004

Hyung... I'm afraid
Please Subscribe to read the full chapter

"Yongguk, selepas kumpulan Zenon membunuh keluarga kau, dia kucar-kacirkan tempat kita. Dia cari kau dengan adik kau merata tempat. Bahkan dia membunuh demi mencari kau beradik. Ijak Island bukan lagi tempat yang indah seperti dulu. Tempat tu dah menjadi busuk. Mereka buat kegiatan haram kat sana. Aku dan keluarga terpaksa lari ke Seoul," rancak Himchan bercerita. Air matanya mengalir tatkala terkenangkan orang kampungnya.

 

"Aku minta maaf Himchan. Aku akan balas dendam demi tempat kita, keluarga aku. Aku bersumpah Himchan," Yongguk bermain dengan pisau belatinya. "kau tau lepas ibu bapa aku dibunuh, apa mereka lakukan terhadap mayat itu?" Soalan itu buat Himchan hilang kata. Dia juga tak mau bercerita tentang itu. Memandangkan Yongguk yang tanya, dia juga berhak tau.

 

"Mereka bakar rumah kau. Orang kampung tak berani tolong. Mereka takut. Ketua tempat kita juga dibunuh apabila dia cuba gertak kumpulan Zenon semasa membakar rumah kau. Aku takut Yongguk," Himchan tunduk. Matanya penuh dengan ketakutan yang teramat sangat.

 

"Jom balik Ijak Island. Aku nak tengok tempat tu. Kalau boleh aku nak bunuh semua orang yang berada di situ," Yongguk menahan amarahnya. Muka Yongguk nampak lebih bengis daripada sebelum ini. Dendam kesumat itu takkan pernah pudar.

 

"Mereka ada senjata yang kuat, Yongguk Kau akan mati dengan sia-sia. Mereka ada alat senjata api yang banyak. Kumpulan Zenon sekarang semakin ramai. Kita sabar dulu,"Himchan memujuk.

 

"Baiklah. Tapi aku tetap mahu melihat tempat itu. 15 Tahun aku dibesarkan di sana. Tempat itu indah. Aku akan menipu mata mereka. Kau jangan risau. Tugas kau hanya lindungi Zelo. Aku tak mahu dia disakiti," Balas Yongguk yang tak mahu mengalah.

 

"Bila, kau nak gerak? Aku akan ikut. Zelo juga perlu ikut. Aku takut Zenon menangkapnya di sini," Kata Himcham memberi cadangan. Yongguk mengangguk. Dia membuka pintu bilik adiknya. Dia melangkah perlahan-lahan ke katil Zelo. Kepala Zelo diusap perlahan-lahan. 'Zelo, Tamatnya perang ini kita akan kembali hidup normal. Hyung janji.' Dia mengucup dahi adiknya perlahan- lahan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Zelo pergi kemas baju. Kita akan pindah dari sendiri," arah Yongguk. Zelo memandang bulat pada hyungnya. Hyungnya mengangguk tanda dia tidak bermain-main.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Exotic_Baby_99
#1
Chapter 18: Game start~ mwahhahahahahha!!!
Exotic_Baby_99
#2
Chapter 17: woah.... Fanfic ni da nak habis? Harap bukan sad ending... Zelo oppa... ><
Exotic_Baby_99
#3
Author-nim... Bila nak update?? Dah sebulan dah... Author-nim nak abaikan ff nie k??? Sori klaw rse sye nyebok... Tp, cte ni best~ Sayang klw x complete... Teruskan update tw... ^_^
parkhyunhwa
#4
Chapter 15: makin lama,makin peliklah citer nie O.o ...apa2 pon,tetap hebat
tyra99 #5
Chapter 15: Angel ? D_O
tyra99 #6
Chapter 14: woah,kematian dorang mengerikan..
awak patut buat citer horror..
arrow45
#7
Chapter 14: One word WOW. This is very powerful chptr. Daebak.
Hwaiting author nim
shafiqah_tatsmato #8
Chapter 13: xsabar nk tgk diorang berperang dgn zenon..
inspirit_lover97
#9
Nak tengok dorang berperang!! Chyeah~
arrow45
#10
Chapter 12: Daebak. awesome story line