Hutan (Past)

Prison School [slow-update]
Please log in to read the full chapter

Onew POV

 

Aku dan Min ho terjatuh dari atas meja saat gegaran kuat berlaku. Aku terkejut. Dia nak letupankan sekolah ni?? Black! Apa kau nak buat huh?! Kau nak bunuh semua pelajar dekat sini ke??

 

“Onew....,”Min ho memanggil nama ku. “aku pergi cari Black!”

 

Aku memandangnya. Dia terus bangkit dari lantai sambil memandang ku. Pandangan matanya...mengingatkan aku 8 tahun yang lalu. Takkan aku lupa kejadian tu. Sangat menyedihkan sehingga ingatan dia pun boleh hilang lebih dikatakan ‘trauma’. Aku pun....tak dapat maafkan ‘budak-budak’ tu.

 

 

Author POV

 

8 Tahun yang lalu....

 

Ada sebuah rumah yang besar dekat dalam hutan. Terdapat sebuah keluarga yang kaya-raya tinggal disitu. Sepasang suami isteri ni mempunyai seorang anak lelaki tunggal. Mereka hidup dengan bahagia. Anak tunggal itu bernama Junmin. Walaupun kehidupannya bahagia disisi ibubapanya tapi dia tiada seorang kawan pun. Dia akan sendirian apabila ibubapa mereka pergi kerja. Hanya dia dan beberapa pembantu rumah yang tinggal.

 

Setiap kali ibu bapanya tiada dirumah, dia selalu menghilangkan diri dari rumah agam. Semua pembantu rumah rasa risau dengan kehilangannya. Entah dimana dia menghilangkan diri.

 

 

“hmm....selesanya....”Junmin bersandar di atas pokok.

 

“Aaaaahhhhhhhhhhh!!!!”jerit seseorang.

 

Junmin terperanjat. Rasanya dia dengar suara orang menjerit. “Siapa yang jerit ni?? Takkanlah ada orang dekat hutan ni??”fikir Junmin lalu turun dari pokok sebelum berlari ke arah bunyi jeritan tadi.

 

Tiba di sana, Junmin ternampak seorang budak lelaki menyorok dibelakang pokok yang besar dan dihadapannya terdapat seekor monyet terlompat-lompat sambil memegang beg sekolah, mungkin beg itu milik budak lelaki itu.

 

“aissshh!! Yaaahh!! Bobo!! Apa yang awak buat ni??!”Junmin sepertinya datang ke arah monyetnya iaitu bobo. “ni barang orang! Jangan ambil sesuka hati je!! Bagi beg tu balik!!”

 

“uuuu!! uuuu!! Aaaa!! aaaa!!”Bobo terlompat-lompat dihadapan Junmin lalu memberikan beg itu pada Junmin sendiri sebelum melompat ke atas pokok.

 

“jangan ganggu budak ni!!”marah Junmin pada monyet lalu menghalau monyet itu dari sini. “hmm...beg ni awak punya kan?”tanya Junmin.

 

“ya. Terima kasih...,”dia segera mengambil beg miliknya daripada Junmin. Dia memandang Junmin dari atas hingga bawah. Tak sangka ada orang dekat dalm hutan selain dia.

 

Junmin hairan dan bertanya nama budak dihadapannya.

 

“s-saya Min..Ho..Choi Min ho..,”jawabnya perlahan. Baju dipakainya kotor, rambutnya sedikit kusut tapi wajahnya masih kelihatan. “awak...siapa..?”soalnya perlahan.

 

“oh! Saya Junmin!”belum pernah dia nampak budak atau pun orang dalam hutan ni. “kenapa awak boleh ada dekat hutan ni?”

 

“appa saya pergi ke hutan nak jumpa seseorang dekat rumah besar tu...sambil tunggu appa berbual dengan pakcik tu, masa saya main dekat luar rumah, tiba-tiba! ada monyet rampas beg saya lepas tu saya kejar dia sampai sini,”katanya lagi. Tangannya erat memegang beg putih miliknya.

 

“appa saya ke?”tanya Junmin. Dia tahu appanya seorang lelaki ber

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hanna27
Mianei....T^T !! Saya terpaksa delete chap11 dan chap12

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 11: Update soon
aquariusxpisces
#2
Chapter 12: omooooooooo ayah junmin pembunuh ke ???????
ddddehyun #3
Chapter 12: Omg seram but menarikk..update soon
Tingkaibel #4
update soon!
youngminbfminwoo
#5
Dibuli atau dikaji sebagai bahan uji kaji
X sabarnye nak tnggu chapter seterusnya!!!
bubble_na_baebeul #6
Chapter 10: Update lah cpt author.haha
X sbr ni.black.black.black.
Mnutkan.cmna plak ngan white.huarggg
Bnyak mystery lah dlm ff ni..huhu
Palli update author
Minarine #7
Chapter 10: Daebak!! update soon!!
Zyxzhangyixing
#8
Chapter 9: Best btul semua chapter² ni.Janji tau.. update soon! ^-^
Seul-ssi #9
Chapter 9: best cerita ni!!!
hrap2 diorang bertiga semuanya baik2 je!!!
melryn05 #10
Chapter 9: yeay!! ada onew!! XD dan siapa white? 0.O
bila authornim nk update lgi!!!
saya tak sabar nk bca chapter 9 nnti!!