Tiada perasaan benci

Apabila Woo bertemu Gyu

 

2 bulan dah berlalu sejak mereka berpisah dan selama itu Sunggyu dan Woohyun tidak pernah menghubungi antara satu sama lain. Sunggyu fikir Woohyun membencinya, dan Woohyun pula fikir yang Sunggyu membencinya sedangkan masing-masing masih ada perasaan cinta di hati mereka.

 

Sunggyu tidak berbuat apa-apa dan seperti biasa dia hanya duduk termenung di dalam biliknya dan kadang-kadang dia menangis tatkala dia memikirkan Woohyun.

 

"Gembirakah dia tanpa aku? Atau, dia dah ada yang lain?" Sunggyu mengelus lembut gambar Woohyun yang sentiasa bersamanya dengan ibu jarinya. "Saya rindu awak, Hyun." Sunggyu mengesat air matanya yang mula mengalir ke pipinya.

 

"Kalau saya telefon awak, nak ke awak jawab? Saya ada something nak bagitau awak. Something important. Tapi rasanya awak takkan jawab, kan?" hatinya semakin sebak dan gambar yang dipegang dilempar ke sisi.

 

"Gyu, kamu okay?" soal Tn. Kim di muka pintu bilik anaknya itu. Dia kebetulan melalui bilik Sunggyu apabila dia terdengar Sunggyu menangis.

 

Sunggyu menjeling tajam ke arah ayahnya. Dia berjalan menuju ke balkoni biliknya.

 

"Gyu, kamu asyik berkurung jer dalam bilik ni. Makan, minumpun dalam bilik. Mari la ambil angin luar." tegur Tn. Kim sambil dia menuruti anaknya yang berdiri di balkoni itu.

 

"Saya selesa macam ni, ayah. Saya suka bersendirian. Tolong, jangan ganggu saya. Please..." tegas Sunggyu, namun dihujung ayatnya kedengaran seperti dia merayu supaya ditinggalkan sendirian.

 

"Kamu nak ayah buat apa supaya kamu boleh seceria dulu? Tolong la jangan seksa ayah macam ni. Ayah terluka tengok kamu sedih dan tak bermaya macam ni." nada suara Tn. Kim seperti dia mengalah dengan perangai Sunggyu ini.

 

"Ayah tau apa yang ayah perlu buat. Tapi, dah terlambat. Dia dah bencikan saya dan kami tak mungkin bersama lagi. Jadi, takda apa yang ayah boleh buat untuk kembalikan saya yang dulu." dengan itu Sunggyu masuk semula ke dalam dan duduk di birai katilnya.

 

"Gyu..."

 


 

"Hyun, kalau betul kau sayang dia, pergi la jumpa dia. Biar la apa yang nak jadi kat aku. Jangan pedulikan aku." ucap Howon yang betul-betul rasa bersalah. Dia tak sanggup lagi tengok Woohyun bersedih dan tak seceria dulu. Dia tahu Woohyun betul-betul rindukan Sunggyu.

 

"Tak boleh, Won. Kita kawan sejak kecil. Mana boleh aku bahayakan nyawa kawan baik aku yang selama ni sentiasa ada untuk aku. Tak boleh, Won. Ini bukan caranya." balas Woohyun yang sedang menatap gambar Sunggyu.

 

"Dia lebih penting, Hyun. Dia teman hidup awak. Dan saya tau awak tak boleh hidup tanpa dia. Pergi jer la. Saya yakin, diapun tentu sedang tunggu awak." Howon menepuk bahu Woohyun.

 

Woohyun melepaskan keluhan berat.

 

"Dia benci aku, so tak mungkin dia tunggu aku."

 

"Mana kau tau dia benci kau?"

 

"Sebelum kami berpisah 2 bulan lalu, dia ada cakap yang dia bencikan aku. So..."

 

"Itu 2 bulan yang lalu, Hyun. Dan masa tu korangkan tengah gaduh, so mesti la dia cakap macam tu. Apa la kau ni!" nada Howon sedikit meninggi sebab dia geram dengan Woohyun yang lembab ni.

 

"Kau fikir macam tu, ke?" mata Woohyun sedikit menunjukkan yang dia berharap kata-kata Howon itu betul. Dia betul-betul harap yang Sunggyu masih mencintainya.

