006

Hyung... I'm afraid
Please Subscribe to read the full chapter

"Kita dah sampai," kata Himchan. Zelo sudah tertengok-tengok di luar tingkap. Ya. Pulau itu! Kenangan buruk 9 tahun lepas yang amat membencikan. Tapi dia tarik nafas sedalam-dalam yang mungkin. Yongguk  bagi arahan keluar. Mereka terpaksa melalu hutan untuk sampai ke temapat yang lebih selamat. Bandar di penuhi Zenon si laknat.

 

"Zelo, hayoung. Duduk dalam ni dulu. Kemas apa yang patut. Hyung mahu keluar sebentar. Jangan berani kamu berdua keluar dari sini," Youngguk beri amaran. Zelo sudah terangguk-angguk. Si Hayoung sudah kecut perut. Jarang betul dia melihat Yongguk marah sebegitu rupa. Selepas bayangan Yongguk hilang, Zelo mengambil barangnya dalam bilik. 

 

Rumah itu tak besar dan tak kecil. Muat untuk empat orang. Dia dan Yongguk tidur sebilik. Himchan dan Hayoung tidur ada bilik masing-masing. "Zelo, awak masih marah dekat Hayoung?" Hayoung menghendap-hendap bilik Zelo. Zelo yang leka meletakkan barang terkejut. Barang yang dipegang diletakkan di atas katil.

 

"Kau rasa?" Zelo segaja bermain teka-teki. Hayoung tunduk. Dia juga kecewa akan sikapnya. "Memang aku rasa nak marah tapi bila aku tengok muka kau menangis, aku terdiam. Aku teringatkan mak aku walaupun rupanya hanya samar-samar," Mulalah Zelo nak ingat cerita balik. "Tapi kau kena hadapi hidup hampir mati," Kali ini Zelo tegas.

 

"Kenapa?" Hayoung bertanya. "Dekat sini tersangat bahaya. Kau tak perlu tahu, yang kau patut buat dengar arahan dari Yongguk hyung dan Himchan hyung," Kata Zelo. Hayoung tersenyum. " Baiklah. Aku betul betul minta maaf. Zelo, awak tak akan tinggalkan saya lagi ya." Anak mata Zelo dipandang dalam-dalam. Zelo telan air liur. 

 

"Aku tak janji tapi aku akan lindungi kau dari ancaman bahaya itu. Kau perlu bersiap sedia. Aku sendiri tak tau

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Exotic_Baby_99
#1
Chapter 18: Game start~ mwahhahahahahha!!!
Exotic_Baby_99
#2
Chapter 17: woah.... Fanfic ni da nak habis? Harap bukan sad ending... Zelo oppa... ><
Exotic_Baby_99
#3
Author-nim... Bila nak update?? Dah sebulan dah... Author-nim nak abaikan ff nie k??? Sori klaw rse sye nyebok... Tp, cte ni best~ Sayang klw x complete... Teruskan update tw... ^_^
parkhyunhwa
#4
Chapter 15: makin lama,makin peliklah citer nie O.o ...apa2 pon,tetap hebat
tyra99 #5
Chapter 15: Angel ? D_O
tyra99 #6
Chapter 14: woah,kematian dorang mengerikan..
awak patut buat citer horror..
arrow45
#7
Chapter 14: One word WOW. This is very powerful chptr. Daebak.
Hwaiting author nim
shafiqah_tatsmato #8
Chapter 13: xsabar nk tgk diorang berperang dgn zenon..
inspirit_lover97
#9
Nak tengok dorang berperang!! Chyeah~
arrow45
#10
Chapter 12: Daebak. awesome story line