Last Test

Prison School [slow-update]
Please log in to read the full chapter

 

Rasa dah berabad tak update fanfic ni.....maafkan patik kerana patik lambat update fanfic ini. Banyak idea yang patik keluarkan dari otak patik ni untuk hasilkan chapter ni. Harap rakyat jelata AFF ni dapat menikmati fanfic ini dengan penuh debaran dan kejutan. Nikmatilah....

 

 


Author POV


10.45 pagi


Sebuah bilik gelap lagi berbau busuk. Terdapat seseorang berada di atas meja. Ditutupi kain hitam di atas wajahnya membuatkan wajahnya tidak kelihatan. Entah siapa yang ada di atas meja itu.


Kemudian, 2 orang lelaki bertopeng membawa masuk seorang lelaki dan tangannya di ikat begitu juga dengan kakinya sekali. Lelaki itu dalam keadaan pengsan. Lelaki bertopeng itu pun meletakkan lelaki pengsan itu di tepi meja. Kemudian mereka pun keluar dari bilik itu. Suasana dalam bilik menjadi gelap. Sunyi sepi keadaan di bilik itu.


“urrkk...!”lelaki yang pengsan itu mula sedar. “a-aku dekat mana??”


Dia tersedar dia berada di sebuah bilik yang ganjil. Apa yang dia nampak hanyalah sebuah meja dan diatasnya ada seseorang terbaring dengan sebuah kain menutupi wajahnya.


“siapa dekat atas meja tu??”lelaki itu segera menarik kain yang ada diatas muka seseorang di atas meja itu. “hhaaahh?!! Kau??! Min ho??”terkejut lelaki itu.


Rupanya Min ho yang berada di atas meja, tapi kenapa dia berada diatas meja? Beberapa minit kemudian, Min ho mula sedar dari pengsannya. Perlahan-lahan kelopak matanya terbuka. Apa yang dia nampak ialah seorang lelaki yang amat dia kenali.


“Onew??!”Min ho segera bangun dari baringnya. “apa kau buat dekat sini?!!”Min ho terkejut melihat Onew berada dihadapannya.


“haa...bising betul lah kau ni. Bawa bertenang sikit.”Onew segera duduk di atas meja bersebelahan Min ho. “kau nampak aku dekat sini mestilah kau dah agakkan motif sebenar aku.”


“maksudnya, kau pun nak selesaikan kes ni ke?”tanya Min ho.


“mestilah. Takkan aku nak biarkan kau selesaikan sendiri kes ni. Kau kan kawan aku. Kawan mesti tolong kawan kan?”Onew tersenyum melihat Min ho yang masih bingung dengan motif dia dalam menyiasat kes Polar Highschool.


Min ho hanya mengeluh melihat kawannya yang masih tersenyum ke arah dirinya. Tapi perasaannya menjadi risau pabila teringat kejadian dia, Min Hwan dan Myung soo ketika berada di penjara tadi. Agaknya apa jadi dengan Myung soo dengan Min hwan.


Boomm!!!!!


Terdapat bunyi letupan. Gegaran kuat berlaku menyebabkan Min ho dan Onew terjatuh dari atas meja. Mereka kini terbaring di atas lantai yang sejuk ini.


“l-letupan?!!”Min ho masih terbaring di atas lantai bersama Onew. “apa dah berlaku ni??”


****

10.35pagi


Disebuah bilik yang mengandungi pelbagai lukisan yang cantik. Terba

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hanna27
Mianei....T^T !! Saya terpaksa delete chap11 dan chap12

Comments

You must be logged in to comment
Frisur #1
Chapter 11: Update soon
aquariusxpisces
#2
Chapter 12: omooooooooo ayah junmin pembunuh ke ???????
ddddehyun #3
Chapter 12: Omg seram but menarikk..update soon
Tingkaibel #4
update soon!
youngminbfminwoo
#5
Dibuli atau dikaji sebagai bahan uji kaji
X sabarnye nak tnggu chapter seterusnya!!!
bubble_na_baebeul #6
Chapter 10: Update lah cpt author.haha
X sbr ni.black.black.black.
Mnutkan.cmna plak ngan white.huarggg
Bnyak mystery lah dlm ff ni..huhu
Palli update author
Minarine #7
Chapter 10: Daebak!! update soon!!
Zyxzhangyixing
#8
Chapter 9: Best btul semua chapter² ni.Janji tau.. update soon! ^-^
Seul-ssi #9
Chapter 9: best cerita ni!!!
hrap2 diorang bertiga semuanya baik2 je!!!
melryn05 #10
Chapter 9: yeay!! ada onew!! XD dan siapa white? 0.O
bila authornim nk update lgi!!!
saya tak sabar nk bca chapter 9 nnti!!