 

"Belum jumpa, belum tahu. Pergi la."

 

"Habis kau? Ayah dia pernah ugut, kalau aku bersama Gyu semula, kau akan dicederakannya."

 

"Abaikan semua tu, Hyun. Mana tahu, maybe dalam 2 bulan ni diapun dah berubah. Manusia mudah berubah, Hyun. Percaya la..." Howon memberi semangat.

 

"Aku harap kau betul."

 


 

Keesokan harinya...

Sunggyu sedang berbaring di atas katilnya sambil dia tersenyum melihat sonogram yang baru diterimanya hari itu.

 

"Dah 4 bulan, tapi Hyun masih belum tau." Sunggyu mengeluh.

 

Sewaktu Sunggyu ikut ayahnya balik meninggalkan Woohyun, dia dah tahu tentang berita gembira itu, namun belum sempat dia beritahu Woohyun, ayahnya muncul dan memburukkan keadaan sampai dia takda hati untuk bagitau Woohyun tentang itu. Waktu itu dia baru 2 bulan, dan sekarang dah 2 bulan berlalu, jadi sekarang ni kandungannya dah mencecah 4 bulan.

 

Sedang Sunggyu asyik dengan lamunannya, dia terdengar bunyi riuh-rendah yang datang dari tingkat bawah. Dia segera keluar dari biliknya dan menuruni tangga menuju ke ruang tamu. Dia terkejut tatkala dia melihat Woohyun sedang berlawan dengan konco-konco ayahnya yang cuba menghalang Woohyun dari masuk ke dalam rumah.

 

"Hyunnie!" Sunggyu berteriak.

 

"Kamu jangan cuba nak melanggar peraturan keluarga kita!" tengking Tn. Kim tatkala dia melihat Sunggyu mula merapati mereka.

 

"Ayah cukup lah! Jangan sakiti dia lagi! Hentikan semua ni!" laung Sunggyu apabila ayahnya menghalangnya dari menghampiri Woohyun yang dibelasah hampir separuh mati di hadapannya.

 

"Keturunan dia tak layak untuk mafia macam kita! Jangan nak melawan, Gyu!" marah Tn. Kim yang menggenggam kuat pergelangan tangan Sunggyu.

 

"Awak, hentikan semua ni! Saya tak sanggup tengok awak terluka..." teriak Sunggyu yang dah mulai menangis melihat Woohyun dibelasah.

 

"Saya akan lakukan apa saja untuk bersama awak. Biar apa yang jadi, hanya awak di hati saya." ucap Woohyun sambil menahan kesakitan akibat dibelasah.

 

"Ayah tolong hentikan! Please...jangan lukai dia. Ayah..." Sunggyu meraung sambil merayu. "Ayah hentikan! Tolong hentikan demi bakal cucu ayah. Please, ayah..."

 

Tn. Kim tersentak. Apa maksud anaknya itu? Bakal cucu? Takkan la... Woohyun pun terkejut mendengar kata-kata Sunggyu itu.

 

"Apa maksud kamu?" soal Tn. Kim kepada Sunggyu.

 

"I'm pregnant. Dah 4 bulan. Tolong ayah...saya taknak anak saya membesar tanpa seorang ayah. Please..."

 

'4 bulan? Jadi, masa kami berpisah dulu...dia dah...'

 

"Kalau ayah nak saya seceria dulu, ini la jawapannya. Biarkan kami bersama semula ayah. Tolong, saya merayu..." Sunggyu terduduk di lantai sambil menangis teresak-esak. "Please..."

 

Tn. Kim memandang tajam ke arah Woohyun yang dibelasah oleh konco-konconya sebelum pandangan itu berganti dengan pandangan belas kasihan. Dengan perlahan pergelangan tangan Sunggyu dilepaskan.

 

"Ayah..." Sunggyu berdiri semula dan memandang ayahnya.

 

"Berhenti!" laung Tn. Kim kepada konco-konconya supaya berhenti membelasah Woohyun dan mereka menurut. Mereka mula beransur pergi.

