

"Kami berdua bercadang nak satukan kamu berdua, apa pendapat kyungsoo?"

"what?!" kyungsoo terduduk dan mata kyungsoo terbeliak dua kali ganda dari sebelum ni.

"Mama harap sangat kamu setuju, ni saja satu cara nak balas budi mereka kyungsoo" pinta Mrs.

Do kyungsoo hanya terdiam. Mungkin inilah sebab kai mengamuk dikolej tadi. Sebab mereka akan dikahwinkan.

"tolong kyungsoo, please setuju. Keluarga mereka banyak tolong kita masa kita susah, dan mama rasa ini saja jalan terbaik untuk membalas budi mereka" Mrs Do merayu kepada anaknya sambil mengeluarkan air mata.

Apabila melihat mamanya merayu begitu, kyungsoo tidak sampai hati untuk menolak. Dia tidak mahu melihat mamanya kecewa kerana dirinya.Kyungsoo terus memeluk Mrs.Do

 

 

 

 

 

Okay, I do this for you, Mama.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A/N:  I tried my best guys. Pls comment

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
asdfghjkaisoo
chap 24 in da making ;)

Comments

You must be logged in to comment
Chubby_me #1
Chapter 27: Welcome back!! Terperanjat I tgk you update.. I meloncat satu rumah!!
chimot #2
Chapter 27: WELCOME BACK! FINALLY2 U UPDATE,teruskan for more chapter author-nim,fighting!
realnazirah #3
Chapter 27: istg cerita ni makin lama makin. selalu update tau. cant wait to see what hani wants to do
chimot #4
Chapter 26: AUTHOR-NIM,PLEASE PLEASE PLEASE TERUSKAN CERITA NI,i really love this story.Takpe habiskan spm dulu once dah habis terus update ye.Fighting!All the best for spm!:)
natasya_annuar23 #5
Sebenarnye kyungsoo tu laki ke perempuan keliru la
realnazirah #6
Chapter 26: nice chapter! tq fr update
mpreggoland
#7
Chapter 26: sweetnya KaiSoo tuu~
kat public pn jadi..
Ish Hani ni tak abis2
luhan_07_exo #8
Chapter 26: ish,geramnya dengan hani tu.tak boleh ke kalau dia x kacau kai.kai hidup bahgia dah dgn kyungsoo,yg sibuk2 nak kacau rumah tangga diaorang tu apesal.
Syifiqifa01 #9
Chapter 26: Kai.. kai.. xcukup kat umah.. kat cafe pon nk bersweet ke?? Nasib baik sweet...♡♡♡ update soon authornim!!!