Keep It

My Master Is Crazy
Please Subscribe to read the full chapter

Termengah-mengah Chunri pabila sampai dihadapan rumah agam yang mewah tersebut,manik jernih yang menitis diatas dahi cepat-cepat diseka sebelum tumpah melinari wajahnya. Dia mendongak dan melihat Jungkook yang sedang duduk diatas bangku dengan Baby didalam dakapan. Siap memakai kaca mata tuan dan juga si Baby. Baby pakai kaca mata? Hmm.

 

“Baby,siapa tu? Kenapa orang tu datang rumah kita?,”Jungkook ketawa terbahak-bahak sambil membelai ular kesayangannya. Buat saat itu,Chunri rasakan Jungkook dan Baby adalah makhluk paling jahat dan mengerikan. Wajah mereka kejam tak boleh blah.

 

“Maaflah,saya lewat,”dengan sopan santun penuh tertib Chunri bersuara dengan langkah yang semakin mara kehadapan. Namun setiap kali kakinya melangkah,Jungkook mengerutkan dahi dengan reaksi wajah yang tidak senang. Chunri terpaksa mengundurkan kakinya kebelakang pula. Aduhai,apa dia nak buat? Main kedepan kebelakang macam reverse kereta?.

 

“Aku dah pesan dekat kau,”dengan perlahan-lahan dia bangkit dari bangku dan meletakkan Baby kedalam sangkar semula,bimbang juga kalau Baby menyerang jiran tetangga dan makan anak orang rumah sebelah. “Jangan balik lambat..Jangan sampai aku sampai dulu,nampaknya kau tak dengar cakap,”dengan dramatiknya,lelaki itu menanggalkan kaca mata hitamnya. Fuh,kacaknya. Chunri cuba menyedarkan dirinya sendiri tanpa menggunakan kekerasan fizikal seperti menampar diri sendiri. Boleh pula dia menghayati kekacakkan lelaki itu sewaktu dia akan dijerkah dalam beberapa saat lagi.

 

“Hmm,Yuin macam mana?”

 

“Jangan alih topik”

 

“..Owkey…,”gadis itu menundukkan wajah,apa dia nak buat agar dirinya terlepas? Nafasnya semakin tidak teratur serta hatinya cuak sewaktu lelaki itu semakin hampir. Adakah dia akan dihukum? Ini tidak adil. Chunri menggenggam erat jari jemarinya tatkala Jungkook menghela nafas panjang dan bercekak pinggang. “Kau..,”dia menunding jari kearah hidung Chunri. “Kau akan dihukum”

 

---

 

Lampu ditingkat atas masih bernyala,Seyong memerhatinya dengan lama kemudian menghembuskan nafas kasar,dengan laju dia menuju masuk kedalam bangunan tersebut dan menaiki tangga,kemudian dia memasuki pejabat dengan hati yang penuh gementar. Pintu diketuk beberapa kali lalu dibuka oleh Puan Park yang kelihatan keliru.

 

“Eh,Seyong?”

 

“Saya bawa makanan,”ujarnya dengan senyuman yang lebar. Puan Park menjongketkan kening,hairan. “Makanan?,”Seyong mengangguk laju. “Saya pasti Puan belum makan malam,kan?,”mendengar apa yang diujarkan,membuatkan Puan Park ketawa kecil dan mengangguk.

 

Puan park menjemput lelaki itu masuk dan duduk diatas kerusi dihadapan meja kayu yang dlitupi kaca dipermukaan atasnya. Seyong meletakkan plastik yang berisi makanan diatas meja tersebut dan melabuhkan punggung diatas kerusi dengan matanya yang melihat Puan Park sedang menyusun beberapa kertas sebelum meng

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AiSyah98
semua org,saya salah tulis puan jeon,sebenarnya puan park.nanti saya edit balik

Comments

You must be logged in to comment
minion27
212 streak #1
Chapter 33: Update again
yunieyoseob #2
Chapter 33: Update soon!!
aquariusxpisces
#3
Chapter 33: Uihhh, banyak saya baca XD best cerita ni!! Kelakar, sedih gembira marah semua bercampur dan jadi rojak XD jeon jungkook ni sweet jugak ehhh hahahaha XD segala kupu-kupu keluar terbang dalam perut hahaahaha XD

Cerita yang bagus XD
Frisur #4
Chapter 33: update soon
SehunZziYeol12
#5
Chapter 33: Kak aisyah please updateee craving lah nak baca lagiiiii
khaisara #6
Chapter 33: pnat bca semua dari chapter pertama sampai la abis
update soon!!~
aisyashuhada
#7
YEAYYYY! Akhirnya author-nim update!! TQVVVVVVVVVVVM!
najwanabilla #8
Chapter 31: Update soon outhorr !!!!!!! *highnote* sampai begetar gegendang telinga outhor XD