 

"Hyun!" teriak Sunggyu, lantas Woohyun yang tertiarap di lantai dihampirinya. "Hyun, awak okey?" soal Sunggyu dengan penuh kerisauan melihat kecederaan yang dialami suaminya itu.

 

"Saya, o-okey...just luka sikit jer." ucap Woohyun yang dibantu untuk duduk oleh Sunggyu.

 

"Sikit apanya? Berdarah macam ni. Jom kita ke hospital." Sunggyu ingin memapah Woohyun berdiri apabila Woohyun menariknya duduk semula.

 

"Kenapa ni? Awak tak boleh bangun, ke? Sakit sangat, ke?" soal Sunggyu dengan cemasnya.

 

Woohyun menggeleng. "Awak tak benci saya?"

 

"Kenapa pula saya nak benci awak?"

 

"Awak pernah cakap sebelum ni. Sebelum kita berpisah."

 

"Itu sebab saya marah, Hyun." Sunggyu menekup pipi Woohyun dan memandang tepat ke matanya. "Saya takkan pernah membenci awak. Takkan sekali-kali sebab saya cintakan awak."

 

"So, selama ni saya bodoh la sebab fikir yang awak bencikan saya."

 

"Bukan bodoh, tapi kurang pandai." gurau Sunggyu sambil tangannya perlahan mengesat darah yang ada di bibir Woohyun. "Jadi, awak tak benci saya juga?"

 

Woohyun tergelak kecil. "Jadi awakpun kurang pandai la."

 

"Kenapa pula?" Sunggyu memandangnya.

 

"Sebab awak fikir saya benci awak."

 

Mereka berdua tertawa. Sunggyu duduk di antara peha Woohyun lalu dia menyandarkan tubuhnya pada Woohyun, dan Woohyun melingkarkan tangannya ke pinggang Sunggyu.

 

Tn. Kim melepaskan keluhan berat sebelum dia melangkah keluar dari rumah itu untuk beri ruang kepada mereka berdua. Tn. Kim sedar yang semuanya adalah sia-sia. Dia tak mampu memisahkan mereka, dan dia hanya mampu pasrah dengan semua itu.

 

"So, 4 months already?" Woohyun mengusap perut Sunggyu dengan tangan yang lagi satu.

 

"Yeah, 4 months already. Awak suka tak?" soal Sunggyu dengan manjanya.

 

"Of course! Tak sabar rasanya."

 

"Hyun?"

 

"Ya?"

 

"Kenapa awak kata awak benci saya lepas awak tau yang saya ni anak ketua mafia?"

 

"Itu...sebab saya tengah marah. Sayakan pantang kalau orang tak jujur dengan saya. Tapi lepas tu, saya menyesal sangat sebab biar awak pergi." Woohyun terpaksa menipu sebab dia taknak Sunggyu bencikan ayahnya kalau dia tahu yang itu semua rancangan ayahnya untuk pisahkan mereka. Dia taknak rosakkan lagi hubungan antara ayah dan anak yang dah sememangnya tak berapa baik.

 

"Iya? Jadi, kita jangan berpisah lagi, okay? Saya tak boleh hidup tanpa awak." Sunggyu menggenggam erat tangan Woohyun.

 

"Ya, kita takkan berpisah lagi." Woohyun mengucup kepala isterinya.

 

'Semoga kebahagiaan ini kekal untuk selama-lamanya...'

 


TAMAT

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
dgh2673 #1
just please translate every infinite's story that you wrote 😅🤣i know I'm rode but i can't do anything
seoyoung89
#2
Chapter 6: Wowww cute.... :3
springjasmine91
#3
Chapter 6: Akhirnya.....banyak betul drama. Fighting utk bab seterusnya
bysyyui
#4
Chapter 6: Kan betul Gyu pregnant! hohoho sweet laa ending dia tapi dah tamat dah.... tolong la buat sequel yg Gyu nak terberanak xDD btw good job authornim!
fatimdoki
#5
Chapter 6: Aaah... dah tamat ke... alaa~ nak lagi *_*buat sequel sambut baby lak, pun best jugak. Pasal hidup Gyu ngan Hyun sbg parents... XD
fatimdoki
#6
Chapter 5: sedih giler... aku pulak depressed... T^T
infinitygyu #7
Chapter 5: Just call him,gyu...
Update soon....